“Orta boy” bir modelin orta ömrü

canvade

Yeni Üye
Geçen ay Paris’te, Chanel couture defilesinde, bir modelde onu podyumda öne çıkaran bir şey vardı.

Çarpıcı derecede güzel olan Jill Kortleve’nin badem şeklinde gözleri, koyu renkli gür kaşları ve yontulmuş elmacık kemikleri vardır. 2018’de Alexander McQueen için podyuma ilk çıkışını yaptığından beri birçok dergi kapağında yer aldı, Versace, MaxMara ve Jacquemus defilelerinde modellik yaptı ve birkaç isim vermek gerekirse Valentino Beauty ve Fendi’nin reklam kampanyalarında yer aldı.

Ama onu yüksek moda için sıra dışı bir yıldız yapan şey, onu akranlarının çoğundan daha yaşlı yapan 29 yaşında olması ya da onu çoğundan daha kısa yapan 1.75 boyunda olması değil. Minyon ve büyük beden arasındaki orta yol giderek daha iyi bilindiğinden, Bayan Kortleve’nin ABD bedeni 8 ila 10 – veya “orta beden” olduğu gerçeğidir. “Düz” beden veya ABD beden 2’nin altında, ezici bir çoğunlukla moda endüstrisi normu olmaya devam ediyor.

Büyük beden modeller, tipik olarak ABD bedeni 12’nin üzerinde olanlar, yüksek modada daha iyi temsil edilir. Paloma Elsesser, Precious Lee ve Ashley Graham gibi kıvrımlı modellerin başarılı kariyerleri oldu.


Ancak Kortleve Hanım, yıllardır önemli olan birkaç orta boy modelden biri olmuştur. Ocak ayında, Chanel’in couture şovu için seçtiği tek orta boylu modeldi. Valentino gibi defilelerde birkaç kişi daha vardı ama geçen sezon Bayan Kortleve, moda takviminde en prestijli isimlerle kadroya alınan tek orta boy modeldi.

Podyumdaki çeşitlilik (veya eksikliği) son yıllarda yoğun bir incelemeye tabi tutuldu. Öyleyse, orta beden modasının başka yerlerde – kitlesel giyim markalaşmasında ve #midsize hashtag’inin dört milyardan fazla görüntülendiği TikTok’ta – ilgi görmeye başladığı bir zamanda, orta beden modası neden hala lüks moda derebeyleri tarafından göz ardı ediliyor? Ve 2023’te orta – veya ortalama – büyüklük ne anlama geliyor?

“Hala tek”


Büyük tüketici pazarlarındaki ortalama elbise bedeni verilerinin çoğu güncelliğini yitirmiştir. İngiliz ve Amerikalı kadınlar için ortalama elbise bedeninin 16 olduğunu öne süren sık alıntılanan istatistikler, genellikle 2016’da veya daha önce yayınlanan çalışmalardandır.

Belirli boyutların ölçümlere nasıl dönüştüğü zaman içinde gelişti ve markadan markaya ve giysiden giysiye önemli ölçüde değişti, bu da milyonlarca kadının üzerine oturan giysiler için alışveriş yapmayı bu kadar zor bulmasının nedenlerinden biri.

Northwestern Üniversitesi Vücut ve Medya Laboratuvarı yöneticisi Renee Engeln bir e-postada, “Amerika Birleşik Devletleri’ndeki bir kadının ortalama elbise bedeninin ne olduğunu gerçek bir doğrulukla söylemek imkansız” diye yazdı. Belirli bir aralıkla orta veya büyük beden belirtmeyi reddetti.


Dr. melekler “Bunun nedeni, moda endüstrisindeki büyük oyuncuların, vücutları geliştirmek istedikleri marka imajıyla uyumlu olmayan kadınları hâlâ dışlamasıdır.”

Hollandalı ve kısmen Surinam kökenli olan Bayan Kortleve, şu anda yüksekleri hedefliyor olabilir, ancak 18 yaşındayken Amsterdam’a taşındıktan sonra modelliğe sıkıntılı bir giriş yaptı. Başarılı bir “düz” beden ve 0 beden model olmaya kararlıydı. Her ikisinde de mücadele etti.

