canvade
Yeni Üye
16. yüzyıldan gelen süs saati, thierry mugler tarafından kristallerle metal bir gövdeyi çerçeveliyor. Hermès'ten birkaç eldivenin yanında, şekilli ellerle altın kaplamalı gümüşten yapılmıştır. Kitap gibi görünen İtalya'nın Faenza kentinden seramik bir el daha sıcak, bir kitap gibi görünen bir Chanel debriyajı ile birleştirilir.
Bu, 231 yıllık tarihinde ünlü Paris Müzesi'ndeki ilk moda sergisi olan “Louvre Couture”.
Haute Couture'un Louvre'da bu kadar çok heyecan yarattığı son kez 1957'de Audrey Hepburn'un Givenchy tarafından garip bir kırmızı elbiseyle poz verdiği ve Daru merdivenlerini bastırdığı Samotrake'in kanatlı zaferinin önünde “Komik Yüz” filmi oldu. Başının üzerine uygun bir şifon fuarı çekti.
45 Moda Evleri ve Tasarımcılar – Cristóbal Balenciaga'dan Iris Van Herpen'e – 1960'dan 2025'e kadar 100 topluluk ve aksesuar ödünç aldı. Louvre'un ünlü resimleri ve mermer heykelleri arasında değil, Dekoratif Sanatlar Bölümü tarafından dağıtılan yaklaşık 100.000 metrekarelik alanda.
Orta Çağ'dan 19. yüzyılın başlarına kadar uzanan kapsamlı koleksiyon binlerce nesne ile tıkanmıştır: ortaçağ zırhı, rönesans duvar halıları, oyma fildişi, bronz, seramik, imparatorluk gümüş malları ve mobilyaları.
Dekoratif Sanatlar Bölümü müdürü Olivier Gabet, “Müzemize, özellikle koleksiyonumuza girmek kolay değil.” Dedi. “Amacımız, buraya geldiklerinde daha fazla insanı, farklı insanları, gençleri mutlu, özgür ve rahat yapmak. Size şöyle diyor: “Tamam, moda bizim için bir köprü.”
24 Ocak'ta açılacak olan bu sergi ile Louvre, popüler giyim kültürünün sanat dünyasının bir hedefi olarak nasıl kullanıldığını keşfeden kurum dizisine katılıyor. Ve moda her zamankinden daha fazla Fransız müzelerini ve sanat alanlarını baştan çıkarıyor.
Louvre sergisini 24 Ocak'ta açmadan iki hafta önce Dolce & Gabbana, yeni yenilenen Grand Palais'te kendi moda gösterisini açtı: “Kalpten Ellere”. Geçen baharda ilk olarak Milano'da açılan seyahat kostümü retrospektifi, sürükleyici video kurulumlarında ve ayrıntılı sahne setlerinde evin 200'den fazla kreasyonunu gösteriyor.
Ancak, bu bir müze sergisi değil. Serginin yaratıcı direktörü Florence Müller, “Bu öncelikle bir zevk olan bir deneyim” dedi. “İkincil entelektüel. Müze için tasarlanmamıştır. “
Gelecek ay, Afrika, Okyanus, Amerikan ve Asya eserlerinden oluşan bir koleksiyon olan Musée du Quai Branly, kıyafet ve mücevherat sanatına odaklanan bir sergi olan “Altın İplik” i açacak. Mayıs ayında, “Worth: Haute Couture'un Doğumu”, İngiliz tasarımcı Charles Frederick Worth'un (1825-1895) hayatı ve çalışmaları hakkında bir retrospektif olan Paris şehrine ait olan Petit Palais'te gösterilmiştir.
Biri devletin (Musée des Arts décoratif) koleksiyonları olan iki moda müzesi, diğeri şehrin (Palais Galliera) sahip olduğu, uzun zamandır etkileyici uzun vadeli koleksiyonlar ve değişim sergileri vardı. LVMH ve Kering gibi lüks gruplar son zamanlarda kendi sanat sergisi odalarını açtılar. Ve Saint Laurent, Dior ve Alaïa, çalışmalarını göstermek için tüm kalıcı odaları yarattılar.
