Banana Republic evinizi de döşemek istiyor

canvade

Yeni Üye
Şirketin CEO’su Sandra Stangl, San Francisco’daki Banana Republic tasarım stüdyosunda mağazalarda heyecan uyandıran bir öğeye işaret etti.

Bir mankenin üzerine dökülen bir gömlek ya da elbise değildi. Bunun yerine Frau Stangl, sırtı parşömen renginde olan bir kral yatağa doğru yürüdü. Şirket, yaklaşık 5.000 $’a satılan bu karyolaları Los Angeles ve New York mağazalarının önlerine yerleştirmeye başladı. Yeterince alıcı, satılık olup olmadığını sordu – cevap: henüz değil, ancak Bayan Stangl ve ekibi, sonbahar için sınırlı sayıda ön sipariş alıyor.

Alışveriş yapanlar Banana Republic’e girdiklerinde genellikle evlerini değil kendilerini donatmayı düşünürler. Ancak marka bunu değiştirmeye çalışıyor. Mart ayında perakendeci, ev mobilyası satışına başlayacağını duyurdu ve o zamandan beri battaniyeler, kilimler ve dikkat çekici karyolalar gibi ürünleri piyasaya sürdü ve çevrimiçi olarak ve 16 mağazasında ev ürünleri sattı.

Bayan Stangl, şirketin en çok satan olduğunu söylediği işlemeli bir keten ve pamuklu yorganın önünde dururken Ev kategorisi “bize daha geniş bir hedef kitle sağlıyor” dedi. Ev eşyaları sunmanın “işleri biraz istikrara kavuşturduğunu” da sözlerine ekledi.


Pandemi sürecinde hazır giyim perakendecileri için alışveriş ortamında bir yükseliş-çöküş modeli hakim oldu. Evde oturarak alışveriş yapanlar önce yoga pantolonları için alışveriş yaptı ve ardından ofise tamamen dönüş yakın göründüğünde işe uygun kıyafetler aradı. Birçok insanın günlük hayatı giderek hibrit bir duruma dönüşürken, tüketiciler kıyafet alırken daha da seçici hale geliyor.

Banana Republic, perakende piyasasının iniş çıkışlarına yabancı değildi. Pandeminin ilk çeyreğinde şirketin net satışları yüzde 47 düştü. Bayan Stangl, Aralık 2020’de liderlik rolünü devraldığında, Banana Republic tasarım ekibi hem çok yönlü hem de rahat giysiler yaratmaya başladı. Ofise dönme zamanı geldiğinde, mağazadaki müşteriler rahat ama profesyonel kıyafetler arıyorlardı. 2022’nin ilk çeyreğinde net satışlar yüzde 24 arttı.


Ancak üç yıllık hibrit çalışmanın ardından, pek çok kişi iş kıyafetlerini daha az satın aldı ve artık çalışırken giydikleri kıyafetleri gardırobunun geri kalanından ayrı olarak görmüyordu. Bu yılın ilk çeyreğinde Banana Republic’in net satışları yüzde 10 düştü.

Banana Republic, pandemiden önce bile satışlarda düşüş yaşıyor ve yüzde 40 indirim olmadan müşteri çekmekte zorlanıyordu. Şirket müşteri kaybettiği için 2019’da 566 olan mağaza sayısı Ocak 2023’te 400’ün biraz üzerine çıktı. Aynı ay, Banana Republic, şirket merkezinin hala bulunduğu San Francisco’daki iki katlı amiral mağazasını kapattığını duyurdu. Ev ürünleri ve şu anda mevcut olan yeni bir sanat koleksiyonunu satacak olan daha küçük bir amiral gemisi yakında açılacak. Perakendeci ayrıca bebekler ve küçük çocuklar için spor giyim ve giysi satışına da başladı.


Banana Republic’in giyimin ötesinde mal satma çabası yeni değil. Alışveriş yapanları onlardan her türlü ürünü satın almaya teşvik etmek için kendilerini “yaşam tarzı markaları” olarak sunmaya çalışan diğer şirketler tarafından iyi bilinen bir oyun kitabını takip ediyor.

Jefferies perakende analisti Corey Tarlowe, Banana Republic’in “marka alaka düzeyi oluşturmak için uzun vadeli bir strateji” aradığını söyledi.

“Banana Republic’in iyi giden şirketlerden biri olduğunu düşünmüyorsunuz,” diye ekledi. “Bu Banana Republic şirketi için son on yılda çok fazla sorun yaşandı. Bu fırsatları tespit etmeye ve neyin işe yaradığını anlamaya çalışıyorsunuz.”

