canvade
Yeni Üye
Malta, Valletta’daki palmiye ağacı art deco Hotel Phoenicia’da bir gece içkisi içiyordum, eski bir İngiliz deniz subayı bir konuşma başlattı ve Kraliçe II. Elizabeth’in kocası Prens Philip’in en yakışıklı olduğunu düşündüğünü bana hemen söyledi. şimdiye kadar sahip olduğu adam. hiç görmüş müydün Prens ve müstakbel hükümdar, evliliklerinin ilk yıllarını, Philip’in bir gemide konuşlandığı İngiliz Akdeniz filosunun eski üssü olan Malta’da geçirdi.
Gurbetçi, Malta’nın gey erkekler için her zaman “çok rahat” olduğunu açıkladı. “Pek çok denizci ve asker var,” dedi içkisini yudumlarken. “Ama bu güzel küçük ada bugün daha da iyi çünkü artık her şey açık ve kimsenin gözünü kırpmadığı gibi, burada artık sorun değil.”
Belki de bu tutum, Avrupa Birliği’nin en küçük ülkesinin (Akdeniz’de Sicilya ile Tunus arasındaki beş ada ve yaklaşık 538.000 nüfuslu) küçücük başkenti Valletta’nın bu Eylül ayında neden EuroPride’a ev sahipliği yapacağını açıklıyor. 1992’de oluşturulan bu yıllık LGBTQ etkinliği, her yıl farklı bir Avrupa şehrine verilmektedir. Valletta, yaklaşık 6.000 kişilik nüfusuyla şimdiye kadarki en küçük ev sahibi şehir olacak.
Valletta’nın EuroPride programının Sanat Direktörü Toni Attard, “Bu kutlama, Malta’nın Gökkuşağı Avrupa Endeksi’nde neden 1 numara olduğunu göstermemiz için önemli bir fırsat” dedi. Endeks, 27 AB ülkesinde LGBTQ kişilerin yasal ve sosyal ortamını izleyen kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan ILGA-Europe tarafından yapılan bir sıralamadır.
Bir hoşgörü geleneği
Uzun bir hafta sonu için memleketim Fransa’dan Malta’ya gey ve heteroseksüel ziyaretçileri tam olarak neyin hoş karşıladığını öğrenmek için gelmiştim.
Malta Denizcilik Müzesi’nin küratörü ve adanın en saygın tarihçilerinden biri olan Liam Gauci, “Kimliğimiz bir melez,” dedi. “Biz Roma Katoliğiyiz, ancak bir Sami dili olan Maltaca’da Tanrı’nın sözcüğü Allah’tır; bu, Arapların MS 870’teki işgalden sonra Malta’yı yönettiği iki yüzyılın bir yansımasıdır. Bu çelişkiler, bizi cinsel farklılıklar da dahil olmak üzere farklılıklara karşı ironik bir şekilde hoşgörülü kılar. dedi.
Gauci, “Kilise buna kaşlarını çatmış olabilir, ancak eşcinsellik gemi mürettebatı arasında yaygındı” diye ekledi. “Malta Büyük Mahkemesi, 1744’te resmi erkek statüsü için başvuruda bulunan Maltalı transseksüel Rosa Mifsud’un lehine bile karar verdi.”
Valletta’ya vardığımda kayısı güneşi Akdeniz’e batmak üzereydi. Taş şehir surlarının içindeki dik sokaklar, balkonları Kahire ve Tunus’un eski mahallelerindeki mashrabiya’yı veya perdeli ahşap sundurmayı anımsatan bal rengi güzel taş evlerle sıralanmıştı.
Ziyaretçilere açık, 16. yüzyıldan kalma barok bir malikane olan Casa Rocca Piccola B&B’de bagajımı bırakacak kadar durdum. Akşam yemeği rezervasyonu bekleniyordu.
Sadece birkaç blok ötede, Michelin yıldızlı Noni restoranında, erkek kardeşi şef Jonathan Brincat’ın yemek odasını işleten Ritienne Brincat, tonozlu taş bodrumda bir masa gösterdi.