Musée des Arts Décoratif'de moda ve tekstilin eski genel küratörü Pamela Golbin, “Müzeler ve moda onlarca yıldır birlikte dans ediyor” dedi. “Şimdi gerçek bir yaklaşım var. Her zaman başarılı bir kombinasyon değildir, ancak halkın ilgisini uyandırırsa – eğer sanatı farklı görebilirse – modanın gücünü kullanmanın harika bir yoludur.
Bu yaklaşımın biçimlendirici örneği, elbette Kostüm Enstitüsü'nün gişe rekorları kıran şovların her yıl en çok ziyaret edilen müzeler arasında yer aldığı New York'taki Büyükşehir Sanat Müzesi'dir. Modanın ziyaretçileri çekme yeteneğini kabul ederek, mead şu anda yenileniyor ve eskiden olduğu bodrumdan moda departmanı, büyük salondaki eski hediyelik ana girişe taşınıyor.
2024'te 8.7 milyon ziyaretçiye sahip Louvre'un ziyaretçi sayısını artırmak için modaya ihtiyacı yok. Aksine, aşırı kalabalıklaşmayı azaltmak için günlük ziyaretçi sayısını 30.000 ile sınırladı. Louvre ziyaretçilerinin sadece yüzde 23'ü Fransızca; Gerisi yabancılar. Ziyaretçilerin yüzde 66'sı ilk ziyaretçi ve neredeyse hepsi Mona Lisa'yı görmek için sırada.
Laurence 2021'de müzenin direktörü olduğundan, tekrarlayan ziyaretçileri, daha genç bir izleyiciyi ve Louvre'a daha fazla Parisli olmada zorlanıyor. Müzeyi bazı akşamları açtı, konserler ve tiyatro performansları düzenledi ve bir dans ve hareket kursu denedi. Yeni moda sergisi bu stratejiye mükemmel uyuyor.
Aslında, Arabadan Bayan Met'in girişimleri için çok fazla hayranlık duyuyor, bazı küratörlerinin Met'e takıntılı olduğundan şikayet ediyor.
Louvre'un – belki de zayıf bir kuyuda – Met Gala'da – yeni moda sergisini Mart ayındaki Paris Moda Haftası boyunca bir bağış gala, Le Grand Dîner du Louvre ile birleştirmesi tesadüf değil. Akşam yemeği, cam kaplı cesaret Marly'deki mermer heykeller arasında servis edilir ve sonra dans piramidin altında dans edilir. Müze, 30'dan fazla masa satışa sunulduğunu, bir milyon avro bağış hedefinin zaten aşıldığını söyledi.
Bu sergi, moda dünyasına sessizce girmiş olan Louvre için doğal bir sonraki adımdır. 2022'de Saint Laurent House'un 60. yıldönümünü kutlayan ve sürekli koleksiyonlarında kreasyonlarını sergileyen altı ünlü Fransız müzelerinden biriydi. Yaldızlı Apollo galerisinde, Louvre, Fransız taç mücevherlerinin yanında işlemeli ve mücevherli ceketlerinin dördünü kurdu.
Şu anda Louvre'a ait olan küçük Musée Ulusal Eugène-Delacroix'te, sanatçının resimlerindeki kıyafetleri ne kadar dikkatli bir şekilde seçtiğini inceleyen küçük Musée Ulusal Eugène-Delacroix'te “(BM) Dress: Delacroix ve Giyim Eyaletleri” başlıklı bir sergi var. Ve Mart ayında, kuzey Fransa'daki Louvre Uydu Müzesi Louvre lens'te “Giyinme Sanatı: Bir Sanatçı Giyinme” başlığı ile bir sergi açıldı.
Fransız Milli Kütüphanesi eski başkanı ve şimdi Fransız milyarder François Pinault'a ait olan Venedik'teki Palazzo Grassi başkanı Bruno Racine, “Sanat tarihçileri genellikle sanat tarihini bilmek için kıyafet tarihini bilmek zorundalar.” Dedi. Lüks grubu Kering'in kurucusu. “Bu yapay bir şey değil.”
