Paris Couture'da Dior ve Thom Browne Olimpiyat ateşine yakalandı

canvade

Yeni Üye
İlham meselesi modada her zaman biraz utanç verici olmuştur: tasarımcılar, koleksiyonlarının yaratılışını bile içeriğe dönüştürmek için perde arkası “moodboard” kolajları sunar ve onları daha derin bir anlamla birleştirir; bu genellikle ya saçma, kafa karıştırıcı görünebilir ya da daha derin bir anlamla ilişkilendirilir. son derece banal. Miranda Priestley'in ünlü “Çiçekler mi? Bahar için mi? “Şeytan Prada Giyer”de “çığır açan” an.

Konukların, Paris couture defilelerinin başlangıcında Musée Rodin'deki Dior çadırına girip duvarların sprinterler, sörfçüler ve futbolculardan oluşan 32 mozaik duvar resmiyle, Amerikalı sanatçı Faith'in eserlerinin kopyalarıyla kaplı olduğunu gördüklerinde akıllarına gelen bir an oldu. Ringgold (Nisan ayında 93 yaşında öldü). Ayrıca Thom Browne gösterisinin başlangıcında, beyaz etekli iki takım adam uzun örgülü bir ipi alıp teatral bir halat çekme oyununa girişirken, başı altın defne çelengiyle kaplı bir koç tarafından tezahürat edildi. .

Spor Dalları? Olimpiyat yazında oyunlara ev sahipliği yapan şehirde mi? Çığır açıcı.

Ve yine de sonuç, en azından bu iki koleksiyon söz konusu olduğunda şuydu: atletik çağa hoş geldiniz.

Bu, modanın en muhafazakar sanat biçimini (üst sınıfın yüzde 0,001'i için özel tasarlanmış stiller, birkaç şanslı tasarımcının gönüllerinin istediği gibi oynayabileceği moda laboratuvarı) almanın ve onu alakalı hale getirmenin bir yolu.


Örneğin atletizm fikri, Dior'dan Maria Grazia Chiuri'nin özgürlük hakkında düşünmesine neden oldu: spor giyimin (spor giyimin aksine) verdiği fiziksel özgürlük, bisiklet sürmenin 19. yüzyılın sonlarında kadınlara verdiği özgürlük, bu özgürlük Yeni Görünüm'e konsantre olmasaydı bunu başarabilirdi. Bu da onun daha önce couture'de hiç kullanmadığı, endüstriyel tonlara sahip bir malzeme olan jarseyi düşünmesine neden oldu.


Bu sefer, antik Yunan silüetlerini kullanarak, formayı altın örgülü bir kolsuz bluzun alt kısmına peplos gibi sararak bir yarışma heykeli gibi görünmesini sağladı. Dikişleri atletik şeritlerle vurgulanan kolsuz elbise, karmaşık kristal işlemelerle kaplıydı. Kolsuz tulumlar daha fazla kristalle parıldıyordu. Daha fazla hareket özgürlüğü sağlamak için etekler sarong'a dönüştürüldü ve pantolonların üzerine giyildi. Çok sıradışı ve çok işlevsel olanların yan yana gelmesi, her bir parçaya onu öne çıkaran baharatlı ve modern bir dokunuş kazandırdı.

Bayan Chiuri daha önce spor referanslarıyla oynamıştı; bunların en önemlisi, 2016'da Dior için açıklanamaz bir şekilde eskrime odaklanan ilk koleksiyonunda ve yine 2021'de Atina'da gösterilen bir ön koleksiyondaydı. Sık sık feminist imaları güçlü bir şekilde vurguladı. Ama ikisini de hiçbir zaman burada yaptığı kadar etkili bir şekilde yapmadı. Madalya referansları bile (altın, gümüş ve bronz metalik formalar ve bir kuşak hatırlatıcısı gibi vücuda sarılmış ve zımbalanmış simli elbiseler) kolayca pejmürde görünebilirdi, bunun yerine baştan çıkarıcı bir hafifliğe sahipti.


Bayan Chiuri gibi, kendisi de üniversitede yüzücü olan ve ikinci couture koleksiyonu için Paris'e dönen Bay Browne, daha önce yaptığı çalışmalarda, özellikle de 2132 yılının sunduğu fütüristik oyunları tasvir eden kendi 2021 Olimpiyat koleksiyonunda sporla flört etmişti. Kendisi gibi o da madalyaların cazibesine karşı koyamıyor gibiydi. Herkes kazanan olmak istiyor ve bu amaçla elinde süslü ceketler şeklinde de olsa altın, gümüş ve bronzdan oluşan son bir panorama sundu. Ancak asıl ilginç olan podyumun önünde yaşananlardı.


Özellikle spor, Bay Browne'un eşitlik konusunu düşünmesini sağladı: Herkesin temelde aynı temel ekipmanla (beden) başlaması ve sonrasında bireysel olarak oradan gelişmesi. Bu onu modanın büyük dengeleyicisi olan ham muslin, her couture modelinin kumaşı veya kaynak malzemesi hakkında düşünmeye sevk etti ve bu da onu şunu düşündürdü: Peki ya muslinin kendisi ipek, saten ve brokarla rekabet edebilecek şekilde geliştirilebilseydi? Yani o yaptı.

Müslini ipliğe dönüştürdü ve bunu rafya kozası gibi görünen hırkalara dönüştürdü ve müslini tüvit haline getirerek buklet gibi görünen mini etekler yaptı. Omuzları ve kalçaları vurgulayacak şekilde palto yığınlarından devasa muslin paltoları bir araya getirdi. Hatta altın işlemeli korsajlı bir saray elbisesi olarak şişirdiği müslin muslin yaptı ve gelinliğin arkasına sarkık müslin çiçeklerinden oluşan bir buket iliştirdi.


Ardından Olimpiyat referanslarını ekledi: Trompe l'oeil bikiniyle boyanmış bir kılıf elbise ve yüzücüler için trompe l'oeil külotlu bir başka elbise; pehlivanların, haltercilerin ve okçuların dantel figürleriyle işlenmiş transparan bir gömlek elbise; Önü düzinelerce küçük düğmeli, yarısı ışıltılı kan kırmızısı kaslarla süslenmiş, Edward döneminden kalma bir elbise. Bağcıklı bilekte botlar bile, başlangıç bloklarında bir koşucunun ayağının kemerli siluetini oluşturmak için minik altın çivilerden oluşan bir yatakla yükseltilmiş bir platform tabanın üzerinde yer alıyordu.


Bay Browne'un 11 yaşındayken 1976 Montreal Olimpiyatları'na gittiği ve Caitlyn Jenner'in (daha sonra Bruce) dekatlonda altın kazandığını, Greg Louganis'in antrenman dalışında ve Nadia Comaneci'nin jimnastikte mükemmel 10'a ulaşan ilk kişi olduğunu gördüğü ortaya çıktı. . Bunu hiç unutmamıştı.

Browne, “Sporun gerçekten insanları bir araya getirdiğini düşünüyorum” dedi. Browne'un “Moda Olimpiyatları” olarak adlandırdığı couture gibi, en gergin ve korkulu zamanlarda bile toplumsal bir kaçış anı sunuyor. Oyunlar başlasın.