Malta yemekleri hakkında hiçbir şey bilmeden, yakınlardaki Sicilya yemeklerinde bir değişiklik olacağını varsaydım. Bunun yerine, mandalina yağı ile tatlandırılmış kırmızı balık suyu, yerel kırmızı karidesli risotto ve kabak çiçeği dolması, deniz kestanesi ve lezzetli bir kılçık-narenciye sosu ile kırmızı porgy gibi yemekler, merak uyandıran rafine ve umami açısından zengin bir mutfağı ortaya çıkardı.
Akşam yemeğinden sonra Bay Brincat, Malta gastronomisine bir giriş yaptı. Malta’nın dünyanın en kozmopolit mutfaklarından birine sahip olduğunu anlatan “Yemeklerimiz, bizi yöneten tüm halkların bir yansımasıdır” dedi. “Mısırlılar gibi bakla, Libya’da bulunanlara benzer dolmalar yiyoruz. Hindistan’dan ve daha doğudan kuzey Avrupa’ya baharat taşıyan gemiler için bir ikmal istasyonu olduğumuz için yüzyıllardır küçük hindistan cevizi ve kakule gibi baharatlarla yemek pişiriyoruz.”
1814’ten 1964’e kadar İngiliz yönetiminin de izini bıraktığını söyledi, çocukluk favorisini hatırlattı: İngiliz Donanmasının temel bir unsuru olan domates ve kıyılmış konserve sığır eti ile bir Bolognese sosu varyasyonu.
Barok şaheserler ve neon ışıklı gece hayatı
Malta sadece 122 mil kare olduğundan, 72 saat keşfetmek için yeterli bir süre gibi görünüyordu. Ancak, takımadaların en kuzeyindeki vahşi ada olan Gozo’nun turkuaz sularını ve ızgara kerevitlerini deneyimlemek için bir vapura bineceksem, bunun en az bir haftamı alacağını hemen anladım. Bunun için bir sonraki geziye kadar beklemek gerekecekti.
Önce ana adayı, ardından Valletta’yı keşfetmeye karar verdim. Yerel bir rehber olan keyifli Anna Grech Sant, Malta tarihi hakkında unutulmaz bilgilerle dolu kısa ama büyüleyici bir ders verdi.
Küçük bir bilgi: “Spiteri”, Aziz Yuhanna Hastanesi Şövalyeleri Tarikatı’nın gayri meşru çocuklarına verilen addı – daha çok Malta Şövalyeleri olarak bilinir – Malta’yı Kutsal İsa’dan sonra yüzyıllarca yöneten Katolik askeri tarikat. Adaya 1530’da Roma İmparatoru V. Charles tarafından emir verildi. Bayan Grech Sant gülerek “Spiteri bugün Malta’da da yaygın bir soyadıdır,” dedi.
Valletta’dan arabayla veya otobüsle 30 dakika uzaklıkta, Araplar tarafından eski bir Roma şehrinin yerine inşa edilen Malta’nın antik başkenti Mdina yer alır. Kalın taş duvarlarının ardında, en iyi turist kalabalığı gittikten sonra geceleri ziyaret edilen zarif bir barok kasaba yatıyor.
Şimdi bir bahçe olarak düzenlenen eski kalenin burcunun üzerindeki bir köprüyü geçtikten sonra, mum kokulu, 17. yüzyıldan kalma serin St. Malta’daki en eski binalardan biri. Eskiden zengin bir koleksiyoncunun evi olan palazzo, etkileyici bir dizi tablo, mobilya, gümüş, zırh, mücevher ve madeni para sergiliyor.
1571’den beri başkent olan Valletta’da, yaklaşık 450 yıllık St. John Katedrali, “Malta’yı kendi başına gezmeye değer” diye açıklıyor Bayan Grech Sant. Katedralin ana apsisinin zeminindeki çok renkli mermer mezarlardan kıvranan yaldızlı melek meleklerine, yakışıklı şövalyelerin ve kaslı azizlerin devasa tablolarına kadar St. John’s, Barok sanatının zaferi olan inanç ve şehvetin canlı kesişimini gözler önüne seriyor.
