canvade
Yeni Üye
Bu hafta Paris'teki en göz kamaştırıcı couture defilesinin podyumda değil, tamamen farklı bir ortamda gerçekleşmesi mümkün. Bu couture defilesinin sadece altın top sandalyelerin ve günün en yeni ünlülerinin yer aldığı bir davet etkinliği değil, halka açık bir etkinlik olması da mümkün. Ve elbette, couture'ün ipek saten balo elbiselerinin fısıltısı ile tanımlandığı bir geçmişe duyulan nostaljiden çok, bir gelecek hayali hakkında daha çok şey var.
Söz konusu gösteri? “Iris Van Herpen: Duyuları Şekillendirmek” kişisel sergisi Kasım ayının sonlarında Musée des Arts Décoratifs'te açıldı ve 28 Nisan'a kadar sürmesi planlanıyor.
Beş yıllık çalışmanın ardından “Duyuları Şekillendirmek”, 39 yaşındaki Bayan Van Herpen'in neden 140 yıllık varlığı boyunca müzede kişisel sergiye hak kazanan en genç tasarımcı olduğunu gösteriyor. Ve neden, Paris'teki modacılar arasına katılmaya davet edildikten on yıldan fazla bir süre sonra, Bayan Van Herpen aynı zamanda Fransız Kültür Bakanlığı'nın Chevalier des Arts et Lettres ödülüne de layık görüldü.
Musée des Arts Décoratifs'in direktörü Christine Macel, “Peri masalları ile bilim kurgu arasında bir yerde benzersiz bir dünya yaratmayı başardı” dedi. “Bence bu eşsiz ve gerekli.”
Her ne kadar couture genel olarak modanın “laboratuvarı”, “deneyleme” yeri olarak anılsa da (kısmen ısmarlama bir sanat olarak olması gerektiği kadar erişilemez ve pahalı olabileceği için) aynı zamanda sıklıkla da anılır. Anakronizm'in ele alındığı gibi. Başka bir zamanın, teknoloji öncesi bir kalıntısı olarak görülen; Kesinlikle kültürel mirasın bir parçası, ancak kırmızı halı ve muhteşem Instagram içeriğinin ötesinde pek bir faydası yok.
Bayan Van Herpen'in tüm “laboratuvar” fikrini olduğu gibi ele alan çalışması (CERN'in İsviçre'deki Büyük Hadron Çarpıştırıcısını düzenli olarak ziyaret ediyor ve orada sergilenen üç mikroskop var), kesin bir çalışmadır. , kumaştan yapılmıştır.
Daha doğrusu 3D baskı, tül, mylar, dantel, silikon ve organze.
Sergi, yaratıcılığın sorgulanmasının, yaşam patlamasını etkili bir şekilde kopyaladığı bir yolculuk olarak tasarlandı. Retrospektif değil, dokuz aşamalı bir araştırma. Suyla başlayan, toprak, bedenler ve ekosistemler boyunca devam eden ve serginin “kozmik çiçeklenme” olarak adlandırdığı olayla sonuçlanan bir süreç.
Sergilenen 100 kadar elbise ve aksesuar arasında dağılmış durumda; açıklamalara meydan okusa da tanıdık olanla flört eden, uhrevi kıyafetler (Bu… baloncuklardan yapılmış bir elbise mi? Havada donmuş bir fışkırtma mı? Bir hayvanın derisi). peygamber devesi “Mars'ın taç giyme töreni için bir elbise?”) – dünya çapındaki sanatçılardan, mimarlardan ve kurumlardan yaklaşık 80 ödünç alınmıştır.
Eserler kıyafetlerin ilham kaynağı değil. Bu çok basmakalıp bir yorum olurdu. Daha ziyade giysilerle diyalog halindeler, izleyiciyi Bayan Van Herpen'in her şeyi yiyen beynine götürüyorlar ve modayı dünyayı anlama ve yorumlamaya yönelik soyut yaklaşımlar sürekliliği içinde konumlandırıyorlar.
Bayan Van Herpen, kendisi ve küratör Cloé Pitiot'nun sergiyi nasıl yapılandırdığını anlatırken, “Bazen insanlar modayı bir balon gibi algılıyorlar, bir bakıma öyle de” dedi. “Fakat modanın hayatın diğer alanlarıyla da öyle bir bağlantısı olduğunu düşünüyorum; psikolojiyle, felsefeyle, bilimle, toplumla. Kendinizi ona ne kadar açarsanız, onun içinde o kadar fazlasını keşfedebilirsiniz.”
