canvade
Yeni Üye
İşte size eğlenceli bir oyun: “vatka” kelimesini söyleyin ve insanlara aklınıza gelenleri sorun. 1980’lerin kötü modası mı? Margaret Thatcher? Joan Crawford’u mu? David Byrne Anlam Vermeyi Durdur?
Cevap yakında olabilir: 2023.
Moda arama motoru Tagwalk’un verilerine göre, geçtiğimiz sonbahar hazır giyim defilelerinde cesur omuzlarda bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 50 artış oldu. Hem büyük markalardan hem de güçsüz bağımsız markalardan büyük omuzlar vardı. New York’ta Proenza Schouler, Laquan Smith ve Luar (diğerleri arasında) ile; Milano’da Alberta Ferretti, Ferragamo ve Max Mara ile; ve Balenciaga, Rick Owens ve Stella McCartney ile Paris’te. Thom Browne’ın omuzları hem erkeklerde hem de kadınlarda yüzde 20 büyüdü. Ancak hiçbiri Saint Laurent’teki kadar geniş kapsamlı değildi.
Orada Anthony Vaccarello, Incredible Hul zinciri için yapılmış, “daha önce hiç yapmadığım bir uç noktaya götürülen” ceket omuzları teklif etti. Spesifik olarak, normalden 52 santimetre veya 10 santimetre daha genişlerdi. (Genişlik, omuz dikişinden omuza kadar ölçülür.) O kadar genişlerdi ki, etraflarında pistin diğer tarafını görmek zordu.
Cesur omuz, milenyumun başlangıcından bu yana düzenli olarak yeniden dirilse de, Demir Leydi Ronald Reagan’la ittifak kurduğundan ve Joan Collins, Hanedan setinde Linda Evans’la omuz omuza olduğundan beri bu kadar büyük, bu kadar geniş ve her yerde bu kadar yaygın olmamıştı. 1981-89 yılları arasında televizyonda yayınlanan, petrol baronları arasındaki aşırılık ve güç mücadelelerini konu alan gece sabunu.
Büyük omuzların yeniden dirilişi, moda çarkının bir başka çılgın dönüşü değil, ironik bir şekilde 80’lerin iyice yıpranmış kadın gücü klişelerini ve yüz yüze başarı klişelerini araştırıyor, büyük omuzlar kadınların kelimenin tam anlamıyla kendilerini ifade etme biçimini temsil ediyor. erkekleri alt ederek toplantı odasının modası.
Bugünün geniş omuzları, annenin büyük omuzları değil. (Orada bulundum, yıprandım, kostüm partisi için sakladım.) Cam tavanı kırmakla ilgili değiller. Görünüşe göre, hem sokaklara hem de kırmızı halıya hakim olan son çıplak giyim trendine bir tepki değiller. Bilirsiniz, yükselen aşağı inmelidir; Açıkta kalanlar örtülmelidir.
Tam tersine, bedeni öne ve merkeze yerleştirme arzusunun bir uzantısıdırlar, altında yatanla hesaplaşmaya zorlamak için omzu kullanmanın bir yoludur.
Dress Codes: How the Laws of Fashion Made History kitabının yazarı ve Stanford Law School’da profesör olan Richard Thompson Ford, “Aynı anda hem feminist hem de feminen olmanın bir yolu” diyor.
Kadınların fiziksel özerkliklerinin tehdit altında olduğu, kadın bedenlerinin siyasi futbol topları olduğu bir zamanda, bir defans hattı onları sadece dövüş için kuşatmakla kalmıyor, mücadeleyi görmezden gelmeyi de imkansız hale getiriyor.
Omuz Pedleriyle Tanışın: Yeni Nesil. Hâlâ modaya uygun dövüş teçhizatı ama bu farklı bir dövüş türü.
buraya nasıl geldik
Omuz kadar sembolik çok az vücut parçası vardır. Meydanda hayatın sorumluluğunu ve yükünü üstlenirler. Bükülmüş, alçakgönüllülüğü, acıyı, korkuyu, saygıyı gösterirler. İlgisizliklerini belirtmek için omuzlarını silkiyorlar. Yapılandırılmış, süper kahramanlar, süper kötüler ve süper cazibe. Melekler ve dünyanın yükü için bir dinlenme yeridir.
