canvade
Yeni Üye
Bu, moda endüstrisinde nadiren tartışılan ironilerden biridir – büyük ölçüde kadınların hayallerine ve kimliklerine hizmet etmeye (veya ona nasıl baktığınıza bağlı olarak sömürmeye) odaklanan bir dünyanın çoğunlukla erkek liderliğinde olması.
Erkekler en büyük lüks şirketleri yönetiyor; CEO’ların en büyük yüzdesini erkekler oluşturuyor; Ve yıllarca dünyanın en büyük markalarının podyumlarında eğilen en ünlü tasarımcılar erkeklerdi.
Bir bakıma, bu ivme nihayet değişti: 2016’da Dior, kadın giyimi için ilk kadın kreatif direktörü Maria Grazia Chiuri’yi atadı; 2019’da Chanel, Coco’dan bu yana ilk kadın tasarımcısı Virginie Viard’ı atadı; Hermès’in kadın ve erkek koleksiyonunun başında kadınlar var: Nadège Vanhee-Cybulski ve Véronique Nichanian; Phoebe Philo’nun bu sonbaharda kendi adıyla dönüşü, yılın en çok beklenen yeni dizisi olabilir.
Ancak dünyanın en büyük lüks holdingi ve Dior’un sahibi olan LVMH’nin 14 moda markasında sadece iki tasarımcısı (artı Stella McCartney ile bir ortaklığı) var. Dünyanın en büyük ikinci moda odaklı lüks grubu olan Kering’in altı hazır giyim markası arasında sadece bir kadın tasarımcı var: Alexander McQueen’den Sarah Burton. Daha gidilecek çok yol var.
Bu nedenle duyuru o kadar dikkat çekici ki Metropolitan Museum of Art’ın Kostüm Enstitüsü sonbahar sergisini kadın tasarımcıların çalışmalarını incelemeye ayıracak. Belki daha da şok edici olan, bunun Kostüm Enstitüsü’nün yaklaşık 85 yıllık varoluşunda bu türden ilk retrospektif olması gerçeğidir.
Kostüm Enstitüsü, modayı dönüştüren kadınların (Coco Chanel, Madame Grès, Rei Kawakubo, Elsa Schiaparelli ve Miuccia Prada) çalışmalarına adanmış bir dizi kişisel sergiye ev sahipliği yapmış olsa da, daha önce hiç kadın moda kanunu – ya da aslında bir kadın moda kanunu olduğunu ve bunun genel moda kanununun daha büyük bir parçası olması gerektiğini öne sürüyor.
Daha da önemlisi, Met gösterisinin 7 Aralık’taki açılışı, kadınları kutlayan aylar süren müze gösterilerinin sonundaki noktalama işareti olacak.
Düzeltme, Eylül ayında Winterthur, Delaware’de, Jackie Kennedy’nin gelinliğinin arkasındaki vizyonerin ve onlarca yıldır fark edilmeyen siyah bir tasarımcının çalışmalarının şimdiye kadarki en büyük sergisi olan “Ann Lowe: American Couturier” ile başlıyor.
Sırada Ekim ayında Mood of the Moment var: Gaby Aghion ve Chloé Evi New York’taki Yahudi Müzesi’nde, şehrin markaya ve kurucusuna adanan ilk büyük sergisi. “İris van Herpen. Duyuların Heykeli” Paris’teki Musée des Arts Décoratifs’te. Tüm bunlar, kadın tasarımcıların genişliğini ve katkılarını güçlü bir şekilde hatırlatmalıdır – gelecek için bir teşvikten bahsetmeye bile gerek yok.
Met’s Kostüm Enstitüsü’nün yardımcı küratörü ve müzenin “Kadınları Giydiren Kadınlar” sergisinin eş küratörü ve Karen Van Godtsenhoven ile birlikte çalışan Mellissa Huber, “Kimliğe dayalı bir sergi yapmak karmaşık olabilir,” dedi. “Tüm kadın tasarımcıları aynı şekilde çalışan veya aynı olan olarak sınıflandırmak istemiyoruz. Belki de geçmişte insanları uzaklaştıran şeylerden biri de budur. Ama bu sergi aslında kutlama ve tanıma hakkında.”
