Marc Jacobs şovunda bir hayalet beliriyor

canvade

Yeni Üye
“Moda hayatı iyileştirir. Ve bence bu diğer insanlar için yapılacak güzel ve cömert bir şey.”

Aralık ayında 81 yaşında ölen neşeyle yıkıcı İngiliz tasarımcı Vivienne Westwood böyle dedi. Ve bu nedenle, yalnızca Bayan Westwood’un etkisinin değil, aynı zamanda harika kıyafetlerin gücü ve vaadinin bir tür anıtı olan son şovunun sloganı olarak, bir zamanlar New York’un moda oğlu olan Marc Jacobs’tan alıntı yaptı. . Cehennem, belki de tüm moda sisteminin kendi payına.

“Kahramanlar” başlıklı etkinlik, Park Avenue Cephaneliği’nin bir duvar boyunca sıralanmış sandalyeler ve ışıklı bir nota sehpası dışında karanlıkta kalan loş, boş odasında gerçekleşti. Yalnız bir kemancı, Philip Glass’ın Einstein on the Beach operasından “Knee Play 2″nin tiz, ahenksiz tonlarını çaldı. Sonra karanlığın içinden ışık geldi.

Ya da daha doğrusu, hırpalanmış görünümlü bir kargo ceketi ve arkası fırfırlı Swarovski kristalleriyle parıldayan bir etek: Bayan Westwood’un imzası olan çarpık tarihselcilik, pek çok tasarımcı için kaynak kodu, günümüzün temellerine eklenmiş.


Ve bu sadece Vivienneizmlerinin başlangıcıydı. Görünüşe göre Bay Jacobs, Bayan Westwood’un sözlerinden alıntı yapmıyordu. Onun çalışmasına atıfta bulundu. Ve görünüşü.


Modellerin çoğu, Bayan Westwood’un tercih ettiği türden soluk veya havuç kafa kesimine sahipti. Yüksek platform çizmeler (Bayan Westwood platformları severdi), kollarını deri opera eldivenlerinde kavuşturmuş, omuzlarını kirpi şallarla sarmış, bağcıklı ve saray kıyafetlerini anımsatan giysiler, denim, kanvas ve Kürk ile sokak modası çağı için yeniden canlanmış, patchwork ve ezilmiş kadife yeniden ele geçirildi. Burada bir trapez ceketin izi, orada bir korsenin izi vardı.

Nervürlü örgüler küresel göğüsler şeklinde tirbuşonla örülmüştür; Kollar, dökümlülük ve hacim oluşturmak için vücudun farklı bölgelerine stratejik olarak bağlanmıştır; Ceketler ters çevrildi ve arkadan öne giyildi (bazıları etek olarak), zekice ne ve nasıl giyileceğine dair kuralları havaya uçurdu. Renkler, ara sıra mor ve altın parıltılarıyla çamurluydu. Siluet uzamış, yivli, biraz ordu fazlası Maleficent’ti. Biraz da Rick Owens ama Bayan Westwood’a da bir şeyler borçlu.


Bay Jacobs resmi moda dünyasından bir süre önce çıktı; Covid patlak verdikten ve podyum koleksiyonu yalnızca Bergdorf Goodman’da satıldıktan sonra resmi New York Moda Haftası programının bir parçası olmayı bıraktı. (“Marc Jacobs”, daha düşük fiyatlı serisi, çoğu insanın gördüğü şeydir.)

Bu, bu podyum gezilerini bir zevk haline getiriyor – bir yaşlının bir zamanlar çok değer verdiği cömertliğini kalabalığa ihsan etmeye tenezzül etmesi gibi – ama anlamlı. Söyleyecek bir şeyi olduğunda gösterir. Ve yine de pek çok kişinin ilgisini çekiyor: Lourdes Leon geç kaldı ve gösteriden çıkarıldı.

Birkaç hafta içinde Londra’daki hazır giyim şovlarının başlangıcında Bayan Westwood’un resmi anma töreni yapılacak. Ama şu anda şu var: Bir tasarımcı diğerine saygı gösteriyor.

Yaratıcılığın kendi asil çizgisine sahip olduğunu ve tarihin hepimizin paylaştığı oyun alanı olduğunu hatırlatır. Bu fikirler ve bazen efsanevi yaratıklarla sonuçlanır. Cömertlik çok iyi görünebilir.