Yani: 19. yüzyıl Fransız doğa bilimci Charles-Alexandre Lesueur'un kalemle kalemle yaptığı hassas ahtapot çizimlerinin yanı sıra, kendi gelgitlerini içeren parıldayan su soyutlamasından oluşan bir elbise. Ve her ikisi de, Bayan Van Herpen'in serbest dalgıç, dansçı ve film yapımcısı Julie Gautier ile birlikte podyum gösterisi yerine çektiği 2023 tarihli sualtı videosunun yanında duruyor; bu videoda su elbiseleri sadece aşağı yukarı değil, her yerde girdap gibi dönüyor.
Kemerli ve uçan payandalı eski bir katedralin ahşaptan yapılmış gibi görünen (ama aslında bakır galvanizli 3D baskılı poliamidden yapılmış) kıvrımlı küçük bir mini elbise, Biosystems 2015 belgeseli “Terra by Yann”dan bir video projeksiyonunun yanında duruyor. Arthus-Bertrand ve Michael Pitiot.
Ve narin, beyaz ağartılmış ışın iskeleti, Belçikalı mimar Isaïe Bloch ile işbirliği içinde yapılan 2011 Van Herpen “iskelet” elbisesini çevreliyor; Samuray zırhı, vücudu saran metalik boyun parçalarından oluşan bir elbise ile kombinleniyor. James Webb Uzay Teleskobu tarafından çekilen durağan görüntüler, havada aslan balığına benzeyen, yüzlerce altın organze yaprağından yapılmış bir elbisenin arka planını oluşturuyor. Birkaç örnek vermek gerekirse.
Bunun etkisi, izleyiciyi Bayan Van Herpen'in son derece ayrıcalıklı bir yer olan kendi sinir ağına taşımaktır.
Hayatın işine kavramsal yaklaşımın temelini oluşturan diğer iki odanın yanı sıra, böceklerin sergilendiği vitrinlerin yer aldığı bir “Meraklar Dolabı”, Ovid'in “Metamorfozlar” kitabının antika bir kopyası ve Bayan Van Herpen'in 3D baskılı böcek benzeri ayakkabıları; Kumaş örneklerinin her duvarda noktasal sanat eserleri gibi sergilendiği ve tasarım sürecini somutlaştıran oyuncak bebek benzeri mankenlerin yer aldığı “atölye”, yaratım sürecine bir bakış gibi.
Deneyimi derinleştirmek için gösterinin her “sahnesi” Bayan Van Herpen'in ortağı Salvador Breed tarafından bestelenen kendi ses enstalasyonunu içeriyor. Tek hayal kırıklığı, giysilere dokunamamaktır; çünkü bunlar kullanıcıya düşmanca görünebilir, ancak genellikle göründüklerinden çok daha yumuşak ve sevimlidirler. Bu, 1.280 metrekarelik serginin bir katını diğerine bağlayan, Lady Gaga, Jennifer Lopez ve Beyoncé gibi ünlülerin dünyadayken Bayan Van Herpen'in çalışmalarını taşıyan fotoğraf kolajını sergileyen bir duvarla kanıtlanıyor. (Tasarımcı, hayal etmesi zor olsa da, birçok parçasının çamaşır makinesine sığacağı konusunda ısrar ediyor.)
Yine de Bayan Van Herpen, serinin bir sonraki versiyonunda dokunuşu birleştirmeyi umuyor. Sergi o kadar popüler oldu ki (her gün kadife ipin dışındaki çizgiler ve müze artık talebi karşılamak için cumartesi ve pazar günleri daha uzun süre açık kalıyor) Brisbane, Avustralya'ya bir gezi için planlar var; Singapur; Rotterdam, Hollanda (Bayan Van Herpen Hollandalıdır ve Amsterdam'da yaşamaktadır); ve muhtemelen Amerika Birleşik Devletleri.
Son odada, Japon sanatçı Haruka Kojin'in akrilik lenslerinden oluşan bir perde, sadece yerde durmakla kalmayıp tavandan sarkıt gibi sarkan ve odanın duvarlarından yatay olarak uzanan bir grup manken için güneş sistemi fonu sağlıyor. Uzay Görüntüleyicisinin anlaşılması, giysinin kendisi yönelimden bağımsız olarak uzayda yüzdüğü için malzemenin gerçek fiziğini etkili bir şekilde değiştirir. Bunlar sanıldığının aksine gizli hatlar ya da gizli yapılar değildir. Bayan Van Herpen elbiselere kendi ağırlığını nasıl ekleyeceğini buldu.