Victoria ve Albert Müzesi’nin kıdemli küratörü Sonnet Stanfill, “Vücudun görsel bir güç ve güç duygusuyla en güçlü şekilde ilişkilendirilen kısmı” dedi.
Bu, onları öyle bir gardırobun vazgeçilmezi haline getirdi ki, Oxford Üniversitesi’nin antropoloji ve arkeoloji müzesi olan Pitt Rivers Müzesi, tüm yinelemelerinde omuz yastığı da dahil olmak üzere vücut sanatına adanmış eksiksiz bir koleksiyona sahip.
Abartılı omuzların izi 15. ve 16. yüzyıllara, VIII. 18. yüzyılın sonlarında Büyük Erkek Feragat”. Bu dönem, son derece süslü erkek giyiminin sonunu ve aydınlanmanın değerlerini daha iyi yansıtmak için ince bacakların üzerinde geniş, kaslı bir gövdeyi kumaş biçiminde özetleyerek erkek formunun klasik idealini taklit eden takım elbisenin yükselişine tanık oldu.
Omuz pedinin icadı genellikle, iç aksesuarı 1877’de bir futbol formasının parçası olarak tasarlayan Princeton Üniversitesi öğrencisi LP Smock’a atfedilirken, kadın modasındaki ilk büyük anı, omuz pedini tanıtan Elsa Schiaparelli’nin izniyle geldi. 1931 koleksiyonundaki omuz yastığı, beli korse sancısından çok bir perspektif hilesiyle daha iyi oymak için.
Ertesi yıl, Joan Crawford, Letty Lynton adlı filminde omuz vatkaları taktı; bu, öyle bir etki yarattı ki, filmin gösterime girmesinden sonra Macy’s’in elbisenin 500.000 kopyasını sattığı söylendi ve vatkalar Bayan Crawford ve Bayan Crawford ile eşanlamlı hale geldi. ekranda güçlü kadınların tasviri, Adrian’ın 1945 yapımı Mildred Pierce filmi için tasarladığı elbiselerle doruk noktasına ulaştı.
Dünya Savaşı sırasında işgücüne giren kadınlar için de bir üniforma tarzı haline geldiler. Bay Ford, kadınların “geleneksel olarak erkek terziliğiyle ilişkilendirilen belirli bir tür otorite ve gücü öne sürmenin bir yolu” olduğunu söyledi.
Bunlar, 1988 yapımı Working Girl filminde örneklenen, kadınlar profesyonel saflarda yükseldikçe savaş alanı kurumsal alana kaydıkça 1980’lerin vatkalarının habercisi oldu.Ayrıca 2022 başlarında ölen Thierry Mugler’ın çalışmaları. Çalışma, 2019’da Montreal Güzel Sanatlar Müzesi’nde düzenlenen gezici bir retrospektifin parçası olarak bir tür rönesans yaşıyor ve aşırı omuzları bir tür vücut ve zırh taşıması amaçlanan Claude Montana.
Bayan Stanfill’in “zihinsel ansiklopedimiz” olarak adlandırdığı şeyden beri bu klişe oldu. Şimdiye kadar.
Sadece bir pist ifadesi değil
Geniş omuzlarını vücudu saran elbiselerin üzerine koyan Laquan Smith, “Güçlü bir omuz, en çok ihtiyaç duyulan anlarda önemlidir,” dedi. Öyleyse neden şimdi?
Birkaç neden olabilir (birini seçin): jeopolitik durumun istikrarsız doğası; Ukrayna’da savaş; Bayan Stanfill, ekonomik belirsizlik – ancak gövdeyi merkeze almanın anahtar olduğunu söyledi. Bu vatka çağını öncekinden ayıran şey budur. İster Roe v. Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Wade veya İran’daki başörtüsü protestoları.
Aslında, dedi Alberta Ferretti, omuzları bir yıl önce ortalama 40 santimetreden (15,7 inç) yaklaşık 48 santimetreye (18,9 inç) genişledi, fikir, omzu “vücudu esnetmek… kahramanlar
Ve mutlaka ince bir şekilde değil. Paltolarının ve ceketlerinin omuzları ortalama 42 santimetreden en geniş genişliği 56 santimetreye (22 inç (16,5 inç) çıkarken) Stella McCartney, “Bu sezon kesinlikle daha geniş bir omuz istedim,” dedi biraz abartısız bir şekilde. Bununla birlikte, vücudu boğmak yerine, aynı zamanda bel ve kalçalara da odaklanan bir siluetin tonunu belirlerler. Bayan McCartney, amacın dikkati vücuda çekmek olduğunu söyledi.
