Dries Van Noten, son Paris defilesiyle moda endüstrisinden emekli oluyor

canvade

Yeni Üye
Dries Van Noten Cumartesi akşamı bir kokteyl resepsiyonunda ve son defilesinden önceki akşam yemeğinde “İnsanların takdir edeceği şeyler yapmaya çalıştım” dedi. Van Noten ilk sergisini 1991'de Paris'te açtı; şimdi 66 yaşında kendi adını taşıyan markasından ayrılıyor. Onun emekliliği, kariyerlerin genellikle alışılmadık şekilde kısaltıldığı veya son kullanma tarihlerinin dolduğu bir sektördeki birçok kişi için şok oldu.

Van Noten, emekli olma kararının kolay olmadığını söyledi. Kimin umurunda? Ve bu nazik Belçikalının sahnedeki varlığı hayranlar için bir hayal kırıklığıydı. Ve birçoğu var. Neden? Güçlü işçiliği vardı. Renk uzmanı olarak eşsiz bir yeteneği vardı. Giyilebilirlikten ödün vermeden desenleri değiştirme ve silüetleri ayarlama yeteneği vardı. Belki de Van Noten, kendisinin de üyesi olduğu, 150 koleksiyon için ticari olarak satılan, değerli giysiler tasarlayan, övülen Antwerp Six grubunun tek tasarımcısıdır.


Gösteriden önce Paris'in eteklerindeki bir depoda Fransızca kokteyl dînatoire adı verilen bir tür akşam yemeği partisi düzenlendi. Tasarımcılar Pierpaolo Piccioli, Thom Browne, Glenn Martens, Stephen Jones, Harris Reed ve Diane von Furstenberg'in de aralarında bulunduğu onlarca yıldır hayranlar, garsonlar bol miktarda şampanya dökerken ve küçük pancar çorbası kaselerini taşıyan tepsilerle dolaşırken geniş alanda gezindiler. , haşlanmış yumurtalı beyaz kuşkonmaz, kaz ciğeri ve karides şiş.


Bir garson bir dizi dana tartar lokması ile geldiğinde, Perfect Magazine'in tasarımcısı ve Milano moda direktörü Edward Buchanan ona el salladı. Partilerdeki çiğ sığır etinin hassas bir konu olduğunu söyledi.

Van Noten'in tasarımlarıyla ilişkisi sorulduğunda Buchanan bir hikaye anlattı. “İki yıl önce Los Angeles'ta tüm eşyalarım çalındı” dedi. Hırsızlıktan sonraki aylar boyunca, her boş saatini saplantılı bir şekilde internette yenilerini arayarak geçirdi; kişisel hatıraları için değil, kaybettiği Van Notens için.

“Başka hiçbir şey umurumda değildi” dedi.


Van Noten'in tasarımlarında da durum aynıydı: Gördüğünüz anda onları istiyordunuz ve onları bir ömür boyu saklayabileceğinizi umuyordunuz.


Bu nedenle, Van Noten'in havada çok hafifçe uçuşan gümüş yaprak parçalarıyla şiirsel bir şekilde kaplı uzun bir podyumda gösterilen veda koleksiyonunun, onun zarif, abartısız ustalığının birçok temel taşını içermesi hem acı hem de tatlıydı. Gösteri, karanlık bir şeyin geleceğini düşündüren sert, hafif bir ceketle başladı; bu izlenim, şeffaf gözetleme deliği pantolonlar, tozluklar, ince gömlekler ve kruvaze takım elbiselerden oluşan bir geçit töreniyle hızla dengelendi; kara film gangsterlerinin düğmeli olduğu tarzda alçak ve gündelik. .


Yılan derisi desenleriyle eşleştirilen havalı monokrom Hawaii Punch çiçeklerini, erimiş metal gibi hareket eden altın ve gümüş kumaştan yanardöner metalik pantolonlar ve tunik ceketler izledi. Etki hem minimalist hem de büyülüydü.

Bay Van Noten'in moda dünyasından geri çekilmesine üzülmek için başka bir neden yoksa, bu onun renk duygusudur. Başka bir tasarımcı, paçaları tamamlanmamış somon renginde kabarık bir şort ve rengi daha karanlık zamanlarda Amerika Birleşik Devletleri tarafından pazarlanan pembe ve bej bir gömlek üzerine göğüs ve kolları körüklü cepleri olan boz kahverengi bir saha ceketi giyebilir miydi? Et olarak Crayola boya kalemi mi?

Umalım ki öyle olsun. O zamana kadar Dries Van Noten vintage kıyafetlerinin çevrimiçi satışlarında önemli bir artış olacağından emin olabilirsiniz. Bay Buchanan'ın ağartıcıya batırılmış kot ceketi çalındığında fark ettiği gibi Joni Mitchell, o gidene kadar neye sahip olduğunuzu bilemeyeceğiniz konusunda yüzde 100 haklıydı.