canvade
Yeni Üye
Louis Vuitton Saat Yapım Direktörü Jean Arnault, markanın dostları, koleksiyoncular, etkileyiciler ve dünyanın dört bir yanından medyanın Seine Nehri’ne bakan dev saatlerin yakınındaki Orsay Müzesi’nde Bradley Cooper, Alicia Vikander ve Michael Fassbender’a katılmasından saatler önce, “Bu, muhtemelen 21 yıl önce Tambour’un lansmanından bu yana Louis Vuitton için en önemli lansman” dedi.
Ancak 5 Temmuz’daki yıldız buluşması, markanın yeniden tasarlanan Tambour kasasını beş tekrardan sonra ilk kez entegre metal bileziğe sahip bir spor saat olarak ortaya çıkarmakla ilgili değildi. İsviçre saatlerindeki ve lüks evrenin geri kalanının çoğundaki mevcut trend doğrultusunda, Louis Vuitton saat serisinin güncellendiğini duyurdu.
Marka, Tambour ile ilgili saatler üretmeye devam ederken, öncelikli planları daha lüks malzemeleri sergilemek, işçiliği geliştirmek, üretimi azaltmak, dağıtıma yeniden odaklanmak ve fiyatları yükseltmek. 24 yaşındaki Arnault, “Bugünden itibaren, yeni ürüne yer açmak için mevcut giriş seviyesi koleksiyonumuzun yüzde 80’ini kaldıracağız” dedi ve markanın tüm moda odaklı kuvars erkek saatlerini kaldıracağını da sözlerine ekledi. “Louis Vuitton’u genel olarak saat sektöründe süper üst düzey bir marka olarak yeniden konumlandırıyoruz.”
Yeni Tambour serisi, markanın stratejik değişiminin fiziksel bir kanıtıdır. Üstün saatçilik kaplamaları ve girift tasarım detaylarıyla dolu saatlerin fiyatları 18.000$ ile 52.000$ arasında değişiyor.
Ve saatlerin hit mağazalarda satışa sunulacağı 1 Eylül’den itibaren, dünya çapındaki yaklaşık 500 Louis Vuitton butiğinin yalnızca yaklaşık dörtte birinde satışa sunulacak. (Vuitton, her yıl kaç saat ürettiğini açıklamıyor ve Bay Arnault, yalnızca yeni Tamburların yılda “binlerce değil, yüzlerce” üretileceğini söyleyecekti.)
Herhangi bir Louis Vuitton butiğine girip 4.000-5.000$’a moda öncüsü bir kuvars erkek saati satın alabileceğiniz günler geride kaldı.
bilezik hakkında
Paslanmaz çelik, sarı altından, pembe altından ve iki metal versiyondan üretilen yeni Tambour, Louis Vuitton’un 2002’de saatçiliğin başlamasından bu yana kullandığı tambur şeklindeki kasanın tamamen yeniden tasarlanmış hali. (Fransızca tambur kelimesi davul anlamına gelir.)
Bay Arnault’ya göre, orijinal Tambour kasasının bir “kusuru vardı: kalınlığı”. Her zaman odanın karşısından görünen şişman bir saat olmuştur. Şimdi yaklaşık 13 milimetreden 8,3 milimetreye çıktık.
“Ve 40 mm’lik çap 40 gibi geliyor,” diye ekledi, “çünkü kayış kasaya tam oturuyor.”
Model, Vuitton’un entegre metal bileziğe sahip ilk spor saatidir. Fondation de la Haute Horlogerie’nin başkan yardımcısı Pascal Ravessoud, bu tür saatlerin tüm zamanların en başarılıları arasında olduğunu söyledi. Bir e-postada, “Bunun nedeni, hem sportif hem de şık olabildikleri için her yerde bulunmalarından kaynaklanıyor, bu nedenle – hepsi olmasa da – çoğu duruma uyuyorlar,” diye yazdı.
Bay Arnault, entegre bir çelik spor saatin “endüstri için bir devrim değil, bizim için bir devrim” olduğunu kabul ediyor.
“Ama DNA’mıza sadık kaldık” diye ekledi. “Tambur’a benziyor ve çıkıntıları kaldırmak onu daha modern, daha 2023 gibi gösteriyor.”
