Moda İncelemesi: Louis Vuitton, Loewe, Hermes Şubat 2023

canvade

Yeni Üye
PARİS – Birçok insan gibi, Louis Vuitton kadın giyiminin sanat yönetmeni Nicolas Ghesquière de Covid kilitlenmesi sırasında çoğunlukla evden çıkmadıktan sonra geçen yıl – iş, eğlence için – gerçekten yeniden seyahat etmeye başladı. Ve nereye giderse gitsin, o ve ekibi ya da o ve arkadaşları alışveriş yaptı. “Ebedi soru” dediği şeye cevap vermeye çalıştılar: Fransız stili nedir?

Ve giyecek bir şeyler arıyorlardı. Bu başka bir sonsuz soru.

Bay Ghesquière, 2023 sonbahar moda sezonunun sondan bir önceki günü olan Pazartesi günkü defilesinden önce “Ve düşünmeye başladım,” dedi, “neden istek listesini tekrar gözden geçirmiyoruz?” Başka bir deyişle, herkesin bir dilek listesi oluşturmasını sağlayın çok isteyip de bulamadıkları kıyafetler.

Daha sonra sonuçları derledi, Fransız stili fikrine göre filtreledi (çünkü Vuitton, Galya şıklığının en küresel eşanlamlılarından biri değil de nedir?) ve bir yanıt verdi.

Arnavut kaldırımlı bir şehir caddesine benzeyen bir podyumda, korna sesleri, topuk sesleri, havlayan köpekler ve cıvıl cıvıl kuşların melodisiyle gösterilen – ıslıklar ve somurtkan kenarlar hariç tüm şehir senfonisi – bir öğleden sonra enstantanesi gibi görünüyordu. ruhlu bir Paris’te Quai Voltaire’de yürüyen insan girdabı.


Pilili ipek ceketler (çünkü ofisler geri döndü) boncuklu örümcek ağı örgülerinin üzerine kuşaklı (çünkü dolgun değiller) vardı. Keskin omuzlara sahip traşlanmış suni kürk ceketler, deri kot pantolonlarla eşleşiyor. Yün değil, yün gibi görünen baskılı deri olduğu ortaya çıkan kalın, kuşaklı deve yünü bir ceket. Kadın yoga dersinden doğruca kafeye ve galerideki bir işe gitmiş gibi, angora bir body ve boynuna sarılı yün bir atkı ile giyilen narin boncuklu bir eteği andırıyordu.


Ve akşam için, en karmaşık işlemelerle süslenmiş bir dizi korse ve tahta şort takımı. Ya da daha doğrusu, akşamın beş yıldızlı bir otel süitinde işten sonra yapılan tembel randevulardan oluşabilen kısmı. Çok şık ev giyiminde. Zevkle çelişkiliydiler (Bay Ghesquière’e göre belki de Fransız stilinin özü budur).

Musée d’Orsay’da gösterilmesine rağmen, bu giysiler, Bay Ghesquière’in San Diego bilimkurgu fantezisi People Who May Be Brought gibi daha yeni bazı gösterilerinde olduğu gibi, duvarlarındaki sanatla bağlantı kurmuyordu. Galeriler arasında dolaşın. Bilirsiniz, “Le Déjeuner sur l’herbe” veya “La Petite Danseuse de Quatorze Ans”ta oyalanın ve sonra yakınlarda duran başka bir izleyiciye göz atın ve “Huh, bu harika bir ceket” diye düşünün.


Taşınabilirlik, taşınabilirlik, taşınabilirlik


Taşınabilirlik birdenbire sezonun moda sözcüğü haline geldi. New York Moda Haftası sırasında filizlenmeye başladı, Londra ve Milano’da ivme kazandı, ancak Paris’te, genellikle Yüksek Tarzda Yaratıcılığın tapınağı (sanat olarak moda! Fantazi olarak moda! Bir tek gibi görünmekten hoşlanıyorsanız tekme atabilecek moda) Sokakta yürürken tek gözlü, tek boynuzlu, uçan mor dev (çünkü ne kadar muhteşem!) adeta bir mantra haline geldi. Aslında parçalar için başka bir kelime.