Moda söz konusu olduğunda, Louvre asla mead'e ayak uyduramaz. Met'in aksine, Louvre özel bir müze değil, Kültür Bakanlığı'ndan ve nihayetinde Fransız cumhurbaşkanından emirlerini kabul eden sınırlı bir bütçeye sahip hiyerarşik, devlet kurumudur.
Ve Louvre'un kıyafetleri yok. Zalim ironi, Fransa'nın ulusal tekstil koleksiyonunun müzeye ait olmasıdır, ancak kapsamlı Louvre binasında bulunan Musée des Arts Décoratif, Louvre Müzesi'nden bağımsızdır.
Bu ayın başında Kültür Bakanı Rachida Dati'ye gizli bir notta, araba müzenin felaket durumunu kınadı, su sızıntıları ve sanat eserlerini, aşırı kalabalık, yetersiz tuvalet tesisleri ve kötü tabelaları tehlikeye atan sıcaklık dalgalanmaları da dahil.
PEI'da tasarlanan ve 1989'da açılan cam piramidin gösterisi bile Perşembe günü Le Parisien gazetesinde alıntılarda yayınlanan not “çok elverişsiz” idi.
Ancak en azından şu anda, Louvre Departmanı modanın sunumu için en iyi sahne setlerinden birine sahip – yani İmparator Napolyon III'ün odaları. 40 metrelik salon tiyatrosu, kristal kron şekerleri ile muhteşem lüks, freskler ve çiçek vazoları ve enstrüman çalan meleklerle yaldızlı sıva dekorasyonları ile süslenmiş bir battaniye yayıyor.
Salonun ortasında, John Galliano tarafından Christian Dior için işlemeli kırmızı ipekten yapılmış ve derin bir hermal etekle kesilmiş bir top elbisesi taşıyan bir manken var. Elbise, salonun kırmızı kadife dolgusuna mükemmel uyuyor ve mükemmel bir şekilde düşüyor. Eve bakıyor.
Paris'teki Haberler'ın yazarı Elaine Sciolino, Nisan 2025'te piyasaya sürülecek olan “Louvre in the Louvre: Dünyanın En Büyük Müzesi'ne Nasıl Aşık Olunur” un yazarıdır.
Bu, 231 yıllık tarihinde ünlü Paris Müzesi'ndeki ilk moda sergisi olan “Louvre Couture”.
Haute Couture'un Louvre'da bu kadar çok heyecan yarattığı son kez 1957'de Audrey Hepburn'un Givenchy tarafından garip bir kırmızı elbiseyle poz verdiği ve Daru merdivenlerini bastırdığı Samotrake'in kanatlı zaferinin önünde “Komik Yüz” filmi oldu. Başının üzerine uygun bir şifon fuarı çekti.
45 Moda Evleri ve Tasarımcılar – Cristóbal Balenciaga'dan Iris Van Herpen'e – 1960'dan 2025'e kadar 100 topluluk ve aksesuar ödünç aldı. Louvre'un ünlü resimleri ve mermer heykelleri arasında değil, Dekoratif Sanatlar Bölümü tarafından dağıtılan yaklaşık 100.000 metrekarelik alanda.
Orta Çağ'dan 19. yüzyılın başlarına kadar uzanan kapsamlı koleksiyon binlerce nesne ile tıkanmıştır: ortaçağ zırhı, rönesans duvar halıları, oyma fildişi, bronz, seramik, imparatorluk gümüş malları ve mobilyaları.
Dekoratif Sanatlar Bölümü müdürü Olivier Gabet, “Müzemize, özellikle koleksiyonumuza girmek kolay değil.” Dedi. “Amacımız, buraya geldiklerinde daha fazla insanı, farklı insanları, gençleri mutlu, özgür ve rahat yapmak. Size şöyle diyor: “Tamam, moda bizim için bir köprü.”
24 Ocak'ta açılacak olan bu sergi ile Louvre, popüler giyim kültürünün sanat dünyasının bir hedefi olarak nasıl kullanıldığını keşfeden kurum dizisine katılıyor. Ve moda her zamankinden daha fazla Fransız müzelerini ve sanat alanlarını baştan çıkarıyor.