Kavisli bileklik ince ve kusursuz görünüyor. İnce bir şekilde oyulmuş bir logo, bileziğin nerede açıldığıyla ilgili tek ipucudur. Arnault, “Bizim için çelikle entegre bir spor saatin en önemli yönü, bileziğin üstün saatçilik ve konfor açısından eşsiz olmasını sağlamaktı” dedi.
Louis Vuitton’un bir Fransız markası olmaktan gurur duyduğu gerçeği, altın indeksli çok katmanlı ve özenle işlenmiş gri, mavi, beyaz veya kahverengi kadranlarla da gösteriliyor: Kadrandaki “Louis Vuitton Paris” kelimelerinin yanında daha incelikli “Fab. en Suisse” (Fab., Fransızca yapılan anlamına gelen fabriqué’nin kısaltmasıdır).
İzleme web sitesi onthedash.com’a göre yaklaşımın kökleri, Fransa’ya ithal edilen bir ürünün menşeini Fransızca olarak belirtmesini gerektiren 1892 tarihli Fransız tüketiciyi koruma yasalarına dayanıyor. “Genel olarak markayla rezonansa giren vintage bir his veriyor. Ve bir Fransız markası için anlamı var – ve günün sonunda biz Fransızız” diyen Arnault, küçük tasarım detaylarıyla tarihin küçük parçalarını eklemeyi sevdiğini belirtti. Minyatür 22 ayar altın rotordaki LV desenine benziyor. Biliyorsan bilirsin.”
Vuitton’un saat mekanizması uzmanı La Fabrique du Temps ile İsviçre’nin La Chaux-de-Fonds kentindeki Le Cercle des Horlogers adlı bir saat hareketi uzmanı atölyesi arasındaki işbirliği, Tambour’un yeni hareketi LFT023 ile sonuçlandı. Bay Arnault, “LV’de hiçbir zaman üç elli bir hareket yapmadık, bu nedenle böyle bir hareketi şirket içinde kolayca geliştirebileceğimizi söylemek küstahlık olur” dedi.
Mekanizmanın geleneksel el yapımı kaplamalarının, 400.000 ila 500.000 $ arasında değişen Vuitton saatleriyle karşılaştırılabilir olduğunu belirtti. Koleksiyonlarımızda tüm zanaatkârlarımızın hünerlerine değer vermek istiyoruz” dedi. “Artık sadece iyi saatçilikle ilgili değil; her şey saatlerimizle ilgili.
Mekanizmanın güvenilirliği ve verimliliği, Vuitton’un daha önce sunulan iki yıl yerine beş yıllık bir garanti sunmasına neden oldu – bu, 2015 yılında Rolex’in beş yıl sunmaya başlamasıyla başlayan bir başka endüstri trendi. Bay Arnault, “Sektörün kaliteyi artırmak için önemli ölçüde yatırım yaptığını görmek çok güzel,” dedi.
Stratejik değişim ve yeniden tasarlanan tambur, Bay Arnault’un 2022’nin sonlarında göreve atanmasından ve ilk kez Ocak ayında verilecek genç saat yapımcılarına yönelik bir ödül olan Louis Vuitton Watch Prize for Independent Creatives’in kurulmasından bu yana yaptığı en önemli duyurular. Imperial College London ve Massachusetts Institute of Technology’den yüksek lisans derecesi aldıktan sonra, dünyanın en büyük lüks grubu olan LVMH Louis Vuitton Moët Hennessy’ye katıldı. LVMH’nin kurucusu ve başkanı Bernard Arnault’un en küçük çocuğudur.
artan değer
Son beş yılda İsviçre saat ihracatındaki eğilim, şüphesiz Louis Vuitton’un saatçiliğin en üst noktasına odaklanma kararını destekliyor.
İsviçre Saat Endüstrisi Derneği’ne göre, 2022’de ihraç edilen İsviçre saatlerinin değeri, 2017 değerine göre yüzde 26 artışla 23,7 milyar İsviçre frangı (27,32 milyar $) rekor seviyeye yükselirken, 2022’de sevk edilen saat sayısı yüzde 35 düşüşle 15,8 milyona düştü.