Malta Şövalyeleri’nin 16. yüzyıldan kalma muhteşem bir eski locasında yer alan Ulusal Arkeoloji Müzesi’ni ziyaret ettikten sonra, Valletta’nın en sevilen yoğun nüfuslu yeşil alanlarından biri olan Yukarı Barakka Bahçeleri’ndeki çeşmenin yanında serinledim. Büyük Liman.
Yoğun bir günün ardından, gece hayatını denemek için yeterince enerji biriktirmek istedim, bu yüzden Grain’de yumuşak, lezzetli Calabria sosisi ‘Nduja ve hardal ve tarhun içinde pişirilmiş yerel tavşan ile kalamar lazanyadan oluşan erken bir akşam yemeği yemeye karar verdim. Daha gündelik ve uygun fiyatlı bir seçenek için sokak Brother of Michelin yıldızlı Under Grain.
Paceville’in hareketli gece hayatı bölgesi (Pah-chuh-ville olarak telaffuz edilir), St. Julian’s’ta, Valletta’ya 15 dakikalık bir feribot yolculuğu ve kısa bir taksi yolculuğu mesafesindedir. Hvar, Hırvatistan veya Mikonos olabilirdi: Day Glo pipetleriyle büyük kokteyllerini yudumlayan uluslararası bir gey ve heteroseksüel cümbüşün olduğu kalabalık terasları ve bu yazın akılda kalan melodisi, Kylie Minogue’un “Padam Padam” kaldırımı delip geçtiğini düşünün. Paceville gece 1 civarında çok eğlenceli olacak gibi görünüyordu ama şimdiden uzun bir gün olmuştu ve sıra ciddi bir kokteyle geldi.
Bu yüzden kendimi Phoenicia Hotel’in Club Bar’ında buldum, burada eski İngiliz deniz subayı olan yeni arkadaşımla sohbetimize ve içkilerimize katıldık. Adadaki çok kısa deneyimimi tekrarlayarak, “Maltalılar kozmopolit ve açık fikirli insanlardır,” dedi. “Bu yüzden EuroPride’ın Eylül ayında herkes için harika olacağını düşünüyorum.”
Gurbetçi, Malta’nın gey erkekler için her zaman “çok rahat” olduğunu açıkladı. “Pek çok denizci ve asker var,” dedi içkisini yudumlarken. “Ama bu güzel küçük ada bugün daha da iyi çünkü artık her şey açık ve kimsenin gözünü kırpmadığı gibi, burada artık sorun değil.”
Belki de bu tutum, Avrupa Birliği’nin en küçük ülkesinin (Akdeniz’de Sicilya ile Tunus arasındaki beş ada ve yaklaşık 538.000 nüfuslu) küçücük başkenti Valletta’nın bu Eylül ayında neden EuroPride’a ev sahipliği yapacağını açıklıyor. 1992’de oluşturulan bu yıllık LGBTQ etkinliği, her yıl farklı bir Avrupa şehrine verilmektedir. Valletta, yaklaşık 6.000 kişilik nüfusuyla şimdiye kadarki en küçük ev sahibi şehir olacak.
Valletta’nın EuroPride programının Sanat Direktörü Toni Attard, “Bu kutlama, Malta’nın Gökkuşağı Avrupa Endeksi’nde neden 1 numara olduğunu göstermemiz için önemli bir fırsat” dedi. Endeks, 27 AB ülkesinde LGBTQ kişilerin yasal ve sosyal ortamını izleyen kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan ILGA-Europe tarafından yapılan bir sıralamadır.
Bir hoşgörü geleneği
Uzun bir hafta sonu için memleketim Fransa’dan Malta’ya gey ve heteroseksüel ziyaretçileri tam olarak neyin hoş karşıladığını öğrenmek için gelmiştim.
