Londra Moda Haftasında Gördüklerimiz

canvade

Yeni Üye
LONDRA – Çiftlik evleri tipik olarak modanın üst kademeleri için stilistik bir ilham kaynağı değildir. Ancak Londra Moda Haftası’nda, bazı tasarımcıların akıllarında ahırlar varmış gibi geldi.

Simone Rocha’nın saman nezlesi vardı – kat kat kat kat eteklerini benzer görünen şeylerle doldurmuştu – ve Christopher Kane yapay zeka tarafından üretilmiş sevimsiz domuz, civciv ve fare baskılarıyla üstler ve sütunlu elbiseler sunuyordu. SS Daley, Burberry için ilk koleksiyonu çılgın yeşilbaş baskıları, tüylü tüyler ve gagası ve bacakları olan örme bir ördek başlığıyla dolu olan Daniel Lee gibi, yinelenen favori motiflerinden biri olan ördek ile trikolar sundu. Neden?

Gösteriden sonra Bay Lee, “Çünkü ördekler çok İngiliz ve yağmurla ilişkilendiriliyor,” dedi.

İngiltere, devam eden ulusal kimlik kriziyle boğuşmaya devam ederken, tanıdık bölgeye doğru hareket – İngiliz eksantrikliğini ve yeşil ve hoş ülkeyi düşünün – belki de sürpriz olmamalı. Ancak bu sezon daha yapılacak çok şey vardı.


Büyük Burberry ifşasının yanı sıra, işte haftanın en unutulmaz anlarından bazıları.

Kadınlar için – kadınlar tarafından – stilize edilmiş cinsellik büyük bir andı…

Dilara Fındıkoğlu, son sezonlarda Londra’nın mutlaka izlenmesi gereken dizilerinden biri haline geldi. Türk-İngiliz tasarımcı, kıyafetlerini meydan okuyan kadın cinselliği ve özgürleşme fikirlerini keşfetmek için kullanıyor, genellikle cadıca bir dokunuşla. Kısmen İran’daki kadın protesto hareketinden ilham alan son koleksiyonu, kadın vücudunu zırh ve soyunma arasında gidip gelerek zırhlandırdı ve katmanlı bir etek ve parlak gümüş bıçaklı korse ile gotik bir balo elbisesiyle sonuçlandı.

Fındıkoğlu, kadın bakışı için seksi kıyafetleri yeniden tanımlayan bir hareketin parçası. Bu tasarımcılar arasında, Di Petsa şovunda Yunan tanrıçalarından ilham alan ıslak görünümlü illüzyon elbiseleri bulunan Dimitra Petsa ve metal ekler ve kesikler gibi boyutları ve imzaları birleştirme felsefesi üzerine kendinden emin bir şekilde inşa edilen yetenek geliştirme merkezi Fashion East’in bir parçası olan Karoline Vitto yer alıyor. Ayrıca, yeni bir yaratıcı başarı düzeyi ve ticari anlayışla iç çamaşırını ve hazır giyimini daha fazla sergileyen Nensi Dojaka’ya da göz atın.

… ayrıca sonbahar için çiçekler.

Herhangi bir The Devil Wears Prada hayranının bileceği gibi, bahar çiçeklerinin çığır açan çiçekler olduğu bilinmiyor. Belki de bu yüzden birçok Londralı tasarımcı onları bu sonbaharda podyumlarda gösterdi.

Çok azı, çiçeklerin kendisi için bir stil unsuru olduğu ve podyumda ve podyumda öylesine çiçeklerle dolu olduğu için konukların gösteriden sonra eve götürmek üzere buketler yapmaya teşvik edildiği Richard Quinn kadar ileri gitti. Emilia Wickstead, eski Twin Peaks’ten ilham alan koleksiyonuna bazı devekuşu baskıları ekledi ve bu sezon Georgian London’da düşmüş kadınlarla uğraşan Erdem, kıvrımlı mücevher tonlu tafta eteklerinin üzerine yeşil trompe l’oeil ile hayaletimsi bir ihtişam sundu.


Çinli tasarımcı Susan Fang, kristalize damlalar gibi görünen şeylerle parıldayan ve dans eden pastel tonlarda ezilmiş yapraklardan ve narin sedefli efektlerden oluşan bir podyumla durup gülleri – kelimenin tam anlamıyla – koklamamızı sağladı. Bayan Fang, Şangay Yangından Korunma Departmanında çalışan babasının izniyle, modeller yürürken koku yayan su sisinden kanatları olan gül kokulu elbiseler de yarattı.

Moncler yıldızları ortaya çıkardı…

Bu sezon, çoğu ünlü bir pistin ön sırasında görülmedi. Bunun yerine Justin ve Hailey Bieber, Serena Williams, Lewis Hamilton ve Charli XCX, Burberry gösterisinden sonra Moncler’in ev sahipliği yaptığı devasa “Art of Genius” sunumunda bulunabilir. Pahalı aşağı ceketleriyle tanınan İtalyan markası, Moncler’in tasarımcıları ve konuk sanatçıları kendi imza dış giyimlerini yeniden keşfetmeleri için görevlendirdiği ve daha sonra ücretsiz olarak kaydolan binlerce hayrana sunulduğu Genius projesinin Londra yinelemesi için bütçeyi aştı. etkinlik biletleri.