McCartney, “Bunun sorumluluğunu almak ve sesimizin sorumluluğunu geri getirmek için seçimlerimde güçlü olmak istedim” dedi.
Veya Luar’dan Raul Lopez, her izleyiciye baktıkları vücudun tam olarak kime ait olduğunu hatırlatın, dedi. “Bu, tüm olumsuzlukları geri almanın ve olumlu hale getirmenin ve açığa çıkarmanın bir yolu,” diye ekledi Bay Lopez, bazı bakışlarda kendi varlığını göstermek için omuz vatkalarını yaklaşık 10 inç yüksekliğinde istiflediğini itiraf etti. bir oda daha iyi Ya da belki kendini buna omuzlarsın.
Luar koleksiyonunda teknik ceket ve yün palto da dahil olmak üzere çeşitli büyük omuzlu görünümler vardı, ancak Bay Lopez, “Süper seksi olan yere kadar uzanan, omuzlara kadar uzanan elbiseler, alıcıların ilk kaptığı şeylerdi. ne zaman.” satışa çıktılar.”
Saint Laurent’den Bay Vaccarello, onun için omuzların sadece bir podyum ifadesi olmadığına hemen dikkat çekti. Ceketler, mağazada şovunda göründüğü gibi aynı genişlikte sunuluyor. (Aynı şey Thom Browne için de geçerli.)
Vaccarello, “Aşırı olsalar bile, oldukları gibi olmaları benim için önemli” dedi. “Aksi takdirde kendimi tiyatro için kıyafet dikiyormuş gibi hissederdim.”
Tasarımcıların çoğu, büyük omuzların yeniden dirilişini tavada bir flaş olarak değil, gözlerimizde bir değişikliğin başlangıcı olarak görüyor – bu, omuzların bugün harika görünse bile, herhangi bir gardırobun gerekli bir parçası olabileceği anlamına geliyor. Yarın.
Bay Lopez, “Bunu bilerek yapmadım çünkü bunun bir trend olacağını düşündüm” dedi. “Ama şimdi DM’lerim ve e-postalarım tamamen onunla ilgili. Herkes omuzları istiyor.
Cevap yakında olabilir: 2023.
Moda arama motoru Tagwalk’un verilerine göre, geçtiğimiz sonbahar hazır giyim defilelerinde cesur omuzlarda bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 50 artış oldu. Hem büyük markalardan hem de güçsüz bağımsız markalardan büyük omuzlar vardı. New York’ta Proenza Schouler, Laquan Smith ve Luar (diğerleri arasında) ile; Milano’da Alberta Ferretti, Ferragamo ve Max Mara ile; ve Balenciaga, Rick Owens ve Stella McCartney ile Paris’te. Thom Browne’ın omuzları hem erkeklerde hem de kadınlarda yüzde 20 büyüdü. Ancak hiçbiri Saint Laurent’teki kadar geniş kapsamlı değildi.
Orada Anthony Vaccarello, Incredible Hul zinciri için yapılmış, “daha önce hiç yapmadığım bir uç noktaya götürülen” ceket omuzları teklif etti. Spesifik olarak, normalden 52 santimetre veya 10 santimetre daha genişlerdi. (Genişlik, omuz dikişinden omuza kadar ölçülür.) O kadar genişlerdi ki, etraflarında pistin diğer tarafını görmek zordu.
Cesur omuz, milenyumun başlangıcından bu yana düzenli olarak yeniden dirilse de, Demir Leydi Ronald Reagan’la ittifak kurduğundan ve Joan Collins, Hanedan setinde Linda Evans’la omuz omuza olduğundan beri bu kadar büyük, bu kadar geniş ve her yerde bu kadar yaygın olmamıştı. 1981-89 yılları arasında televizyonda yayınlanan, petrol baronları arasındaki aşırılık ve güç mücadelelerini konu alan gece sabunu.
Büyük omuzların yeniden dirilişi, moda çarkının bir başka çılgın dönüşü değil, ironik bir şekilde 80’lerin iyice yıpranmış kadın gücü klişelerini ve yüz yüze başarı klişelerini araştırıyor, büyük omuzlar kadınların kelimenin tam anlamıyla kendilerini ifade etme biçimini temsil ediyor. erkekleri alt ederek toplantı odasının modası.
