canvade
Yeni Üye
Tasarımcı Gabriela Hearst’ün Paris Moda Haftası’nda Chloé için son defilesini sunmasından on gün sonra, Fransız moda evi onun halefi Chemena Kamali’nin atandığını doğruladı.
İşe alım haberi uzun zamandır bekleniyordu: Bayan Hearst Temmuz ayında ayrıldığını duyurduğunda, Bayan Kamali’nin yaratıcı direktör rolünü üstlenmeye hazırlık amacıyla Chloé’de paralel bir stüdyo işlettiğine dair haberler ortalıkta dolaşıyordu. Bu aynı zamanda sektördeki pek çok kişinin, neden bu kadar az sayıda üst düzey lüks markanın kadınlar tarafından yönetildiği sorusunu bir kez daha sorduğu bir döneme denk geliyor.
41 yaşındaki ve Almanya doğumlu Kamali Hanım için yeni iş bir nevi eve dönüş gibi. Londra’daki Central Saint Martins mezunu, kariyerine Phoebe Philo’nun tasarım ekibinin bir parçası olarak Chloé’de başladı ve 2013 yılında Clare Waight Keller’da çalışmak üzere oraya geri döndü. Aynı zamanda Saint Laurent’de kadın tasarım direktörüydü ve son olarak çağdaş çizgi Frame’de danışman olarak çalıştı.
Bayan Kamali Pazartesi günü yaptığı açıklamada, “Kalbim her zaman Chloé’ye ait oldu” dedi. “20 yıldan fazla bir süre önce kapısından girdiğimden beri bu böyle. Geri dönüş doğal ve çok kişisel geliyor.”
Richemont’a ait markanın genel müdürü Riccardo Bellini, onu şirket için “doğal bir seçim” olarak nitelendirdi ve “yaratıcı yeteneğini, kapsamlı deneyimini ve markanın mirasıyla benzersiz bağlantısını” övdü.
Bayan Kamali’nin atanmasının duyurusu, bir başka üst düzey modaevinin atanmasından sadece birkaç gün sonra geldi: Alexander McQueen, Sarah Burton’ın yerine Seán McGirr’ı işe aldı. Bayan Kamali ve Bay McGirr’in yeni rolleri, moda yöneticileri arasında, önde gelen evlerdeki üst pozisyonlar için gösterişli isimler yerine nispeten bilinmeyen tasarımcıları tercih etme yönündeki son zamanlardaki eğilimi yansıtıyor.
Bu aynı zamanda, öncelikle kadınlara yönelik ve kadınlara yönelik bir iş olan moda endüstrisinin neden üst düzey pozisyonlarda ağırlıklı olarak erkek tasarımcılara sahip olduğu ve neden bu saflarda ırksal çeşitlilik eksikliği olduğuna dair tartışmanın yeniden canlandığı bir dönemde ortaya çıkıyor.
Kadınlar, endüstrinin ağır sikletleri Chanel ve Dior’un tasarım stüdyolarını yönetiyor olabilir, ancak daha dar bir alanda gözler, Bayan Kamali’nin Ocak ayında Chloé’de bir ön koleksiyonla ve Şubat ayında Paris’te hazır giyim defilesiyle ilk kez sahneye çıkışında olacak.
İşe alım haberi uzun zamandır bekleniyordu: Bayan Hearst Temmuz ayında ayrıldığını duyurduğunda, Bayan Kamali’nin yaratıcı direktör rolünü üstlenmeye hazırlık amacıyla Chloé’de paralel bir stüdyo işlettiğine dair haberler ortalıkta dolaşıyordu. Bu aynı zamanda sektördeki pek çok kişinin, neden bu kadar az sayıda üst düzey lüks markanın kadınlar tarafından yönetildiği sorusunu bir kez daha sorduğu bir döneme denk geliyor.
41 yaşındaki ve Almanya doğumlu Kamali Hanım için yeni iş bir nevi eve dönüş gibi. Londra’daki Central Saint Martins mezunu, kariyerine Phoebe Philo’nun tasarım ekibinin bir parçası olarak Chloé’de başladı ve 2013 yılında Clare Waight Keller’da çalışmak üzere oraya geri döndü. Aynı zamanda Saint Laurent’de kadın tasarım direktörüydü ve son olarak çağdaş çizgi Frame’de danışman olarak çalıştı.
Bayan Kamali Pazartesi günü yaptığı açıklamada, “Kalbim her zaman Chloé’ye ait oldu” dedi. “20 yıldan fazla bir süre önce kapısından girdiğimden beri bu böyle. Geri dönüş doğal ve çok kişisel geliyor.”
Richemont’a ait markanın genel müdürü Riccardo Bellini, onu şirket için “doğal bir seçim” olarak nitelendirdi ve “yaratıcı yeteneğini, kapsamlı deneyimini ve markanın mirasıyla benzersiz bağlantısını” övdü.
Bayan Kamali’nin atanmasının duyurusu, bir başka üst düzey modaevinin atanmasından sadece birkaç gün sonra geldi: Alexander McQueen, Sarah Burton’ın yerine Seán McGirr’ı işe aldı. Bayan Kamali ve Bay McGirr’in yeni rolleri, moda yöneticileri arasında, önde gelen evlerdeki üst pozisyonlar için gösterişli isimler yerine nispeten bilinmeyen tasarımcıları tercih etme yönündeki son zamanlardaki eğilimi yansıtıyor.
Bu aynı zamanda, öncelikle kadınlara yönelik ve kadınlara yönelik bir iş olan moda endüstrisinin neden üst düzey pozisyonlarda ağırlıklı olarak erkek tasarımcılara sahip olduğu ve neden bu saflarda ırksal çeşitlilik eksikliği olduğuna dair tartışmanın yeniden canlandığı bir dönemde ortaya çıkıyor.
Kadınlar, endüstrinin ağır sikletleri Chanel ve Dior’un tasarım stüdyolarını yönetiyor olabilir, ancak daha dar bir alanda gözler, Bayan Kamali’nin Ocak ayında Chloé’de bir ön koleksiyonla ve Şubat ayında Paris’te hazır giyim defilesiyle ilk kez sahneye çıkışında olacak.