Palm Angels’ın ev sahipliği yaptığı bir köpük partisine gidebilirsiniz; Jay-Z’nin Roc Nation kabinlerinde şarkı kaydı; Japon plak şirketi FRGMT sayesinde insan etkileşimine yanıt veren robotlarla oynayın; veya Alicia Keys’in canlı bir performans sergilediğini dinleyin. Orada bile? Pharrell Williams, geçen hafta Louis Vuitton’un yeni erkek giyim kreatif direktörü olarak atanmasından yeni çıktı.

… ve iki İngiliz oyuncu podyumu sahneye çevirdi.

Şubat sadece moda şovları için bir zaman değil. Aynı zamanda Hollywood Ödülleri sezonu, yani aktörler ve aktrisler defilelerde boy göstermek yerine kırmızı halılarda gezinmekle meşguller. Görünüşe göre Florence Pugh dışında.


İngiliz yıldız, geçtiğimiz hafta Londra Moda Haftası takviminin ilki olan Harris Reed Show’da yüzünü göstermedi. Tüm mesele hakkında açılış yaparak, tura siyah bir korse, sürgülü kesitler ve hale benzeri devasa bir kaban ile ışıltılı bir alacalı elbiseyle geldi.

Bayan Pugh izleyicilere “Bazen yargılayıcı bir dünyada, kostümlerimiz kim olarak görülmek istediğimizi ve kim olmak istediğimizi dönüştürebilir,” dedi. Günler sonra, BAFTA’larda Nina Ricci tarafından tasarlanan parlak turuncu bir elbise giydi. Reed artık kreatif direktör. Ev için yaptığı ilk koleksiyonun önümüzdeki ay Paris’te lanse edilmesi planlanıyor.

Ciddi oyunculuk enerjisinden yararlanan tek yetenek Bay Reed değildi. SS Daley’de, Ian McKellen bir denizci şapkası ve bezelye paltosuyla gölgelerden çıkıp Tennyson’ın The Coming of Arthur şarkısını söyledi. Ünlü bir West End hayranı olan Anna Wintour, performans ayaklarının dibinde ortaya çıkarken parlak bir şekilde gülümsedi.

Bazı tasarımcılar zevkin sınırlarını test etti.

Christopher Kane provokatör olmaktan her zaman keyif almıştır. O sezon, geniş bir koşuşturmaca ve işlemeli çiçeklerin ortasında, daha sonra açıklayacağı gibi, “moda standartlarına meydan okuyan giysiler isteyenler” için tasarlanmış, yapay zeka tarafından oluşturulan fare, tavuk ve domuz yavrusu sürüleriyle kaplı ürkütücü elbiseler sergiledi.

Daha fazla marka abartısız giyilebilirliğe geçiş yaptıkça, Sürekli sınırları zorlayanlar olmasa moda ne olurdu?


Kanye West tarafından markası Yeezy ve Gap arasındaki iş birliğini denetlemesi için seçilen 27 yaşındaki Nijeryalı tasarımcı Mowalola Ogunlesi, açıkça bu çizgiyi aşmayı başarıyor. “Bumster” pantolonu, revize edilmiş parodi şirket logoları ve modelin alt bölgelerini gösteren bir ok bulunan “Diski Buraya Ekle” elbisesinin yanı sıra “Uyluklara” yaklaştı. (Kısmen yaşam ve teknoloji arasındaki çizgileri bulanıklaştırmaktan ilham alan bir koleksiyondu.)

Kendi çizgisi ve Loewe’deki başarısı onu Londra programının önemli bir mihenk taşı yapan Jonathan Anderson da öyle. Bu sorumluluğu hafife almıyor. Ayrıca setindeki reklam panolarına veya grafik vinil tişörtlere devasa penisleri bantlamaktan da korkmuyordu – koreograf Michael Clark’a fandom keşfinde bir saygı duruşunun parçası – gösterisine fazladan Frisson ekliyor.

Ve Simone Rocha “saman” yaptı.

Simone Rocha’nın kıyafetinin kaprisli romantizmi ve karanlık karnı, onu Londra takviminin en önemli noktalarından biri yapıyor. Bir Gal hasat festivali olan tarihi İrlanda geleneği Lughnasadh’tan esinlenerek, bu sezon elmacık kemiklerinde veya parmak uçlarında narin fiyonklar takan modeller gönderdi. Fırfırlı altın renkli pelerinler veya parlak siyah deri takımlar ve gevşek rafya katmanlarıyla ekstra hacim verilen dalgalı tülden elbiseler ve etekler giymişlerdi.

Rocha Hanım’ı sınıflandırmak kolay değil ve olmak da istemiyor. Bu sezon konuklarını daha basit şekillerdeki etekleri denemek için Doğu Londra’daki stüdyosuna davet eden büyük beden fırfırlı elbiselerin yaratıcısı Molly Goddard gibi Bayan Rocha da kendisi gibi kadınlar (ve erkekler) için tasarımlar yapıyor. Başka bir deyişle, işleri kendi yöntemleriyle yapmaya kararlı olanlar.