Louvre sergisini 24 Ocak'ta açmadan iki hafta önce Dolce & Gabbana, yeni yenilenen Grand Palais'te kendi moda gösterisini açtı: “Kalpten Ellere”. Geçen baharda ilk olarak Milano'da açılan seyahat kostümü retrospektifi, sürükleyici video kurulumlarında ve ayrıntılı sahne setlerinde evin 200'den fazla kreasyonunu gösteriyor.
Ancak, bu bir müze sergisi değil. Serginin yaratıcı direktörü Florence Müller, “Bu öncelikle bir zevk olan bir deneyim” dedi. “İkincil entelektüel. Müze için tasarlanmamıştır. “
Gelecek ay, Afrika, Okyanus, Amerikan ve Asya eserlerinden oluşan bir koleksiyon olan Musée du Quai Branly, kıyafet ve mücevherat sanatına odaklanan bir sergi olan “Altın İplik” i açacak. Mayıs ayında, “Worth: Haute Couture'un Doğumu”, İngiliz tasarımcı Charles Frederick Worth'un (1825-1895) hayatı ve çalışmaları hakkında bir retrospektif olan Paris şehrine ait olan Petit Palais'te gösterilmiştir.
Biri devletin (Musée des Arts décoratif) koleksiyonları olan iki moda müzesi, diğeri şehrin (Palais Galliera) sahip olduğu, uzun zamandır etkileyici uzun vadeli koleksiyonlar ve değişim sergileri vardı. LVMH ve Kering gibi lüks gruplar son zamanlarda kendi sanat sergisi odalarını açtılar. Ve Saint Laurent, Dior ve Alaïa, çalışmalarını göstermek için tüm kalıcı odaları yarattılar.
Musée des Arts Décoratif'de moda ve tekstilin eski genel küratörü Pamela Golbin, “Müzeler ve moda onlarca yıldır birlikte dans ediyor” dedi. “Şimdi gerçek bir yaklaşım var. Her zaman başarılı bir kombinasyon değildir, ancak halkın ilgisini uyandırırsa – eğer sanatı farklı görebilirse – modanın gücünü kullanmanın harika bir yoludur.
Bu yaklaşımın biçimlendirici örneği, elbette Kostüm Enstitüsü'nün gişe rekorları kıran şovların her yıl en çok ziyaret edilen müzeler arasında yer aldığı New York'taki Büyükşehir Sanat Müzesi'dir. Modanın ziyaretçileri çekme yeteneğini kabul ederek, mead şu anda yenileniyor ve eskiden olduğu bodrumdan moda departmanı, büyük salondaki eski hediyelik ana girişe taşınıyor.
2024'te 8.7 milyon ziyaretçiye sahip Louvre'un ziyaretçi sayısını artırmak için modaya ihtiyacı yok. Aksine, aşırı kalabalıklaşmayı azaltmak için günlük ziyaretçi sayısını 30.000 ile sınırladı. Louvre ziyaretçilerinin sadece yüzde 23'ü Fransızca; Gerisi yabancılar. Ziyaretçilerin yüzde 66'sı ilk ziyaretçi ve neredeyse hepsi Mona Lisa'yı görmek için sırada.
Laurence 2021'de müzenin direktörü olduğundan, tekrarlayan ziyaretçileri, daha genç bir izleyiciyi ve Louvre'a daha fazla Parisli olmada zorlanıyor. Müzeyi bazı akşamları açtı, konserler ve tiyatro performansları düzenledi ve bir dans ve hareket kursu denedi. Yeni moda sergisi bu stratejiye mükemmel uyuyor.
Aslında, Arabadan Bayan Met'in girişimleri için çok fazla hayranlık duyuyor, bazı küratörlerinin Met'e takıntılı olduğundan şikayet ediyor.
