canvade
Yeni Üye
Yetenek, uzun ömür ve katıksız üretkenlik sayesinde Karl Lagerfeld’in 20. yüzyılın sonları ve 21. yüzyılın başlarının görünümünü diğer tüm tasarımcılardan daha fazla şekillendirmesine yardımcı olması mümkündür. Altmış yılı aşkın bir süredir, beş farklı marka (aynı anda üç) ve çok sayıda iş birliği boyunca, Hollywood, Haute ve High Street’i giydirerek Paris’ten Dallas’a ve Şangay’a kadar bölgeyi taradı.
Ama ne zaman gösterebileceğimizi neden söyleyelim? Olağanüstü bir kariyerin neredeyse her aşamasından en dikkate değer görünümlerden bazıları burada.
1954’te, resmi bir moda eğitimi olmayan genç bir Alman olan Bay Lagerfeld, prestijli Woolmark Ödülü’nün ceket kategorisini kazandı – bu mutlu bir tesadüf, jüri üyelerinden biri olan modacı Pierre Balmain’in asistanlığını yapmasına yol açtı. Bu atölyede sadece üç yıl geçirdikten sonra, hâlâ yirmili yaşlarında olan Bay Lagerfeld, kurucusu kadın formunu özgürleştirmesiyle ve Joy parfümünü yaratmasıyla tanınan, 1914’te kurulmuş bir marka olan Jean Patou’nun sanat yönetmeni olarak atandı.
Orada, Bay Lagerfeld beş yıl içinde 10 couture koleksiyonu yaratarak, kendi küçük güçlerle çalışma becerisinin ve yerleşik bir estetiğin sınırları içinde mutlu bir şekilde eğlenme becerisinin temelini attı.
1966’da Bay Lagerfeld, Paris’in ilk hazır giyim markalarından biri olan Chloé’nin tasarımcısı oldu. 1983 yılında markaya katılana kadar kaldı ve 1992’den 1997’ye kadar tekrar döndü.
Bay Lagerfeld’in, belirli bir esintili kadınlıkla eşanlamlı hale gelen bir isim olan Chloé’deki ilk çalışması, baskılar ve gerçeküstücülükle oynadığı için birçok kişiyi şaşırtabilir. Ama aynı zamanda, lüks eksantrikliği ve taşınabilirliği aklındaki bir ticaretle dengeleme becerisini de yansıtıyordu (“satış” kelimesini hiçbir zaman kirli bir kelime olarak görmemişti). İkinci görevinde bohemliği tamamen benimsemiş ve geleceğin gidişatını belirlemişti.
1965 yılında, ailelerinin kürk işini ebeveynleri Adele ve Edoardo’dan devralan beş Fendi kız kardeş, hazır giyim ve kürk koleksiyonlarını tasarlaması için Bay Lagerfeld’i getirdi.
Zeki bir tasarımcıyla anlaşacaklarını düşünmüş olabilirler, ama gerçekte sahip oldukları şey ömür boyu sürecek bir ortaklıktı. Bay Lagerfeld ile birlikte Fendi çantalarını ve erkek giyimini tasarlayan Anna Fendi’nin kızı Silvia Venturini Fendi, çocukken bile “Karl ortaya çıktığında,” özel bir şeyler döndüğünü ve benim uymam gerektiğinin “anlaşıldığını” hatırladı. .”
Bay Lagerfeld, “Eğlenceli Kürk” kavramını temsil eden “FF” logosunu yarattı (Fendi’nin yaptığı gibi) ve ardından malzemeyi tıraş etmeye, boyamaya, heykel yapmaya ve başka şekillerde dönüştürmeye başlayarak köstebek, tavşan ve sincap gibi kürkler yapmaya başladı. yüksek moda.
Fendi’nin Roma kökleri ve fütürizmi de dahil olmak üzere geniş bir referans yelpazesiyle pist çalışması da aynı derecede deneyseldi. LVMH 1999’da markayı satın aldığında, Bay Lagerfeld de markayla birlikte hareket etti ve sonunda hazır giyime uygun bir “haute fourrure” serisi (bunu kim duymuştu?) geliştirirken, kürkün değişen genel havasına meydan okudu. ve diğer markalar hayvan derisi giyme fikrine karşı çıktı.