Artan değer eğilimi çok az değişiklik gösteriyor: 2023’ten Mayıs’a kadar olan rakamlarla ölçülen rekor bu yıl yeniden kırılabilir.
Watch Vakfı’ndan Bay Ravessoud, “Bazı saatler, yatırım sınıfı varlıklar olarak kabul edilir ve sonuç olarak, bir tür yayılma etkisi ile neredeyse saat yapımcılığında değer algısı arttı” diye yazdı.
Lüks saatler satan ve satın alan bir platform olan WatchBox’ın küresel yazı işleri müdürü Jack Forster, gri ve mavi kadranlı Tambours’un 18.000 $’lık fiyat etiketinin “doğru” olduğunu söyledi.
Piyasa beklentilerine uygun olduğunu düşünüyorum” dedi. “İnşaat kalitesi ve tasarım kalitesi ile uygun hissettiriyor. Oldukça etkileşimli bir tasarıma sahip olan Tambour’u “günlük sürücü” saatine (günlük kullanım için iyi bir saat için endüstri jargonu) dönüştürmekte harika bir iş çıkardıklarını düşünüyorum.
Bay Arnault, fiyatların alakasız olmadığını kabul etti, ancak tüm modellerin 24 x 17 santimetre (yaklaşık 9,5 x 6,5 inç) bavul tarzı bir saklama kutusu ile geldiğini, kahverengi LV Monogram desenli kanvas döşemeli ve siyah deri süslemeli olduğunu kaydetti.
Kutu ticari olarak mevcut olsaydı, değeri 4.000 € ile 5.000 € (4.448 $ ila 5.561 $) arasında olurdu. Ve tambura çok yakışan bir aksesuar, dedi ki: “Yaklaşık 170 yıllık kasa yapım tarihimizden yararlanmamak bizim için yazık olur.”
Bay Arnault, yeni davulun nihai ticari potansiyeline gelince, bunun “biraz tahmin oyunu” olduğunu söyledi. “Ama bunun yapılacak doğru şey olduğunu biliyoruz.”
Ve saatin şimdiye kadar öğrendiği en önemli endüstri dersi olarak tanımladığı şeyi takip ettiğinden emin: “Mesele sadece mekanizma değil, sadece kaplama değil, sadece kadran ya da sadece bilezik değil.” Her şey iyi olmalı ve her şey bir bütün olarak birbirine uymalı.”
Ancak 5 Temmuz’daki yıldız buluşması, markanın yeniden tasarlanan Tambour kasasını beş tekrardan sonra ilk kez entegre metal bileziğe sahip bir spor saat olarak ortaya çıkarmakla ilgili değildi. İsviçre saatlerindeki ve lüks evrenin geri kalanının çoğundaki mevcut trend doğrultusunda, Louis Vuitton saat serisinin güncellendiğini duyurdu.
Marka, Tambour ile ilgili saatler üretmeye devam ederken, öncelikli planları daha lüks malzemeleri sergilemek, işçiliği geliştirmek, üretimi azaltmak, dağıtıma yeniden odaklanmak ve fiyatları yükseltmek. 24 yaşındaki Arnault, “Bugünden itibaren, yeni ürüne yer açmak için mevcut giriş seviyesi koleksiyonumuzun yüzde 80’ini kaldıracağız” dedi ve markanın tüm moda odaklı kuvars erkek saatlerini kaldıracağını da sözlerine ekledi. “Louis Vuitton’u genel olarak saat sektöründe süper üst düzey bir marka olarak yeniden konumlandırıyoruz.”
Yeni Tambour serisi, markanın stratejik değişiminin fiziksel bir kanıtıdır. Üstün saatçilik kaplamaları ve girift tasarım detaylarıyla dolu saatlerin fiyatları 18.000$ ile 52.000$ arasında değişiyor.
Ve saatlerin hit mağazalarda satışa sunulacağı 1 Eylül’den itibaren, dünya çapındaki yaklaşık 500 Louis Vuitton butiğinin yalnızca yaklaşık dörtte birinde satışa sunulacak. (Vuitton, her yıl kaç saat ürettiğini açıklamıyor ve Bay Arnault, yalnızca yeni Tamburların yılda “binlerce değil, yüzlerce” üretileceğini söyleyecekti.)