Örneğin, bu sezon her yerde karşımıza çıkan büyük kabanlar. Merhaba, Chloé, Gabriela Hearst’ün deri ve yünü birbirine dikerek sofistike 1970’lerin rock ‘n’ roll zarafetine dönüştürdüğü, karmaşık dokuma deri kot pantolonların veya havadar Rönesans tarzı elbiselerin üzerine attığı. Ayrıca kıyafetleri bir şekilde kadınların iklim krizini çözeceği fikrine, Barok ressam Artemisia Gentileschi’ye ve hikayesi Yahudi Purim bayramında kutlanan İncil kraliçesi Esther’e bağlayan koca bir rant vardı. dikkat dağıtma: Bunlar harika paltolardı.

Ya da gösterisine dört nala koşan, yuvarlanan ve başka bir şekilde “Atlara Fısıldayan” adlı bir belgeselde eğitmen için performans sergileyen dizginsiz atlarla eşlik eden Stella McCartney’de öne çıkan hımbıl, alçak tüvitler gibi havalı bir pantolon. ”


Kuşkusuz, bu, at desenli tunikler ve anneleri Linda McCartney’nin binicilik fotoğraflarının basılı olduğu slipler ve logonun olacağı yerde at başı ve at nalı olan büyük polo tişörtlerle yürüyen modellere odaklanmayı zorlaştırıyordu. ama bu meselenin bir parçası. Giyim, ilgi odağı olmak yerine bazen destekleyici eylem olabilir.

Ve problem çözme


Bunu yönlendiren şeyin bir kısmı – bu gerçekten bir trend değil, belki de vurgudaki bir değişiklik – şüphesiz ticarettir. Karmaşık olmayan – ve anlaşılması için doktora veya çılgın rol oyunu gerektirmeyen – kıyafetleri satmak daha kolaydır. Ama aynı zamanda cömertliği de içerir: Karmaşık olmayan giysiler aynı zamanda giymek için daha az çaba gerektirir ve moda özünde bir hizmet mesleğidir. Ya da öyle olmalı.


Bazen bize meydan okumak, bir fırsatla yüzleşmek için oradadır; bizi rahatlık alanımızdan çıkarmaya, başka dünyalar, başka olası benlikler hayal etmeye zorlamak. Ama bazen sorunlarımızı çözmek ve günü atlatmamızı biraz kolaylaştırmak için oradadır. En azından banalden daha akıllıysa (kimsenin bundan daha fazlasına ihtiyacı yoktur).

Tasarımcı Nadège Vanhee-Cybulski’nin yakut, bronz ve altın renkli uzun tüylü kaşmir ve süetlere sert bir şekilde eğildiği ve en lüks kucaklamayı yaratmak için parçaları katmanladığı Hermès’in özü her zaman bu olmuştur. Uyku tulumuna dönüşebilen bir sırt çantası gibi tek omzuna takılan askılı, arkası büzgülü kapitone parka. Kokteyl elbiselerine gelince, vücudu şekle sokmak yerine vücudun etrafında kalıplanan türden pileli Fortuny benzeri ipekle geldiler.


Ancak bir zamanlar bir elbisenin içine bir araba yerleştiren, göğüsleri diğerinin üzerinde göstermek için yapay balonlar kullanan ve bir korsajı bir antoryumla değiştiren Loewe kreatif direktörü Jonathan Anderson bile, mottosu olarak “indirgeme”yi seçti ve ona karşı esprili sürrealizmi takas etti. ona daha dokunaklı, gardırop benzeri bir yaklaşım. Daha az Jeff Koons, daha çok Gerhard Richter. Dünyada yeterince gürültü var. Neden ekledin? Bunun yerine bir kaşını kaldırın.


Diğer elbiselerin bulanık görüntülerinin basıldığı sade ipek elbiseleri, öndeki diğer trençkotları bir hatıra gibi görün. Ya da uyumlu örgü pantolonların üzerine (belki de yeni bir takım elbisenin en havalı yorumu) üzerine kemerli olmasa da kemerliymiş gibi kalçalardan bir bluz içine örülmüş büyük boy hırkalar. Tamamen katmanlı kaz tüyünden yapılmış tişörtler ve pantolonlar. Deri ceketler kesildi ve Playmobil şekline getirildi. Birkaç fikir – birini beğenmediyseniz, sadece başınızı çevirin: bir tane daha var! – bütün bunlar hayal gücünü yok etmek yerine harekete geçirir.

Bu da onları süper (evet) giyilebilir kılar. Mümkün olan en iyi şekilde.