Bugünün geniş omuzları, annenin büyük omuzları değil. (Orada bulundum, yıprandım, kostüm partisi için sakladım.) Cam tavanı kırmakla ilgili değiller. Görünüşe göre, hem sokaklara hem de kırmızı halıya hakim olan son çıplak giyim trendine bir tepki değiller. Bilirsiniz, yükselen aşağı inmelidir; Açıkta kalanlar örtülmelidir.
Tam tersine, bedeni öne ve merkeze yerleştirme arzusunun bir uzantısıdırlar, altında yatanla hesaplaşmaya zorlamak için omzu kullanmanın bir yoludur.
Dress Codes: How the Laws of Fashion Made History kitabının yazarı ve Stanford Law School’da profesör olan Richard Thompson Ford, “Aynı anda hem feminist hem de feminen olmanın bir yolu” diyor.
Kadınların fiziksel özerkliklerinin tehdit altında olduğu, kadın bedenlerinin siyasi futbol topları olduğu bir zamanda, bir defans hattı onları sadece dövüş için kuşatmakla kalmıyor, mücadeleyi görmezden gelmeyi de imkansız hale getiriyor.
Omuz Pedleriyle Tanışın: Yeni Nesil. Hâlâ modaya uygun dövüş teçhizatı ama bu farklı bir dövüş türü.
buraya nasıl geldik
Omuz kadar sembolik çok az vücut parçası vardır. Meydanda hayatın sorumluluğunu ve yükünü üstlenirler. Bükülmüş, alçakgönüllülüğü, acıyı, korkuyu, saygıyı gösterirler. İlgisizliklerini belirtmek için omuzlarını silkiyorlar. Yapılandırılmış, süper kahramanlar, süper kötüler ve süper cazibe. Melekler ve dünyanın yükü için bir dinlenme yeridir.
Victoria ve Albert Müzesi’nin kıdemli küratörü Sonnet Stanfill, “Vücudun görsel bir güç ve güç duygusuyla en güçlü şekilde ilişkilendirilen kısmı” dedi.
Bu, onları öyle bir gardırobun vazgeçilmezi haline getirdi ki, Oxford Üniversitesi’nin antropoloji ve arkeoloji müzesi olan Pitt Rivers Müzesi, tüm yinelemelerinde omuz yastığı da dahil olmak üzere vücut sanatına adanmış eksiksiz bir koleksiyona sahip.
Abartılı omuzların izi 15. ve 16. yüzyıllara, VIII. 18. yüzyılın sonlarında Büyük Erkek Feragat”. Bu dönem, son derece süslü erkek giyiminin sonunu ve aydınlanmanın değerlerini daha iyi yansıtmak için ince bacakların üzerinde geniş, kaslı bir gövdeyi kumaş biçiminde özetleyerek erkek formunun klasik idealini taklit eden takım elbisenin yükselişine tanık oldu.
Omuz pedinin icadı genellikle, iç aksesuarı 1877’de bir futbol formasının parçası olarak tasarlayan Princeton Üniversitesi öğrencisi LP Smock’a atfedilirken, kadın modasındaki ilk büyük anı, omuz pedini tanıtan Elsa Schiaparelli’nin izniyle geldi. 1931 koleksiyonundaki omuz yastığı, beli korse sancısından çok bir perspektif hilesiyle daha iyi oymak için.
Ertesi yıl, Joan Crawford, Letty Lynton adlı filminde omuz vatkaları taktı; bu, öyle bir etki yarattı ki, filmin gösterime girmesinden sonra Macy’s’in elbisenin 500.000 kopyasını sattığı söylendi ve vatkalar Bayan Crawford ve Bayan Crawford ile eşanlamlı hale geldi. ekranda güçlü kadınların tasviri, Adrian’ın 1945 yapımı Mildred Pierce filmi için tasarladığı elbiselerle doruk noktasına ulaştı.
Dünya Savaşı sırasında işgücüne giren kadınlar için de bir üniforma tarzı haline geldiler. Bay Ford, kadınların “geleneksel olarak erkek terziliğiyle ilişkilendirilen belirli bir tür otorite ve gücü öne sürmenin bir yolu” olduğunu söyledi.