Herhangi bir Louis Vuitton butiğine girip 4.000-5.000$’a moda öncüsü bir kuvars erkek saati satın alabileceğiniz günler geride kaldı.
bilezik hakkında
Paslanmaz çelik, sarı altından, pembe altından ve iki metal versiyondan üretilen yeni Tambour, Louis Vuitton’un 2002’de saatçiliğin başlamasından bu yana kullandığı tambur şeklindeki kasanın tamamen yeniden tasarlanmış hali. (Fransızca tambur kelimesi davul anlamına gelir.)
Bay Arnault’ya göre, orijinal Tambour kasasının bir “kusuru vardı: kalınlığı”. Her zaman odanın karşısından görünen şişman bir saat olmuştur. Şimdi yaklaşık 13 milimetreden 8,3 milimetreye çıktık.
“Ve 40 mm’lik çap 40 gibi geliyor,” diye ekledi, “çünkü kayış kasaya tam oturuyor.”
Model, Vuitton’un entegre metal bileziğe sahip ilk spor saatidir. Fondation de la Haute Horlogerie’nin başkan yardımcısı Pascal Ravessoud, bu tür saatlerin tüm zamanların en başarılıları arasında olduğunu söyledi. Bir e-postada, “Bunun nedeni, hem sportif hem de şık olabildikleri için her yerde bulunmalarından kaynaklanıyor, bu nedenle – hepsi olmasa da – çoğu duruma uyuyorlar,” diye yazdı.
Bay Arnault, entegre bir çelik spor saatin “endüstri için bir devrim değil, bizim için bir devrim” olduğunu kabul ediyor.
“Ama DNA’mıza sadık kaldık” diye ekledi. “Tambur’a benziyor ve çıkıntıları kaldırmak onu daha modern, daha 2023 gibi gösteriyor.”
Kavisli bileklik ince ve kusursuz görünüyor. İnce bir şekilde oyulmuş bir logo, bileziğin nerede açıldığıyla ilgili tek ipucudur. Arnault, “Bizim için çelikle entegre bir spor saatin en önemli yönü, bileziğin üstün saatçilik ve konfor açısından eşsiz olmasını sağlamaktı” dedi.
Louis Vuitton’un bir Fransız markası olmaktan gurur duyduğu gerçeği, altın indeksli çok katmanlı ve özenle işlenmiş gri, mavi, beyaz veya kahverengi kadranlarla da gösteriliyor: Kadrandaki “Louis Vuitton Paris” kelimelerinin yanında daha incelikli “Fab. en Suisse” (Fab., Fransızca yapılan anlamına gelen fabriqué’nin kısaltmasıdır).
İzleme web sitesi onthedash.com’a göre yaklaşımın kökleri, Fransa’ya ithal edilen bir ürünün menşeini Fransızca olarak belirtmesini gerektiren 1892 tarihli Fransız tüketiciyi koruma yasalarına dayanıyor. “Genel olarak markayla rezonansa giren vintage bir his veriyor. Ve bir Fransız markası için anlamı var – ve günün sonunda biz Fransızız” diyen Arnault, küçük tasarım detaylarıyla tarihin küçük parçalarını eklemeyi sevdiğini belirtti. Minyatür 22 ayar altın rotordaki LV desenine benziyor. Biliyorsan bilirsin.”
Vuitton’un saat mekanizması uzmanı La Fabrique du Temps ile İsviçre’nin La Chaux-de-Fonds kentindeki Le Cercle des Horlogers adlı bir saat hareketi uzmanı atölyesi arasındaki işbirliği, Tambour’un yeni hareketi LFT023 ile sonuçlandı. Bay Arnault, “LV’de hiçbir zaman üç elli bir hareket yapmadık, bu nedenle böyle bir hareketi şirket içinde kolayca geliştirebileceğimizi söylemek küstahlık olur” dedi.
Mekanizmanın geleneksel el yapımı kaplamalarının, 400.000 ila 500.000 $ arasında değişen Vuitton saatleriyle karşılaştırılabilir olduğunu belirtti. Koleksiyonlarımızda tüm zanaatkârlarımızın hünerlerine değer vermek istiyoruz” dedi. “Artık sadece iyi saatçilikle ilgili değil; her şey saatlerimizle ilgili.