Malta Denizcilik Müzesi’nin küratörü ve adanın en saygın tarihçilerinden biri olan Liam Gauci, “Kimliğimiz bir melez,” dedi. “Biz Roma Katoliğiyiz, ancak bir Sami dili olan Maltaca’da Tanrı’nın sözcüğü Allah’tır; bu, Arapların MS 870’teki işgalden sonra Malta’yı yönettiği iki yüzyılın bir yansımasıdır. Bu çelişkiler, bizi cinsel farklılıklar da dahil olmak üzere farklılıklara karşı ironik bir şekilde hoşgörülü kılar. dedi.
Gauci, “Kilise buna kaşlarını çatmış olabilir, ancak eşcinsellik gemi mürettebatı arasında yaygındı” diye ekledi. “Malta Büyük Mahkemesi, 1744’te resmi erkek statüsü için başvuruda bulunan Maltalı transseksüel Rosa Mifsud’un lehine bile karar verdi.”
Valletta’ya vardığımda kayısı güneşi Akdeniz’e batmak üzereydi. Taş şehir surlarının içindeki dik sokaklar, balkonları Kahire ve Tunus’un eski mahallelerindeki mashrabiya’yı veya perdeli ahşap sundurmayı anımsatan bal rengi güzel taş evlerle sıralanmıştı.
Ziyaretçilere açık, 16. yüzyıldan kalma barok bir malikane olan Casa Rocca Piccola B&B’de bagajımı bırakacak kadar durdum. Akşam yemeği rezervasyonu bekleniyordu.
Sadece birkaç blok ötede, Michelin yıldızlı Noni restoranında, erkek kardeşi şef Jonathan Brincat’ın yemek odasını işleten Ritienne Brincat, tonozlu taş bodrumda bir masa gösterdi.
Malta yemekleri hakkında hiçbir şey bilmeden, yakınlardaki Sicilya yemeklerinde bir değişiklik olacağını varsaydım. Bunun yerine, mandalina yağı ile tatlandırılmış kırmızı balık suyu, yerel kırmızı karidesli risotto ve kabak çiçeği dolması, deniz kestanesi ve lezzetli bir kılçık-narenciye sosu ile kırmızı porgy gibi yemekler, merak uyandıran rafine ve umami açısından zengin bir mutfağı ortaya çıkardı.
Akşam yemeğinden sonra Bay Brincat, Malta gastronomisine bir giriş yaptı. Malta’nın dünyanın en kozmopolit mutfaklarından birine sahip olduğunu anlatan “Yemeklerimiz, bizi yöneten tüm halkların bir yansımasıdır” dedi. “Mısırlılar gibi bakla, Libya’da bulunanlara benzer dolmalar yiyoruz. Hindistan’dan ve daha doğudan kuzey Avrupa’ya baharat taşıyan gemiler için bir ikmal istasyonu olduğumuz için yüzyıllardır küçük hindistan cevizi ve kakule gibi baharatlarla yemek pişiriyoruz.”
1814’ten 1964’e kadar İngiliz yönetiminin de izini bıraktığını söyledi, çocukluk favorisini hatırlattı: İngiliz Donanmasının temel bir unsuru olan domates ve kıyılmış konserve sığır eti ile bir Bolognese sosu varyasyonu.
Barok şaheserler ve neon ışıklı gece hayatı
Malta sadece 122 mil kare olduğundan, 72 saat keşfetmek için yeterli bir süre gibi görünüyordu. Ancak, takımadaların en kuzeyindeki vahşi ada olan Gozo’nun turkuaz sularını ve ızgara kerevitlerini deneyimlemek için bir vapura bineceksem, bunun en az bir haftamı alacağını hemen anladım. Bunun için bir sonraki geziye kadar beklemek gerekecekti.
Önce ana adayı, ardından Valletta’yı keşfetmeye karar verdim. Yerel bir rehber olan keyifli Anna Grech Sant, Malta tarihi hakkında unutulmaz bilgilerle dolu kısa ama büyüleyici bir ders verdi.