Louvre'un – belki de zayıf bir kuyuda – Met Gala'da – yeni moda sergisini Mart ayındaki Paris Moda Haftası boyunca bir bağış gala, Le Grand Dîner du Louvre ile birleştirmesi tesadüf değil. Akşam yemeği, cam kaplı cesaret Marly'deki mermer heykeller arasında servis edilir ve sonra dans piramidin altında dans edilir. Müze, 30'dan fazla masa satışa sunulduğunu, bir milyon avro bağış hedefinin zaten aşıldığını söyledi.
Bu sergi, moda dünyasına sessizce girmiş olan Louvre için doğal bir sonraki adımdır. 2022'de Saint Laurent House'un 60. yıldönümünü kutlayan ve sürekli koleksiyonlarında kreasyonlarını sergileyen altı ünlü Fransız müzelerinden biriydi. Yaldızlı Apollo galerisinde, Louvre, Fransız taç mücevherlerinin yanında işlemeli ve mücevherli ceketlerinin dördünü kurdu.
Şu anda Louvre'a ait olan küçük Musée Ulusal Eugène-Delacroix'te, sanatçının resimlerindeki kıyafetleri ne kadar dikkatli bir şekilde seçtiğini inceleyen küçük Musée Ulusal Eugène-Delacroix'te “(BM) Dress: Delacroix ve Giyim Eyaletleri” başlıklı bir sergi var. Ve Mart ayında, kuzey Fransa'daki Louvre Uydu Müzesi Louvre lens'te “Giyinme Sanatı: Bir Sanatçı Giyinme” başlığı ile bir sergi açıldı.
Fransız Milli Kütüphanesi eski başkanı ve şimdi Fransız milyarder François Pinault'a ait olan Venedik'teki Palazzo Grassi başkanı Bruno Racine, “Sanat tarihçileri genellikle sanat tarihini bilmek için kıyafet tarihini bilmek zorundalar.” Dedi. Lüks grubu Kering'in kurucusu. “Bu yapay bir şey değil.”
Moda söz konusu olduğunda, Louvre asla mead'e ayak uyduramaz. Met'in aksine, Louvre özel bir müze değil, Kültür Bakanlığı'ndan ve nihayetinde Fransız cumhurbaşkanından emirlerini kabul eden sınırlı bir bütçeye sahip hiyerarşik, devlet kurumudur.
Ve Louvre'un kıyafetleri yok. Zalim ironi, Fransa'nın ulusal tekstil koleksiyonunun müzeye ait olmasıdır, ancak kapsamlı Louvre binasında bulunan Musée des Arts Décoratif, Louvre Müzesi'nden bağımsızdır.
Bu ayın başında Kültür Bakanı Rachida Dati'ye gizli bir notta, araba müzenin felaket durumunu kınadı, su sızıntıları ve sanat eserlerini, aşırı kalabalık, yetersiz tuvalet tesisleri ve kötü tabelaları tehlikeye atan sıcaklık dalgalanmaları da dahil.
PEI'da tasarlanan ve 1989'da açılan cam piramidin gösterisi bile Perşembe günü Le Parisien gazetesinde alıntılarda yayınlanan not “çok elverişsiz” idi.
Ancak en azından şu anda, Louvre Departmanı modanın sunumu için en iyi sahne setlerinden birine sahip – yani İmparator Napolyon III'ün odaları. 40 metrelik salon tiyatrosu, kristal kron şekerleri ile muhteşem lüks, freskler ve çiçek vazoları ve enstrüman çalan meleklerle yaldızlı sıva dekorasyonları ile süslenmiş bir battaniye yayıyor.
Salonun ortasında, John Galliano tarafından Christian Dior için işlemeli kırmızı ipekten yapılmış ve derin bir hermal etekle kesilmiş bir top elbisesi taşıyan bir manken var. Elbise, salonun kırmızı kadife dolgusuna mükemmel uyuyor ve mükemmel bir şekilde düşüyor. Eve bakıyor.
Paris'teki Haberler'ın yazarı Elaine Sciolino, Nisan 2025'te piyasaya sürülecek olan “Louvre in the Louvre: Dünyanın En Büyük Müzesi'ne Nasıl Aşık Olunur” un yazarıdır.