1982’de Bay Lagerfeld, onu moda stratosferine fırlatacak bir işe girdi: o zamanlar en çok parfümler ve orta sınıf el çantaları ile tanınan bir marka olan Chanel’in sanat yönetmeni. Tartışmalı bir şekilde özetlediği bir yaklaşımla (“Chanel bir kurumdur ve bir kuruma fahişe gibi davranmalısınız – o zaman ondan bir şey alırsınız”), ölmekte olan bir markayı yeniden canlandırdı ve sektör için bir plan sağladı. bugün hala var olan.
Klasik Chanel ikonografisini – kamelya, inciler, Malta haçı, buklet takımları – büyük bir ironi ve saygısızlıkla bir araya getirerek, markayı bir pop kültür fenomenine, klasisizmin bir sembolüne ve finansal bir ezici güce dönüştürmeyi başardı. Podyumunu Salzburg, Edinburgh, Şangay ve Havana’ya götürerek gezici moda şovunun yaratılmasına ve popülerleşmesine yardımcı oldu; bir buzdağı (bir İsveç buzulunun parçalarından yontulmuş), bir süpermarket ve bir roket (aslında havalanan) gibi viral pist setleri; Nicole Kidman ve Kristen Stewart ile mini filmler yaptı; ve nihayetinde markanın yıllık 11 milyar doları aşan satış yapmasına yardımcı oldu.
Belki de başkaları tarafından oluşturulan stil deyimleri içinde çalışmaktan bıkmış olan Bay Lagerfeld, 1984 yılında kendi adını taşıyan çizgisini kurdu. Hiçbir zaman Chanel veya Fendi’nin büyüklüğüne veya ününe ulaşamayacak olmasına ve çok sayıda sahiplik değişikliğinden geçmesine rağmen, Lagerfeld markası onun kişisel tarzını diğer markalarının hepsinden daha iyi yansıtıyordu. Tek renkli bir mercekten süzülen bir Töton bükümüyle rock ‘n’ roll terziliğini hayal edin ve fikri anlayacaksınız.
2004 yılında, Bay Lagerfeld, bir H&M koleksiyonu için anlaşma imzaladığında, bir kitlesel pazar markasıyla çalışan ilk moda tasarımcısı oldu. Önce moda dünyası şok oldu, sonra ilgisini çekti ve Karl-esque siyah takım elbise, portre tişörtleri ve LBD’lerin saniyeler içinde tükendikten sonra yepyeni bir tür ve yaklaşım doğdu.
Anna Grace Lee Ve Callie Holterman raporlamaya katkıda bulundu.
Ama ne zaman gösterebileceğimizi neden söyleyelim? Olağanüstü bir kariyerin neredeyse her aşamasından en dikkate değer görünümlerden bazıları burada.
1954’te, resmi bir moda eğitimi olmayan genç bir Alman olan Bay Lagerfeld, prestijli Woolmark Ödülü’nün ceket kategorisini kazandı – bu mutlu bir tesadüf, jüri üyelerinden biri olan modacı Pierre Balmain’in asistanlığını yapmasına yol açtı. Bu atölyede sadece üç yıl geçirdikten sonra, hâlâ yirmili yaşlarında olan Bay Lagerfeld, kurucusu kadın formunu özgürleştirmesiyle ve Joy parfümünü yaratmasıyla tanınan, 1914’te kurulmuş bir marka olan Jean Patou’nun sanat yönetmeni olarak atandı.
Orada, Bay Lagerfeld beş yıl içinde 10 couture koleksiyonu yaratarak, kendi küçük güçlerle çalışma becerisinin ve yerleşik bir estetiğin sınırları içinde mutlu bir şekilde eğlenme becerisinin temelini attı.
1966’da Bay Lagerfeld, Paris’in ilk hazır giyim markalarından biri olan Chloé’nin tasarımcısı oldu. 1983 yılında markaya katılana kadar kaldı ve 1992’den 1997’ye kadar tekrar döndü.
Bay Lagerfeld’in, belirli bir esintili kadınlıkla eşanlamlı hale gelen bir isim olan Chloé’deki ilk çalışması, baskılar ve gerçeküstücülükle oynadığı için birçok kişiyi şaşırtabilir. Ama aynı zamanda, lüks eksantrikliği ve taşınabilirliği aklındaki bir ticaretle dengeleme becerisini de yansıtıyordu (“satış” kelimesini hiçbir zaman kirli bir kelime olarak görmemişti). İkinci görevinde bohemliği tamamen benimsemiş ve geleceğin gidişatını belirlemişti.