Ana şirket Gap Inc. geçiş aşamasında olduğu için sorunlar daha da vahim. Nisan ayında Gap, 300 milyon dolar tasarruf etmek için 1.800 işçiyi veya iş gücünün yaklaşık yüzde 9’unu işten çıkaracağını duyurdu. Bir ay sonra şirket, aralarında Old Navy ve Athleta’nın da bulunduğu tüm markalarındaki satışların son çeyrekte düştüğünü duyurdu. Gap’in hisseleri yılbaşından bu yana yüzde 16 düştü ve perakendecinin bir yıldır daimi bir CEO’su yok.


Alışveriş yapanların bir mağazayı nasıl algıladıklarını değiştirmek kolay değildir. Marcela Diaz geçenlerde bir çarşamba öğleden sonra San Francisco’daki Banana Republic mağazalarından birine kıyafet bakmak için uğradı. Elinde Zara’dan bir çift ipek pantolon içeren bir çanta tutuyordu.


Kendini gündelik giyim olarak tanımlayan Diaz Hanım, pandemi sonrası profesyonel toplantılar için uygun kıyafet ararken aklına Banana Republic’in geldiğini söyledi.

Santa Fe, New Mexico’da kâr amacı gütmeyen bir kuruluşta çalışan Bayan Diaz, “İşe döndüğümden beri Banana Republic’ten daha çok internetten alışveriş yapıyorum” dedi ve mağazadan bir şey satın almadan ayrıldı.

Bazı müşteriler ve hatta Bayan Stangl, “iş kıyafeti” terimini eskimiş bulsa da, Banana Republic’in web sitesinde hâlâ “İş Kıyafeti Düzenleme” adlı özel bir bölüm var.

Bir Chicago üniversitesinde çalışan 39 yaşındaki Angela Branch, Banana Republic’in çevrimiçi mağazasına da çekildi. Kıyafetleri her zaman “iş kıyafeti” olarak düşündüğünü, ancak hem ofiste hem de hafta sonu brunch’ında iyi çalışacakları için hafif bir kaşmir süveter ve kullanışlı pantolon satın aldığını söyledi.


Pandemiden önce dolabında sık sık genişlettiği bir iş kıyafeti bölümü vardı. Ancak şimdi kıyafetlerinin daha çok yönlü olması gerektiğini ve ekonomiyle ilgili endişelerin harcamalarını daha da kısıtladığını söyledi.

Branch Bayan, “Kesinlikle çok yavaşladım çünkü gerçekten hiçbir şeye ihtiyacım yok” dedi.

Ancak Banana Republic’in filizlenen iç mekan çizgisi, orada harcamaya devam etmek istemesine neden olabileceğini söyledi.

New York’ta pazarlama alanında çalışan 30 yaşındaki Eric Ford da bu duyguyu paylaştı. Annesi onu daha gençken Banana Republic ile tanıştırdı, ancak yakın zamana kadar marka ona ilgisiz geliyordu. Dekoratif eşyalar ve mobilya satma dürtüsü, hayatında ve kariyerinde bu tür satın alımlar için para harcamaya istekli olduğu bir noktada gelir.

Brooklyn’de yaşayan Bay Ford, “Kendime tam anlamıyla 30’un tüm paramın dolabıma, evime ve seyahatlerime gittiği zaman olduğunu söyledim” dedi.

Analistler, Banana Republic’in ev eşyaları stratejisinin büyük ilerleme kaydedeceğinden hala şüphe duyuyor. Şirket, daha yerleşik şirketler olan Ralph Lauren, H&M, Zara ve Restoration Hardware ile rekabet ediyor. (Banana Republic’in CEO’su Bayan Stangl, bir zamanlar Restoration Hardware’de baş satıcıydı.)


Bir danışmanlık firması olan Retail Strategy Group’un kurucusu Liza Amlani, “Onların Restorasyon Donanımı olmalarının hiçbir yolu yok” dedi. “Banana’nın çok fazla rekabeti var ve tüm bu fikri bir kenara bırakıp kıyafetlere odaklanmaya devam etmeleri gerekiyor” diye ekledi.

Banana Republic’in baş ticaret ve deneyim sorumlusu Aaron Rose, perakendecinin başarılı olması için yer olduğunu söyledi ve hiçbir şirketin kendi iç pazarının yüzde 5’inden fazlasını oluşturmadığını ve “herkes için pek çok fırsat olduğunu” belirtti.

Ve ev sahibi olma işi başarılı olduğunda, Banana Republic’in başka fikirleri vardır.

Misafirperverliğe girdiğini görüyor musun? Güvenli. Ve restoranlar? Bence bunun için bir yer var,” dedi Bayan Stangl. “Seyahatin bizim ve markamız için ne anlama geldiğinin hayalini kuruyoruz. Bir şey var, değil mi?”