Babalar Günü için bir baba “Baba yemeği nedir?” diye sorar.

canvade

Yeni Üye
Her yıl, Babalar Günü yaklaşırken ve kömür ızgaraları ve arka bahçedeki pizza fırınları için 300 dolarlık kompresör çakmaklarını öneren hediye rehberleri piyasaya çıktıkça, mutfakta gerçekten yeterince baba olup olmadığımı merak ediyorum.

Çoğunu ailem için pişiriyorum. Karım, hiç bitmeyen bir programı olan ve nadiren akşam yemeği pişirme isteğine sahip olan bir devlet okulu öğretmenidir. Ben ise yemek yapmayı seviyorum ve iki çocuğumun bana sürekli hatırlattığı gibi gerçek bir işim yok. Ama babalar, gözlerinizi başka yöne çevirin: Benim Big Green Egg’im yok. Çocuklarım için ekşi mayalı pizza yapmak için hiç 16 kiloluk fırın çeliği kullanmadım.

TikTok algoritmamı suçlayın, ancak gördüğüm pek çok baba, bu cömert baba yemeği çağından, ev yapımı burger çörekleri pişirmekten ve baharatlı hayvan leşlerini uzun süre dolaylı ısıya maruz bırakmaktan zevk alıyor gibi görünüyor. Artık ızgaralardan (çok yanıcı!) şüpheleniyorum ve aletlerden bunaldım (üç yıl önce hediye olarak aldığım Bluetooth özellikli et termometresi açılmadı). Çocuklar fark etmeden sebzeleri makarna sosuna sokmaya çalışıyorum.

Babaların eskisinden daha fazla yemek pişirdiği hissine kapıldım ve bu bir noktaya kadar doğruydu. İnsanın ateşi keşfettiği ve 1956 tarihli Big Boy Barbecue Book’un ara sıra ızgara biftek pişirmenin toplumsal cinsiyet rollerinde devrim niteliğinde bir değişimin habercisi olduğuna işaret ettiği baba yemeğinin şafağından bu yana çok yol kat ettik: “Kadınlar rahat eder” Tek yapmanız gereken salata ve tatlıyı hazırlamaktır.” ‌


Ancak, Çalışma İstatistikleri Bürosu’nun 2015’ten 2019’a kadar yaptığı bir ankete göre, babaların mutfağa yaptığı katkılarda onlarca yıldır devam eden artışa rağmen, en azından annelerin olduğu evlerde anneler hâlâ yaklaşık üç kat daha fazla yemek pişiriyor ve bulaşıkları yıkıyor. Pandemi sırasında nüksetmeden önce durum buydu.

Bana göre, babaların aşçısı bazen, yazar Emily JH Contois’in Diners, Dudes and Diets adlı kitabında unutulmaz bir şekilde “rekabetin dokunuşuyla rahat yemek” olarak tanımladığı sözde ahbap yemeğini yansıtan bir performatif kaliteye sahip gibi görünüyor. yıkım.” Sonuçta, bir baba sadece daha fazla sorumluluğu olan bir adamdır.

Bayan Contois, 21. yüzyılın başlarında cüretkar şeflerin yükselişi yemek pişirmeyi havalı hale getirdiğinde, “Dostum Yemek”, erkeklerin ev yemekleri alanına girerken hissettikleri bilişsel uyumsuzluğa bir yanıttı, dedi. “İnsanları beslemek için günlük iş hala dişileştirilmiş olarak görülüyordu. Bazı erkekler için bu riskli geldi ve karşı koydular.” Babalar, yiyeceklerini annelerinden ayırmaya hevesli görünüyorlardı.

Bu nedenle, baba mamasının mevcut durumunu daha iyi anlamak için ülkenin dört bir yanındaki her türden babayla konuştuğumda, satın alınan sous vide makineleri, tütsülenmiş döş eklemleri ve özenle seçilmiş ekşi maya mezeleri – die A tür hikayeleriyle tedavi edilmeye hazırdım. Akşam yemeğini haftada beş gece sofraya koymanız gerekmiyorsa, performatif yemek pişirme.