Bu, onun dehasının her zaman teknoloji ve couture'un karşıt güçler olmadığını, dikiş iğnesinin birçok açıdan basit bir erken dönem mekanik araç olduğunu ve birinin diğerinin potansiyelini gerçekleştirmek için kullanılabileceğini anlamasında yattığını hatırlatıyor. Yapay zekayı çevreleyen mevcut korkular ve tartışmalar göz önüne alındığında, bu oldukça iyimser bir sonuçtur.
Söz konusu gösteri? “Iris Van Herpen: Duyuları Şekillendirmek” kişisel sergisi Kasım ayının sonlarında Musée des Arts Décoratifs'te açıldı ve 28 Nisan'a kadar sürmesi planlanıyor.
Beş yıllık çalışmanın ardından “Duyuları Şekillendirmek”, 39 yaşındaki Bayan Van Herpen'in neden 140 yıllık varlığı boyunca müzede kişisel sergiye hak kazanan en genç tasarımcı olduğunu gösteriyor. Ve neden, Paris'teki modacılar arasına katılmaya davet edildikten on yıldan fazla bir süre sonra, Bayan Van Herpen aynı zamanda Fransız Kültür Bakanlığı'nın Chevalier des Arts et Lettres ödülüne de layık görüldü.
Musée des Arts Décoratifs'in direktörü Christine Macel, “Peri masalları ile bilim kurgu arasında bir yerde benzersiz bir dünya yaratmayı başardı” dedi. “Bence bu eşsiz ve gerekli.”
Her ne kadar couture genel olarak modanın “laboratuvarı”, “deneyleme” yeri olarak anılsa da (kısmen ısmarlama bir sanat olarak olması gerektiği kadar erişilemez ve pahalı olabileceği için) aynı zamanda sıklıkla da anılır. Anakronizm'in ele alındığı gibi. Başka bir zamanın, teknoloji öncesi bir kalıntısı olarak görülen; Kesinlikle kültürel mirasın bir parçası, ancak kırmızı halı ve muhteşem Instagram içeriğinin ötesinde pek bir faydası yok.
Bayan Van Herpen'in tüm “laboratuvar” fikrini olduğu gibi ele alan çalışması (CERN'in İsviçre'deki Büyük Hadron Çarpıştırıcısını düzenli olarak ziyaret ediyor ve orada sergilenen üç mikroskop var), kesin bir çalışmadır. , kumaştan yapılmıştır.
Daha doğrusu 3D baskı, tül, mylar, dantel, silikon ve organze.
Sergi, yaratıcılığın sorgulanmasının, yaşam patlamasını etkili bir şekilde kopyaladığı bir yolculuk olarak tasarlandı. Retrospektif değil, dokuz aşamalı bir araştırma. Suyla başlayan, toprak, bedenler ve ekosistemler boyunca devam eden ve serginin “kozmik çiçeklenme” olarak adlandırdığı olayla sonuçlanan bir süreç.
Sergilenen 100 kadar elbise ve aksesuar arasında dağılmış durumda; açıklamalara meydan okusa da tanıdık olanla flört eden, uhrevi kıyafetler (Bu… baloncuklardan yapılmış bir elbise mi? Havada donmuş bir fışkırtma mı? Bir hayvanın derisi). peygamber devesi “Mars'ın taç giyme töreni için bir elbise?”) – dünya çapındaki sanatçılardan, mimarlardan ve kurumlardan yaklaşık 80 ödünç alınmıştır.
Eserler kıyafetlerin ilham kaynağı değil. Bu çok basmakalıp bir yorum olurdu. Daha ziyade giysilerle diyalog halindeler, izleyiciyi Bayan Van Herpen'in her şeyi yiyen beynine götürüyorlar ve modayı dünyayı anlama ve yorumlamaya yönelik soyut yaklaşımlar sürekliliği içinde konumlandırıyorlar.
Bayan Van Herpen, kendisi ve küratör Cloé Pitiot'nun sergiyi nasıl yapılandırdığını anlatırken, “Bazen insanlar modayı bir balon gibi algılıyorlar, bir bakıma öyle de” dedi. “Fakat modanın hayatın diğer alanlarıyla da öyle bir bağlantısı olduğunu düşünüyorum; psikolojiyle, felsefeyle, bilimle, toplumla. Kendinizi ona ne kadar açarsanız, onun içinde o kadar fazlasını keşfedebilirsiniz.”
Yani: 19. yüzyıl Fransız doğa bilimci Charles-Alexandre Lesueur'un kalemle kalemle yaptığı hassas ahtapot çizimlerinin yanı sıra, kendi gelgitlerini içeren parıldayan su soyutlamasından oluşan bir elbise. Ve her ikisi de, Bayan Van Herpen'in serbest dalgıç, dansçı ve film yapımcısı Julie Gautier ile birlikte podyum gösterisi yerine çektiği 2023 tarihli sualtı videosunun yanında duruyor; bu videoda su elbiseleri sadece aşağı yukarı değil, her yerde girdap gibi dönüyor.