Tesadüfen, 2019’da, kadınlara oy hakkının 100. yıldönümünden bir yıl önce, yaklaşık aynı zamanlarda, Bayan Huber ve Bayan Van Godtsenhoven, Kostüm Enstitüsü’nden sorumlu küratör Andrew Bolton’a kadınlara odaklanan benzer retrospektifler önermişlerdi. Ekip oluşturmaya karar verdiler, ancak Covid-19 salgını araya girdi ve gösteriyi bu yıla geri itti.
Sonuç, Kostüm Enstitüsü’nün 20. yüzyılın başından günümüze uzanan ve hem ünlüleri (Jeanne Lanvin, Claire McCardell) hem de az bilinenleri (Augusta Bernard, Madeleine ve Madeleine) içeren koleksiyonundan yaklaşık 70 tasarımcının çalışmalarını içeriyor. ) isimler . . Ve endüstrinin bir zamanlar çok farklı olduğunu hatırlatıyor.
Bayan Huber, “20’ler ve 30’lar, kadın tasarımcıların inanılmaz derecede aktif ve üretken olduğu bir dönemdi ve tarihte kadınların modanın yaratıcı yönünü marjinal bir şekilde geride bıraktıkları tek an,” dedi. “Ama o an gerçekten, gerçekten bir daha olmadı.”
Ertelemenin nedenlerine gelince Huber, bunun 2. Dünya Savaşı’ndan sonra “cinsiyet ve toplumsal değişimler ve finans camiasının kadınlara yatırım yapma konusundaki güven eksikliği” ile ilgili olduğunu söyledi. “1947’de Dior ile yeni bir görünüme sahip olmamız büyük bir dönüm noktasıydı,” diye devam etti. “Asla tamamen iyileşemedik.”
Kostüm Enstitüsü sergisi, buraya nasıl geldiğimizi göstermek için, Bayan Huber’in dediği gibi, “Bireysel yapımcıların katkılarını kabul etmeyen bir alanda çalışan birçok kadın” olan isimsiz başlangıçlarından itibaren kadın tasarımcıların çalışmalarının izlerini sürüyor. Chanel, Schiaparelli, Vionnet ve Grès hakim olduğunda Fransız moda evlerinin hegemonyası.
Ardından, Bayan Huber’in 1960’ların “butik kuşağı” olarak adlandırdığı şeye – Mary Quant ve Bonnie Cashin gibi kendi yollarını açan tasarımcılara – geçilir ve bugün çalışan tasarımcıların parçalarıyla son bulur. “Birlikte düşünmek ve sürdürülebilirlik ve kapsayıcılık kavramlarını dikkate almak.”
Bu arada sergi, ünlü Fortuny Delphos elbisesinin eşi Adèle Henriette Negrin Fortuny’ye değil, yalnızca Fortuny’nin kurucusu Mariano Fortuny’ye atfedilmesi gibi bazı tarihsel hataları düzeltiyor.
Bayan Huber, “Delphos elbisesi, çok kanonik ve meslekten olmayan biri için bile çok tanıdık gelen bir şeyin harika bir örneğidir” dedi. Ancak elbise için yapılan kıvrımlı patent, Bay Fortuny’nin “Henriette Negrin Fortuny’nin aslında gerçek mucit olduğunu ve esasen kolaylık sağlamak için kendi adıyla dosyaladığını” belirten el yazısıyla yazılmış bir not içeriyor Bayan Huber.
Bayan Huber, “Elbisenin arkasında, bu kadar uzun süredir tarihsel kayıtlarda yer almayan başka bir kişinin olduğunu fark etmek inanılmazdı,” diye ekledi.
Sergi aynı zamanda küratörlerin aralarında Marine Serre, Hanifa’dan Anifa Mvuemba ve Collina Strada’dan Hillary Taymour’un da bulunduğu en az bir düzine yeni ismin eserlerini müzeye eklemelerine olanak tanıdı ve onlara tarihi kayıtlarda kalıcı bir yer sağladı. Bayan Huber, “çok daha uzun bir sohbetin” başlangıcı olduğunu söyledi.