Bununla birlikte, genel olarak, kendi mutfak babalığıma dair bazı şaşırtıcı kanıtlardan bahsetmeye gerek yok, babacan aşçılığın geleceği için umut verici işaretler buldum.


Los Angeles’ta ikiz kızların babası Raymond Ho, kızlarından ve Binchotan Japon ızgarası, Traeger pelet tütsüleyici ve ara sıra biftek pişirdiği 24 inçlik bir ateş çukuru dahil olmak üzere birçok açık hava pişirme aletinden sevgiyle bahsetti. kendisi hazırlar, 20 kişi için kuru yaşlandırılabilir.

Ancak Bay Ho ve eşi Stephanie mutfakta gerçekten bir ekip ve hafta boyunca yemek pişirme işlerini paylaşıyorlar. Bu noktaya kadar olan yolculuğu beklentilerimi paramparça etti. Bay Ho, Hong Kong’da büyüdü ve babası, o zamanlar nadir görülen bir durum olan ailenin aşçısıydı, annesi ise geç saatlere kadar çiçekçi dükkanını işletiyordu.

“Beni pazara sebze-meyve, balık-et almaya götürürdü, sonra da onun yemek yapmasını izlerdim” dedi. “Pilavı annem yaptı, o kadar.”


Konuştuğum babaların çoğu, en azından kısmen, kendi babaları yapmadığı için yemek pişirmeye dahil oldu. Eşi Rachel Silver ve iki çocuğuyla Toronto’da yaşayan yazar Nathan Englander, Long Island’daki bir Ortodoks Yahudi cemaatinde büyüdü. Annesi tam zamanlı çalıştı ve çimleri biçmek ve ara sıra omlet yapmak dışında tüm ev işlerini yaptı.


O zamandan beri o eski okul modelini terk etti. “Kaisterinizden kurtulamayacağınız İncil’de yok,” dedi.

Chase Weideman-Grant’ın babası o kadar uzun saatler çalışıyordu ki, bırakın mutfakta, evde nadiren görülüyordu.

“Yemek yapmayı boşver, onu gerçekten hatırlamıyorum bile. Yemek yemek West Village’da eşi Cory Grant ve iki çocuğuyla birlikte yaşayan bir fitness eğitmeni olan Bay Weideman-Grant, “yemek,” dedi. “Bazen fıstık ezmesi ve jöle ile bir parça ekmek alır, onu bir taco haline getirir ve buna akşam yemeği derdi.”

Ancak Bay Weideman-Grant’ın çocuklarının yemek yapan iki babası var, ancak kendisinin (ve benim) nesil babalarının yemeklerinin iddialı aşırılıklarını yansıtan yemeğin kendisi olduğunu kabul ediyor. Sonunda ikimiz de proto-zaddy Jamie Oliver’ın kızları Poppy ve Daisy için rokalı spagetti hazırlamasını izleyerek büyüdük.


Bay Weideman-Grant, “Bugün sabah 9’dan önce onlara üç farklı tavada kızartma yöntemi yaptım,” dedi — acı biberli karnabahar, ballı ve sumaklı havuç ve limonlu ve sarımsaklı brokoli. Mikrodalga donmuş mısırdan kalbim batarken, “Merak etme, bunların hiçbirini yemezler” diye ekledi.

Konuştuğum babaların hiçbiri, dost yemek avatarı Guy Fieri’nin dili yakan, etli, kolonu daraltan yemeklerini sevmese de, onun yemekleri erkeksi hoşgörünün bazı unsurlarını koruyordu.