Küçük bir bilgi: “Spiteri”, Aziz Yuhanna Hastanesi Şövalyeleri Tarikatı’nın gayri meşru çocuklarına verilen addı – daha çok Malta Şövalyeleri olarak bilinir – Malta’yı Kutsal İsa’dan sonra yüzyıllarca yöneten Katolik askeri tarikat. Adaya 1530’da Roma İmparatoru V. Charles tarafından emir verildi. Bayan Grech Sant gülerek “Spiteri bugün Malta’da da yaygın bir soyadıdır,” dedi.
Valletta’dan arabayla veya otobüsle 30 dakika uzaklıkta, Araplar tarafından eski bir Roma şehrinin yerine inşa edilen Malta’nın antik başkenti Mdina yer alır. Kalın taş duvarlarının ardında, en iyi turist kalabalığı gittikten sonra geceleri ziyaret edilen zarif bir barok kasaba yatıyor.
Şimdi bir bahçe olarak düzenlenen eski kalenin burcunun üzerindeki bir köprüyü geçtikten sonra, mum kokulu, 17. yüzyıldan kalma serin St. Malta’daki en eski binalardan biri. Eskiden zengin bir koleksiyoncunun evi olan palazzo, etkileyici bir dizi tablo, mobilya, gümüş, zırh, mücevher ve madeni para sergiliyor.
1571’den beri başkent olan Valletta’da, yaklaşık 450 yıllık St. John Katedrali, “Malta’yı kendi başına gezmeye değer” diye açıklıyor Bayan Grech Sant. Katedralin ana apsisinin zeminindeki çok renkli mermer mezarlardan kıvranan yaldızlı melek meleklerine, yakışıklı şövalyelerin ve kaslı azizlerin devasa tablolarına kadar St. John’s, Barok sanatının zaferi olan inanç ve şehvetin canlı kesişimini gözler önüne seriyor.
Malta Şövalyeleri’nin 16. yüzyıldan kalma muhteşem bir eski locasında yer alan Ulusal Arkeoloji Müzesi’ni ziyaret ettikten sonra, Valletta’nın en sevilen yoğun nüfuslu yeşil alanlarından biri olan Yukarı Barakka Bahçeleri’ndeki çeşmenin yanında serinledim. Büyük Liman.
Yoğun bir günün ardından, gece hayatını denemek için yeterince enerji biriktirmek istedim, bu yüzden Grain’de yumuşak, lezzetli Calabria sosisi ‘Nduja ve hardal ve tarhun içinde pişirilmiş yerel tavşan ile kalamar lazanyadan oluşan erken bir akşam yemeği yemeye karar verdim. Daha gündelik ve uygun fiyatlı bir seçenek için sokak Brother of Michelin yıldızlı Under Grain.
Paceville’in hareketli gece hayatı bölgesi (Pah-chuh-ville olarak telaffuz edilir), St. Julian’s’ta, Valletta’ya 15 dakikalık bir feribot yolculuğu ve kısa bir taksi yolculuğu mesafesindedir. Hvar, Hırvatistan veya Mikonos olabilirdi: Day Glo pipetleriyle büyük kokteyllerini yudumlayan uluslararası bir gey ve heteroseksüel cümbüşün olduğu kalabalık terasları ve bu yazın akılda kalan melodisi, Kylie Minogue’un “Padam Padam” kaldırımı delip geçtiğini düşünün. Paceville gece 1 civarında çok eğlenceli olacak gibi görünüyordu ama şimdiden uzun bir gün olmuştu ve sıra ciddi bir kokteyle geldi.
Bu yüzden kendimi Phoenicia Hotel’in Club Bar’ında buldum, burada eski İngiliz deniz subayı olan yeni arkadaşımla sohbetimize ve içkilerimize katıldık. Adadaki çok kısa deneyimimi tekrarlayarak, “Maltalılar kozmopolit ve açık fikirli insanlardır,” dedi. “Bu yüzden EuroPride’ın Eylül ayında herkes için harika olacağını düşünüyorum.”