Bayan Kortleve bu ayın başlarında dondurucu ve rüzgarlı bir Amsterdam’da “7/24 diyet yapıyorum ve endüstri standardına uymak için çok uğraştım” dedi. “Asosyaldim, mutsuzdum ve zaten hiçbir zaman rezerve edilecek kadar “zayıf” değildim, bu yüzden kendimi hiçbir şey için aç bırakmıyormuşum gibi hissettim.”


Kolasını (diyet dışı) yudumlarken “Başarılı olmak için modellerin nasıl görünmesi gerektiğine dair sabit bir fikrim vardı,” diye devam etti. “Kalçalarım 92 santimetreydi ve bu yeterince iyi değildi. Karşılaştırma için: bugün 105 santimetre ölçüyorsunuz. Sonunda zihinsel ve fiziksel olarak bir kırılma noktasına ulaştım. Gitmek zorunda kaldım.”

Ayrılmak, Bali’ye uzun bir yolculuk yapmak ve ellerine “KENDİNİ SEVMEK” dövmesi yaptırmak anlamına geliyordu ve 2018’de daha sağlıklı bir kiloyla modelliğe dönmeden önce – tesadüfen, yüksek moda podyumlarında güzelliğin daha geniş temsillerinin ortaya çıktığı bir zamanda. Neredeyse bilinmiyor, bu yılın Eylül ayında bir Alexander McQueen şovu için rezerve edildi. Bundan sonra, seçmeler 2020’ye kadar daha sık hale geldi ve manşetler onu tam on yıl önce Crystal Renn’den bu yana bir Chanel şovunda yürüyen ilk kıvrımlı veya büyük beden model olarak lanse etti.


Bayan Kortleve’nin yaklaşık 10 numara bir ABD bedeni olması dışında. Artıdan moda endüstrisinin dışında çok az kişinin anladığı şey.

Bayan Kortleve, “Kesinlikle sorunlu,” dedi. “Kesinlikle büyük beden bir model değilim ve kendimi bu kutuya koymak, büyük beden yaşıtlarımın sahip olduğu deneyimlerden uzaklaşıyor, örneğin bir mağazada bedenlerini bulamamak, ki bu benim hiç yaşamadığım bir şeydi. benim bedenimde vardı.”

“Düz veya orta veya büyük beden veya başka bir şey olsun, herhangi bir etiket veya kutunun altına konmak istemiyorum” diye ekledi.

Bayan Kortleve, bugün insanların dergilere veya Instagram’a bakmak ve özellikle genç tüketiciler olmak üzere kendilerini temsil edilmiş hissetmek istediğini söyledi. “Markalar, benim gibi daha normal kilolu – sizin her zaman orta boylu olarak adlandırdığınız – birini seçmenin müşteriye daha yakın olmalarına yardımcı olduğunu biliyor. Çoğu zaman orada o bedendeki tek kişi ben olsam bile.”

Orta ölçekli bir hareket mi yoksa bir dakika mı?


Bir moda arama motoru olan Tagwalk’un CEO’su Alexandra van Hooutte, platformunda 83 eğri model için referans etiketleri olmasına rağmen, şu anda Tagwalk veritabanında yalnızca üç orta uzunlukta modelin bulunduğunu belirtti: Bayan Kortleve, Celina Ralph ve son olarak, Ajok Daing.

Bayan van Houtte’ye göre, Eylül ayının son hazır giyim sezonunda, tüm moda haftası şovlarının yarısından fazlasında henüz 0 veya 2 beden elbise olmayan modeller yer almadı, belki de tesadüf değil, ultra ince vücutların olduğu bir zamanda geri dönmüş gibi görünüyor.


Elle UK editörü Kenya Hunt, “Maalesef, özellikle Avrupa’da podyumlarda boyut temsili açısından gerçekten geride kaldığımızı hissediyorum” dedi. Yıllarca süren vücut pozitifliği dinamiklerinden sonra, ırk, yaş ve cinsiyetin iyileştirilmiş temsilinin aksine, beden kapsayıcılığı duraksadı. Nihayetinde, bu modeller hala zayıfken bu çeşitlilik kutularını işaretleyebilir.

Bayan Hunt, “Bize Jill Kortleve gibi bir modelin büyük beden olarak sunulmaya devam etmesi, daha uzun olan bir grup kadını yabancılaştırıyor” dedi. “Bu endüstrinin hala dışlayıcı bir zihniyet tarafından bu kadar hakim olması utanç verici.”