Örneğin, karısıyla yemek pişirme işlerini paylaşırken, yemek pişirmede kendimde tanıdığım özel bir babalık dürtüsü olan Bay Englander’ı ele alalım: başka hiçbir şey yapılmasına gerek yokmuş gibi yemek yapmak – izinler ve Yaz kampı Kayıtlar lanet olsun. Tıpkı çocuklar sadece güç istediklerinde makarna ve peynir için sabah sosu yapmak için ara sıra yedi kaseyi kirlettiğim gibi, Bay Englander akşam yemeği için sadece shakshuka yapmakla kalmıyor, sıfırdan baba ghanouj ve pide de yapıyor. “Rachel bana ‘Çocukların her gün yemek yediğini biliyorsun,’ diye hatırlatacak. gün?’” dedi.


Cömert bir akşam yemeği dizisini yöneten, Chicago merkezli bir görsel sanatçı olan Paul Octavious, lezbiyen bir çift olan iki eski arkadaşıyla üç yaşında bir erkek çocuk yetiştiriyor. Oğlunun iki annesi, yaşayan yedi büyükanne ve büyükbabası ve baba yemeği geleneğini eğlenceli ve şımarık bir şekilde sürdüren bir babası var.

“Yemek yapma fırsatım olduğunda, onu olabildiğince özel yapmaya çalışıyorum,” dedi Bay Octavious, evdeki yemek tiyatrosundaki en son macerası olan Patates Püresi Volkanı’nda bana rehberlik ederken. “Ve ona McDonald’s patates kızartması kaçıran kesinlikle benim,” dedi. “Anneleri yapardı Asla

Konuştuğum çoğu erkek sebze yiyen babalardır. Bronx’ta büyüyen ve Noma’da eski bir pasta şefi olan Malcolm Livingston II, kaliteli mutfaklarda çalıştığı için bu yaklaşımı benimsedi.

“Tanımadığın insanlar için en kaliteli ürünleri yapmak için en iyi malzemeleri sağlıyorsun” dedi. “Ailem için aynısını yapacağımdan oldukça eminim.”

Kızı daha küçükken, Bay Livingston silikon buz küpü tepsilerini çeşitli pürelerle (vejetaryen dashili havuç, papatya çayıyla elma) paketledi ve yine de her öğünün bitki açısından zengin olduğundan emin oldu. Bunu onun için babası yaptı. Çiğ gıda veganı olarak çeyrek yüzyıla yaklaşan bir dövüş sanatçısı ve dublör olan babası, sağlıklı beslenmeye değer veriyordu.


Livingston, “Bu benim için baba yemeği – sevgiyi yemekle ifade etmek” dedi.


Arjav Ezekiel’in ebeveynleri, çocuklarını Portland, Oregon’da büyüten Hintli göçmenler, hepsi aile için yemek pişiriyordu. Annesi, memleketinin yemeği olan kızarmış pomfret körileri hazırlarken, babası batı mutfağına yöneldi: ıstakoz thermidor, spagetti bolonez ve ızgarada hamburger. Bay Ezekiel, eşi Tracy Malechek-Ezekiel ile birlikte Austin’deki Birdie’s restoranının sahibidir – kendisi içecek direktörüdür, kendisi şeftir.

Sık sık işten uzaklaşır. Kendi annesi gibi Bay Ezekiel de yemeklerin çoğunu evde hazırlar. Ve babası gibi, 6 aylık çocuğunu dal gibi maceracı yemeklerle – en azından küçük bir Teksaslı için – tanıştıran kişi o olacak.

Ama iş ızgara yapmaya geldiğinde, yine de bir kavga çıkar. Bayan Malechek-Ezekiel uzmandır ve Gramercy Tavern’de için için yanan odunları pişirirken yıllar boyunca onu özlüyor. “Daha dün Tracy, ‘Arjav, neden tüm ızgara işlerini sen yapıyorsun?’ diye sordu” dedi.

Ama elinde değil: “Ateşle ilgili bir şey var.” İç arkadaşı babası araya giriyor.

Takip etmek Instagram’da Haberler Cooking, Facebook, Youtube, tik tak Ve Pinterest. Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş ipuçları ile Haberler Cooking’ten düzenli güncellemeler alın.