Kemerli ve uçan payandalı eski bir katedralin ahşaptan yapılmış gibi görünen (ama aslında bakır galvanizli 3D baskılı poliamidden yapılmış) kıvrımlı küçük bir mini elbise, Biosystems 2015 belgeseli “Terra by Yann”dan bir video projeksiyonunun yanında duruyor. Arthus-Bertrand ve Michael Pitiot.
Ve narin, beyaz ağartılmış ışın iskeleti, Belçikalı mimar Isaïe Bloch ile işbirliği içinde yapılan 2011 Van Herpen “iskelet” elbisesini çevreliyor; Samuray zırhı, vücudu saran metalik boyun parçalarından oluşan bir elbise ile kombinleniyor. James Webb Uzay Teleskobu tarafından çekilen durağan görüntüler, havada aslan balığına benzeyen, yüzlerce altın organze yaprağından yapılmış bir elbisenin arka planını oluşturuyor. Birkaç örnek vermek gerekirse.
Bunun etkisi, izleyiciyi Bayan Van Herpen'in son derece ayrıcalıklı bir yer olan kendi sinir ağına taşımaktır.
Hayatın işine kavramsal yaklaşımın temelini oluşturan diğer iki odanın yanı sıra, böceklerin sergilendiği vitrinlerin yer aldığı bir “Meraklar Dolabı”, Ovid'in “Metamorfozlar” kitabının antika bir kopyası ve Bayan Van Herpen'in 3D baskılı böcek benzeri ayakkabıları; Kumaş örneklerinin her duvarda noktasal sanat eserleri gibi sergilendiği ve tasarım sürecini somutlaştıran oyuncak bebek benzeri mankenlerin yer aldığı “atölye”, yaratım sürecine bir bakış gibi.
Deneyimi derinleştirmek için gösterinin her “sahnesi” Bayan Van Herpen'in ortağı Salvador Breed tarafından bestelenen kendi ses enstalasyonunu içeriyor. Tek hayal kırıklığı, giysilere dokunamamaktır; çünkü bunlar kullanıcıya düşmanca görünebilir, ancak genellikle göründüklerinden çok daha yumuşak ve sevimlidirler. Bu, 1.280 metrekarelik serginin bir katını diğerine bağlayan, Lady Gaga, Jennifer Lopez ve Beyoncé gibi ünlülerin dünyadayken Bayan Van Herpen'in çalışmalarını taşıyan fotoğraf kolajını sergileyen bir duvarla kanıtlanıyor. (Tasarımcı, hayal etmesi zor olsa da, birçok parçasının çamaşır makinesine sığacağı konusunda ısrar ediyor.)
Yine de Bayan Van Herpen, serinin bir sonraki versiyonunda dokunuşu birleştirmeyi umuyor. Sergi o kadar popüler oldu ki (her gün kadife ipin dışındaki çizgiler ve müze artık talebi karşılamak için cumartesi ve pazar günleri daha uzun süre açık kalıyor) Brisbane, Avustralya'ya bir gezi için planlar var; Singapur; Rotterdam, Hollanda (Bayan Van Herpen Hollandalıdır ve Amsterdam'da yaşamaktadır); ve muhtemelen Amerika Birleşik Devletleri.
Son odada, Japon sanatçı Haruka Kojin'in akrilik lenslerinden oluşan bir perde, sadece yerde durmakla kalmayıp tavandan sarkıt gibi sarkan ve odanın duvarlarından yatay olarak uzanan bir grup manken için güneş sistemi fonu sağlıyor. Uzay Görüntüleyicisinin anlaşılması, giysinin kendisi yönelimden bağımsız olarak uzayda yüzdüğü için malzemenin gerçek fiziğini etkili bir şekilde değiştirir. Bunlar sanıldığının aksine gizli hatlar ya da gizli yapılar değildir. Bayan Van Herpen elbiselere kendi ağırlığını nasıl ekleyeceğini buldu.
Bu, onun dehasının her zaman teknoloji ve couture'un karşıt güçler olmadığını, dikiş iğnesinin birçok açıdan basit bir erken dönem mekanik araç olduğunu ve birinin diğerinin potansiyelini gerçekleştirmek için kullanılabileceğini anlamasında yattığını hatırlatıyor. Yapay zekayı çevreleyen mevcut korkular ve tartışmalar göz önüne alındığında, bu oldukça iyimser bir sonuçtur.