Mekanizmanın güvenilirliği ve verimliliği, Vuitton’un daha önce sunulan iki yıl yerine beş yıllık bir garanti sunmasına neden oldu – bu, 2015 yılında Rolex’in beş yıl sunmaya başlamasıyla başlayan bir başka endüstri trendi. Bay Arnault, “Sektörün kaliteyi artırmak için önemli ölçüde yatırım yaptığını görmek çok güzel,” dedi.
Stratejik değişim ve yeniden tasarlanan tambur, Bay Arnault’un 2022’nin sonlarında göreve atanmasından ve ilk kez Ocak ayında verilecek genç saat yapımcılarına yönelik bir ödül olan Louis Vuitton Watch Prize for Independent Creatives’in kurulmasından bu yana yaptığı en önemli duyurular. Imperial College London ve Massachusetts Institute of Technology’den yüksek lisans derecesi aldıktan sonra, dünyanın en büyük lüks grubu olan LVMH Louis Vuitton Moët Hennessy’ye katıldı. LVMH’nin kurucusu ve başkanı Bernard Arnault’un en küçük çocuğudur.
artan değer
Son beş yılda İsviçre saat ihracatındaki eğilim, şüphesiz Louis Vuitton’un saatçiliğin en üst noktasına odaklanma kararını destekliyor.
İsviçre Saat Endüstrisi Derneği’ne göre, 2022’de ihraç edilen İsviçre saatlerinin değeri, 2017 değerine göre yüzde 26 artışla 23,7 milyar İsviçre frangı (27,32 milyar $) rekor seviyeye yükselirken, 2022’de sevk edilen saat sayısı yüzde 35 düşüşle 15,8 milyona düştü.
Artan değer eğilimi çok az değişiklik gösteriyor: 2023’ten Mayıs’a kadar olan rakamlarla ölçülen rekor bu yıl yeniden kırılabilir.
Watch Vakfı’ndan Bay Ravessoud, “Bazı saatler, yatırım sınıfı varlıklar olarak kabul edilir ve sonuç olarak, bir tür yayılma etkisi ile neredeyse saat yapımcılığında değer algısı arttı” diye yazdı.
Lüks saatler satan ve satın alan bir platform olan WatchBox’ın küresel yazı işleri müdürü Jack Forster, gri ve mavi kadranlı Tambours’un 18.000 $’lık fiyat etiketinin “doğru” olduğunu söyledi.
Piyasa beklentilerine uygun olduğunu düşünüyorum” dedi. “İnşaat kalitesi ve tasarım kalitesi ile uygun hissettiriyor. Oldukça etkileşimli bir tasarıma sahip olan Tambour’u “günlük sürücü” saatine (günlük kullanım için iyi bir saat için endüstri jargonu) dönüştürmekte harika bir iş çıkardıklarını düşünüyorum.
Bay Arnault, fiyatların alakasız olmadığını kabul etti, ancak tüm modellerin 24 x 17 santimetre (yaklaşık 9,5 x 6,5 inç) bavul tarzı bir saklama kutusu ile geldiğini, kahverengi LV Monogram desenli kanvas döşemeli ve siyah deri süslemeli olduğunu kaydetti.
Kutu ticari olarak mevcut olsaydı, değeri 4.000 € ile 5.000 € (4.448 $ ila 5.561 $) arasında olurdu. Ve tambura çok yakışan bir aksesuar, dedi ki: “Yaklaşık 170 yıllık kasa yapım tarihimizden yararlanmamak bizim için yazık olur.”
Bay Arnault, yeni davulun nihai ticari potansiyeline gelince, bunun “biraz tahmin oyunu” olduğunu söyledi. “Ama bunun yapılacak doğru şey olduğunu biliyoruz.”
Ve saatin şimdiye kadar öğrendiği en önemli endüstri dersi olarak tanımladığı şeyi takip ettiğinden emin: “Mesele sadece mekanizma değil, sadece kaplama değil, sadece kadran ya da sadece bilezik değil.” Her şey iyi olmalı ve her şey bir bütün olarak birbirine uymalı.”