1965 yılında, ailelerinin kürk işini ebeveynleri Adele ve Edoardo’dan devralan beş Fendi kız kardeş, hazır giyim ve kürk koleksiyonlarını tasarlaması için Bay Lagerfeld’i getirdi.
Zeki bir tasarımcıyla anlaşacaklarını düşünmüş olabilirler, ama gerçekte sahip oldukları şey ömür boyu sürecek bir ortaklıktı. Bay Lagerfeld ile birlikte Fendi çantalarını ve erkek giyimini tasarlayan Anna Fendi’nin kızı Silvia Venturini Fendi, çocukken bile “Karl ortaya çıktığında,” özel bir şeyler döndüğünü ve benim uymam gerektiğinin “anlaşıldığını” hatırladı. .”
Bay Lagerfeld, “Eğlenceli Kürk” kavramını temsil eden “FF” logosunu yarattı (Fendi’nin yaptığı gibi) ve ardından malzemeyi tıraş etmeye, boyamaya, heykel yapmaya ve başka şekillerde dönüştürmeye başlayarak köstebek, tavşan ve sincap gibi kürkler yapmaya başladı. yüksek moda.
Fendi’nin Roma kökleri ve fütürizmi de dahil olmak üzere geniş bir referans yelpazesiyle pist çalışması da aynı derecede deneyseldi. LVMH 1999’da markayı satın aldığında, Bay Lagerfeld de markayla birlikte hareket etti ve sonunda hazır giyime uygun bir “haute fourrure” serisi (bunu kim duymuştu?) geliştirirken, kürkün değişen genel havasına meydan okudu. ve diğer markalar hayvan derisi giyme fikrine karşı çıktı.
1982’de Bay Lagerfeld, onu moda stratosferine fırlatacak bir işe girdi: o zamanlar en çok parfümler ve orta sınıf el çantaları ile tanınan bir marka olan Chanel’in sanat yönetmeni. Tartışmalı bir şekilde özetlediği bir yaklaşımla (“Chanel bir kurumdur ve bir kuruma fahişe gibi davranmalısınız – o zaman ondan bir şey alırsınız”), ölmekte olan bir markayı yeniden canlandırdı ve sektör için bir plan sağladı. bugün hala var olan.
Klasik Chanel ikonografisini – kamelya, inciler, Malta haçı, buklet takımları – büyük bir ironi ve saygısızlıkla bir araya getirerek, markayı bir pop kültür fenomenine, klasisizmin bir sembolüne ve finansal bir ezici güce dönüştürmeyi başardı. Podyumunu Salzburg, Edinburgh, Şangay ve Havana’ya götürerek gezici moda şovunun yaratılmasına ve popülerleşmesine yardımcı oldu; bir buzdağı (bir İsveç buzulunun parçalarından yontulmuş), bir süpermarket ve bir roket (aslında havalanan) gibi viral pist setleri; Nicole Kidman ve Kristen Stewart ile mini filmler yaptı; ve nihayetinde markanın yıllık 11 milyar doları aşan satış yapmasına yardımcı oldu.
Belki de başkaları tarafından oluşturulan stil deyimleri içinde çalışmaktan bıkmış olan Bay Lagerfeld, 1984 yılında kendi adını taşıyan çizgisini kurdu. Hiçbir zaman Chanel veya Fendi’nin büyüklüğüne veya ününe ulaşamayacak olmasına ve çok sayıda sahiplik değişikliğinden geçmesine rağmen, Lagerfeld markası onun kişisel tarzını diğer markalarının hepsinden daha iyi yansıtıyordu. Tek renkli bir mercekten süzülen bir Töton bükümüyle rock ‘n’ roll terziliğini hayal edin ve fikri anlayacaksınız.
2004 yılında, Bay Lagerfeld, bir H&M koleksiyonu için anlaşma imzaladığında, bir kitlesel pazar markasıyla çalışan ilk moda tasarımcısı oldu. Önce moda dünyası şok oldu, sonra ilgisini çekti ve Karl-esque siyah takım elbise, portre tişörtleri ve LBD’lerin saniyeler içinde tükendikten sonra yepyeni bir tür ve yaklaşım doğdu.
Anna Grace Lee Ve Callie Holterman raporlamaya katkıda bulundu.