Ancak sıradan olan, görsel aşırılıklarla şok etmeyi seven bir dünya olan yüksek moda tarafından uzun süredir reddedilmiştir. Bir pistte veya kampanya çekiminde kemikli kaburgalar (ideal olarak) veya dalgalı et dalgaları (arada sırada) daha “sıkıcı” bir orta noktayı yansıtan bir vücudu vurgulamaktan bir şekilde daha iyi görünüyor. Bayan Kortleve’ninki gibi kişiliklere sahip modellerin hala yeterince temsil edilmemesinin bir nedeni bu olabilir.


Geçen yıl Bayan Kortleve’yi listesine ekleyen IMG Models temsilcisi Mina White, “Moda haftasındaki pek çok model seçmesi yeniden giderek daha fazla performans göstermeye başlıyor” dedi. “Defile başına yalnızca bir veya iki kavisli veya orta boy model, anlamlı değişimi veya gerçek kapsayıcılığı yansıtmaz. Bu bir mazeret, özellikle de kamera önündeki boyut çeşitliliği, mağazalarda orta veya büyük bedenler mevcutken podyum modasına dönüşmüyorsa.”

Bu, moda ana akımı tarafından göz ardı edilse de, kendilerini orta ölçekli işletme kategorisinde gören binlerce TikTok kullanıcısı, orta ölçekli moda markalarının deneme parçalarını ve satın alamayacakları lüks görünümlerin taklitçi kıyafetlerini içeren içerikler oluşturuyor. Diğerleri, en iyi niteliklerinizi öne çıkarmak ve kendinize daha az güvendiğiniz şeyleri önemsiz göstermek için nasıl giyineceğiniz konusunda ipuçları sunar; Şişman fobisi olan pazarlamanın manipülatif gücü ve bunun nasıl geçersiz kılınacağı hakkında da tartışmalar var.


Ve tabii ki, bu canlandırıcı yorumlara rağmen, sosyal medya “ilham” sitelerine ve zehirli mesajlara açılan bir portal sağlayabilir. Ancak Bayan Kortleve, gençlerin vücutlarını utandırmaya başvurduklarını ve moda onlara vermediğinde kendi vücut pozitif hareketlerini yarattıklarını görünce cesaretleniyor.

“Dürüst olmak gerekirse beni mutlu ediyor ve rahatlatıyor” dedi. “Moda dünyasında benimki gibi vücutlara sahip kadınları temsil etmek için gerçek bir zorunluluk hissediyorum ama baskı da var. Bir gösteriye gitmez veya hayır demezsem başka bir orta boy kıza yer ayırırlar mı? Ya da sadece eski standart boyutu ayırtın ve tekrar geri kaydırın?”

Hem Bayan Kortleve hem de temsilcisi Bayan White, daha iyi temsilin ancak numune boyutunun geleneksel 0 boyutunun ötesine geçmesi durumunda elde edilebileceğini ve tüm sürgünlerin ve donanımların orta ve artı boyut seçeneklerine sahip olması durumunda, bu kategorilerdeki modellerin ne anlama geldiğini söylediler. rezerve edilecek Parçalar uymadığında veya iyi görünmediğinde, çeşitli vücut şekillerine uyum sağlamak için koleksiyonlar küratörlüğünü yapabiliyordu.

Şu anda, orta ve büyük beden modellerin neredeyse her zaman numuneleri var: dergi kapakları veya reklam panoları olabilecek, ancak kadınların satın alması için asla üretime girmeyen tek seferlik kreasyonlar. Dr için Northwestern’s Angels, daha uzun modellerin gelişmesine izin veren bir endüstri altyapısının eksikliğinin altını çiziyor, TikTok’taki orta pazar hareketi geniş bir pazara sahip olsa bile markaların hala sıska modellerden daha fazla para kazanma fikrine bağlı oldukları gerçeğinin altını çiziyor. ulaşmak için.

“Medya görüntülerinde, para ve zayıflık arasındaki bağlantı inkar edilemez” dedi.

Neredeyse her moda markasının ana motivasyonunun para kazanmak olduğunu sözlerine ekledi, “Daha kapsayıcı bir endüstri inşa etmek değil. Birden fazla orta boy model kullanmıyorlarsa bunun sebebi markanın bundan fayda göreceğini düşünmemesidir.”