“Kadın tasarımcılar için çok heyecan verici bir an olduğunu düşünüyorum” diye ekledi. Asıl önemli olan bundan sonra ne olacağı, şimdi “bu kritik ses kitlesi aniden bir araya geliyor”.
Erkekler en büyük lüks şirketleri yönetiyor; CEO’ların en büyük yüzdesini erkekler oluşturuyor; Ve yıllarca dünyanın en büyük markalarının podyumlarında eğilen en ünlü tasarımcılar erkeklerdi.
Bir bakıma, bu ivme nihayet değişti: 2016’da Dior, kadın giyimi için ilk kadın kreatif direktörü Maria Grazia Chiuri’yi atadı; 2019’da Chanel, Coco’dan bu yana ilk kadın tasarımcısı Virginie Viard’ı atadı; Hermès’in kadın ve erkek koleksiyonunun başında kadınlar var: Nadège Vanhee-Cybulski ve Véronique Nichanian; Phoebe Philo’nun bu sonbaharda kendi adıyla dönüşü, yılın en çok beklenen yeni dizisi olabilir.
Ancak dünyanın en büyük lüks holdingi ve Dior’un sahibi olan LVMH’nin 14 moda markasında sadece iki tasarımcısı (artı Stella McCartney ile bir ortaklığı) var. Dünyanın en büyük ikinci moda odaklı lüks grubu olan Kering’in altı hazır giyim markası arasında sadece bir kadın tasarımcı var: Alexander McQueen’den Sarah Burton. Daha gidilecek çok yol var.
Bu nedenle duyuru o kadar dikkat çekici ki Metropolitan Museum of Art’ın Kostüm Enstitüsü sonbahar sergisini kadın tasarımcıların çalışmalarını incelemeye ayıracak. Belki daha da şok edici olan, bunun Kostüm Enstitüsü’nün yaklaşık 85 yıllık varoluşunda bu türden ilk retrospektif olması gerçeğidir.
Kostüm Enstitüsü, modayı dönüştüren kadınların (Coco Chanel, Madame Grès, Rei Kawakubo, Elsa Schiaparelli ve Miuccia Prada) çalışmalarına adanmış bir dizi kişisel sergiye ev sahipliği yapmış olsa da, daha önce hiç kadın moda kanunu – ya da aslında bir kadın moda kanunu olduğunu ve bunun genel moda kanununun daha büyük bir parçası olması gerektiğini öne sürüyor.
Daha da önemlisi, Met gösterisinin 7 Aralık’taki açılışı, kadınları kutlayan aylar süren müze gösterilerinin sonundaki noktalama işareti olacak.
Düzeltme, Eylül ayında Winterthur, Delaware’de, Jackie Kennedy’nin gelinliğinin arkasındaki vizyonerin ve onlarca yıldır fark edilmeyen siyah bir tasarımcının çalışmalarının şimdiye kadarki en büyük sergisi olan “Ann Lowe: American Couturier” ile başlıyor.
Sırada Ekim ayında Mood of the Moment var: Gaby Aghion ve Chloé Evi New York’taki Yahudi Müzesi’nde, şehrin markaya ve kurucusuna adanan ilk büyük sergisi. “İris van Herpen. Duyuların Heykeli” Paris’teki Musée des Arts Décoratifs’te. Tüm bunlar, kadın tasarımcıların genişliğini ve katkılarını güçlü bir şekilde hatırlatmalıdır – gelecek için bir teşvikten bahsetmeye bile gerek yok.
Met’s Kostüm Enstitüsü’nün yardımcı küratörü ve müzenin “Kadınları Giydiren Kadınlar” sergisinin eş küratörü ve Karen Van Godtsenhoven ile birlikte çalışan Mellissa Huber, “Kimliğe dayalı bir sergi yapmak karmaşık olabilir,” dedi. “Tüm kadın tasarımcıları aynı şekilde çalışan veya aynı olan olarak sınıflandırmak istemiyoruz. Belki de geçmişte insanları uzaklaştıran şeylerden biri de budur. Ama bu sergi aslında kutlama ve tanıma hakkında.”