Bunlar, 1988 yapımı Working Girl filminde örneklenen, kadınlar profesyonel saflarda yükseldikçe savaş alanı kurumsal alana kaydıkça 1980’lerin vatkalarının habercisi oldu.Ayrıca 2022 başlarında ölen Thierry Mugler’ın çalışmaları. Çalışma, 2019’da Montreal Güzel Sanatlar Müzesi’nde düzenlenen gezici bir retrospektifin parçası olarak bir tür rönesans yaşıyor ve aşırı omuzları bir tür vücut ve zırh taşıması amaçlanan Claude Montana.
Bayan Stanfill’in “zihinsel ansiklopedimiz” olarak adlandırdığı şeyden beri bu klişe oldu. Şimdiye kadar.
Sadece bir pist ifadesi değil
Geniş omuzlarını vücudu saran elbiselerin üzerine koyan Laquan Smith, “Güçlü bir omuz, en çok ihtiyaç duyulan anlarda önemlidir,” dedi. Öyleyse neden şimdi?
Birkaç neden olabilir (birini seçin): jeopolitik durumun istikrarsız doğası; Ukrayna’da savaş; Bayan Stanfill, ekonomik belirsizlik – ancak gövdeyi merkeze almanın anahtar olduğunu söyledi. Bu vatka çağını öncekinden ayıran şey budur. İster Roe v. Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Wade veya İran’daki başörtüsü protestoları.
Aslında, dedi Alberta Ferretti, omuzları bir yıl önce ortalama 40 santimetreden (15,7 inç) yaklaşık 48 santimetreye (18,9 inç) genişledi, fikir, omzu “vücudu esnetmek… kahramanlar
Ve mutlaka ince bir şekilde değil. Paltolarının ve ceketlerinin omuzları ortalama 42 santimetreden en geniş genişliği 56 santimetreye (22 inç (16,5 inç) çıkarken) Stella McCartney, “Bu sezon kesinlikle daha geniş bir omuz istedim,” dedi biraz abartısız bir şekilde. Bununla birlikte, vücudu boğmak yerine, aynı zamanda bel ve kalçalara da odaklanan bir siluetin tonunu belirlerler. Bayan McCartney, amacın dikkati vücuda çekmek olduğunu söyledi.
McCartney, “Bunun sorumluluğunu almak ve sesimizin sorumluluğunu geri getirmek için seçimlerimde güçlü olmak istedim” dedi.
Veya Luar’dan Raul Lopez, her izleyiciye baktıkları vücudun tam olarak kime ait olduğunu hatırlatın, dedi. “Bu, tüm olumsuzlukları geri almanın ve olumlu hale getirmenin ve açığa çıkarmanın bir yolu,” diye ekledi Bay Lopez, bazı bakışlarda kendi varlığını göstermek için omuz vatkalarını yaklaşık 10 inç yüksekliğinde istiflediğini itiraf etti. bir oda daha iyi Ya da belki kendini buna omuzlarsın.
Luar koleksiyonunda teknik ceket ve yün palto da dahil olmak üzere çeşitli büyük omuzlu görünümler vardı, ancak Bay Lopez, “Süper seksi olan yere kadar uzanan, omuzlara kadar uzanan elbiseler, alıcıların ilk kaptığı şeylerdi. ne zaman.” satışa çıktılar.”
Saint Laurent’den Bay Vaccarello, onun için omuzların sadece bir podyum ifadesi olmadığına hemen dikkat çekti. Ceketler, mağazada şovunda göründüğü gibi aynı genişlikte sunuluyor. (Aynı şey Thom Browne için de geçerli.)
Vaccarello, “Aşırı olsalar bile, oldukları gibi olmaları benim için önemli” dedi. “Aksi takdirde kendimi tiyatro için kıyafet dikiyormuş gibi hissederdim.”
Tasarımcıların çoğu, büyük omuzların yeniden dirilişini tavada bir flaş olarak değil, gözlerimizde bir değişikliğin başlangıcı olarak görüyor – bu, omuzların bugün harika görünse bile, herhangi bir gardırobun gerekli bir parçası olabileceği anlamına geliyor. Yarın.
Bay Lopez, “Bunu bilerek yapmadım çünkü bunun bir trend olacağını düşündüm” dedi. “Ama şimdi DM’lerim ve e-postalarım tamamen onunla ilgili. Herkes omuzları istiyor.