Tesadüfen, 2019’da, kadınlara oy hakkının 100. yıldönümünden bir yıl önce, yaklaşık aynı zamanlarda, Bayan Huber ve Bayan Van Godtsenhoven, Kostüm Enstitüsü’nden sorumlu küratör Andrew Bolton’a kadınlara odaklanan benzer retrospektifler önermişlerdi. Ekip oluşturmaya karar verdiler, ancak Covid-19 salgını araya girdi ve gösteriyi bu yıla geri itti.
Sonuç, Kostüm Enstitüsü’nün 20. yüzyılın başından günümüze uzanan ve hem ünlüleri (Jeanne Lanvin, Claire McCardell) hem de az bilinenleri (Augusta Bernard, Madeleine ve Madeleine) içeren koleksiyonundan yaklaşık 70 tasarımcının çalışmalarını içeriyor. ) isimler . . Ve endüstrinin bir zamanlar çok farklı olduğunu hatırlatıyor.
Bayan Huber, “20’ler ve 30’lar, kadın tasarımcıların inanılmaz derecede aktif ve üretken olduğu bir dönemdi ve tarihte kadınların modanın yaratıcı yönünü marjinal bir şekilde geride bıraktıkları tek an,” dedi. “Ama o an gerçekten, gerçekten bir daha olmadı.”
Ertelemenin nedenlerine gelince Huber, bunun 2. Dünya Savaşı’ndan sonra “cinsiyet ve toplumsal değişimler ve finans camiasının kadınlara yatırım yapma konusundaki güven eksikliği” ile ilgili olduğunu söyledi. “1947’de Dior ile yeni bir görünüme sahip olmamız büyük bir dönüm noktasıydı,” diye devam etti. “Asla tamamen iyileşemedik.”
Kostüm Enstitüsü sergisi, buraya nasıl geldiğimizi göstermek için, Bayan Huber’in dediği gibi, “Bireysel yapımcıların katkılarını kabul etmeyen bir alanda çalışan birçok kadın” olan isimsiz başlangıçlarından itibaren kadın tasarımcıların çalışmalarının izlerini sürüyor. Chanel, Schiaparelli, Vionnet ve Grès hakim olduğunda Fransız moda evlerinin hegemonyası.
Ardından, Bayan Huber’in 1960’ların “butik kuşağı” olarak adlandırdığı şeye – Mary Quant ve Bonnie Cashin gibi kendi yollarını açan tasarımcılara – geçilir ve bugün çalışan tasarımcıların parçalarıyla son bulur. “Birlikte düşünmek ve sürdürülebilirlik ve kapsayıcılık kavramlarını dikkate almak.”
Bu arada sergi, ünlü Fortuny Delphos elbisesinin eşi Adèle Henriette Negrin Fortuny’ye değil, yalnızca Fortuny’nin kurucusu Mariano Fortuny’ye atfedilmesi gibi bazı tarihsel hataları düzeltiyor.
Bayan Huber, “Delphos elbisesi, çok kanonik ve meslekten olmayan biri için bile çok tanıdık gelen bir şeyin harika bir örneğidir” dedi. Ancak elbise için yapılan kıvrımlı patent, Bay Fortuny’nin “Henriette Negrin Fortuny’nin aslında gerçek mucit olduğunu ve esasen kolaylık sağlamak için kendi adıyla dosyaladığını” belirten el yazısıyla yazılmış bir not içeriyor Bayan Huber.
Bayan Huber, “Elbisenin arkasında, bu kadar uzun süredir tarihsel kayıtlarda yer almayan başka bir kişinin olduğunu fark etmek inanılmazdı,” diye ekledi.
Sergi aynı zamanda küratörlerin aralarında Marine Serre, Hanifa’dan Anifa Mvuemba ve Collina Strada’dan Hillary Taymour’un da bulunduğu en az bir düzine yeni ismin eserlerini müzeye eklemelerine olanak tanıdı ve onlara tarihi kayıtlarda kalıcı bir yer sağladı. Bayan Huber, “çok daha uzun bir sohbetin” başlangıcı olduğunu söyledi.
“Kadın tasarımcılar için çok heyecan verici bir an olduğunu düşünüyorum” diye ekledi. Asıl önemli olan bundan sonra ne olacağı, şimdi “bu kritik ses kitlesi aniden bir araya geliyor”.