canvade
Yeni Üye
Bu ayın başlarında Pharrell Williams, Grammy Ödülleri’nde kırmızı halıda çarpıcı bir görünümle yürüdü: suni kürk bir ceket, sivri siyah çizmeler ve Tiffany’den elmas çerçeveli gözyaşı damlası gözlüklerin altında Ernest W. Baker imzalı kapitone kırmızı deri bir eşofman.
Hem katı hem de biraz kasvetli, hızlı ama yavaştı. Daha da önemlisi, 1970’lerin duygusallığı yerini 80’lerin somut gerçekçiliğine bırakırken, erken dönem hip-hop modasına derinlemesine gömülü ve zevkli bir şekilde abartısız bir selam gibi geldi. Hip-hop’un 50. yıldönümünde, 2000’lerin belirleyici müzik yapımcılarından biri ve türün uzun süredir stil mucitlerinden biri olan Bay Williams, seleflerinin gösterişini nasıl miras aldığına ve özümsediğine dair yumuşak kodlu mesajlar gönderdi.
Ve geçen hafta Louis Vuitton’da erkek giyim kreatif direktörü olarak atanmasıyla, belki de şirketi nasıl ileriye taşıyacağına ve ilk hip-hop sanatçısı Bay Williams’ın büyük moda evine nasıl liderlik edeceğine dair yumuşak bir şekilde kodlanmış bir mesaj. 2020’deki ölümüne kadar işi elinde tutan ve çerçevesi sonraki koleksiyonların merkezinde yer alan Virgil Abloh’un dizginlerini devralabilir.
Bay Williams, Ye (eski adıyla Kanye West) dışındaki tüm diğer hip-hop ünlülerinden daha fazla, kışkırtıcı moda bölgesini keşfetmeyi kendisine görev edinmiştir. Sanatsal kaykay veletinden çizgi film bling hiperrealistine, lunapark aynası öğrencisine ve gösterişli hippiye kadar, yirmi yılı aşkın bir süredir kişisel tuvaliyle deneyler yapıyor. Chanel, Moncler ve Tiffany’nin yanı sıra Louis Vuitton ile de işbirliği yaparak neredeyse bir o kadar uzun süredir yüksek moda işbirlikçisi.
Hip-hop’ta etkili olan Bay Williams, aynı zamanda, özellikle son yıllarda terzilik deneyleri geleneksel silüetlerin çok ötesine uzanan, kendine özgü bir züppeydi. Kırmızı halıda genellikle ince bir takım elbise ve dizinin hemen üstüne kadar gelen şort giyer – bazen 2014 Oscar’larındaki siyah kravat görünümü gibi başarılı ve bazen 2019 Akademi Ödülleri oscar’larındaki kamuflaj kıyafeti gibi biraz daha garip 2014 Grammy’lerinde, 1.000 mem üreten bir kıyafet olan Vivienne Westwood’un büyük boy kahverengi derbisiyle kırmızı deri bir eşofman giymişti. Normalde kendilerini sıkı kontrol edilen biri olarak sunan birinin görsel bir çarpıtması ve erkeklerin tuhaflıkları için bir pop kültürü Rorschach tolerans testiydi.
Bu kıyafetlerin hiçbiri özellikle hip-hop diye bağırmıyor ki bu, Bay Williams’ın atanmasıyla ilgili alaycı okumaların – hip-hop’un çağdaş erkek giyimi üzerindeki kalıcı etkisinin basit ve belki de korkakça bir kabulü olarak – yetersiz kalmasının nedenlerinden biri.
Bunun yerine, Bay Williams’ın lükse, hip-hop’un sınıfı yeniden benimseme taahhüdüyle başlayan ama aynı zamanda Kaliforniya boş zamanlarına, Japon kaprislerine, Avrupa zarafetine ve kraliyet ailesinin bozulmamış sükunetine kadar uzanan kendine özgü bir yaklaşımı var. Bilimsel hissettiren ancak çalışılmamış bir şekilde sürekli olarak zenginlik ve gösteriş aktarıyor.
Bay Williams’ın stili, hip-hop stilinin bir ideoloji, bir dizi ilke olarak, hatta farklı geleneklerden alınan giysiler aracılığıyla bile ifade edilebileceğinin bir göstergesidir.
Bu bağlamda, kabartmalı deri ceketler, bol kot pantolonlar, basketbol ayakkabıları gibi tanıdık hip-hop tarzı referansları alan ve onları Louis Vuitton atölyesine aktaran Bay Abloh’un felsefi bir yan ürünü. Bay Abloh, giyim tasarımına çocuksu bir sanatsal gösterişle yaklaştı, eski bir şeyin yeni bir versiyonu her zaman oradaymış gibi hissettirene kadar dürttü, yırttı ve çizdi. Bir tamirci ve DJ olarak, Fransız evlerinin her zaman en temeli olan Louis Vuitton’u aldı ve onu radikal bir şekilde çağdaş hale getirdi, Dapper Dan’in ruhunu özümsedi ve hip-hop’un yeni para seçkinleri (ve onları taklit eden gençler) için gardırop temellerini sağladı. ).
Bay Abloh, hem edebi tasarım hem de yaklaşım açısından taklitçiler üretti. Tasarımcı hip-hop topluluğundan çıkmamış olsa bile, son birkaç yılın erkek lüksünün kodları inkar edilemez bir şekilde hip-hop’tan türetilmiştir. Ancak hiçbir tasarımcı veya ev, Abloh’un renkli fantezi ve neşeli provokasyon karışımını tam olarak kopyalayamadı.
Bay Williams da deniyor gibi görünmüyor, ancak ara sıra hip-hop zımbalarını yeniden karıştırmak ve güçlendirmek için benzer bir eğilim gösteriyor. 2010 yılında Moncler için, geri dönüştürülmüş plastik şişelerden yapılan iplikten yapılmış kurşun geçirmez yelek şeklinde parlak siyah bir yelek tasarladı. Ve bu momentum, uzun süredir hip-hop takı ikonu Jacob Arabo ile birlikte tasarladığı takı serisinde olduğu kadar hiçbir yerde daha belirgin değil.
Bay Williams’ın kendi müzayede sitesi Joopiter’de yaptığı son müzayedede, elmas kakmalı bir Rubik Küpü anahtarlık da dahil olmak üzere bu parçalardan birkaçını sattı; beyaz, pembe ve sarı elmaslarla kaplı sarı altın kaykay süsleri; elmas, zümrüt, safir ve yakutlarla süslenmiş altın bir ızgara; ve gösterişli parça, 2005’in pastel elmas işlemeli halkalara ve ışıltılı çizgi film karakterleri olarak grubun üç üyesine sahip NERD kolyesi.
Ancak bu parçalar, Bay Williams’ın kariyerinin ilk yıllarından, Nigo ile neşeli, her tarafı baskılı kapüşonlular ve spor ayakkabılarda uzmanlaşmış ve eski modanın modern, Japonlardan etkilenmiş bir versiyonu olan Milyarder Erkek Kulübü’nü kurmasından kısa bir süre sonra geliyor. hip-hop tarzında başka bir yerde oluyor.
Daha yakın zamanlarda, Bay Williams eski paranın lüksünü ve onu içeriden yıkmanın yollarını araştırdı. 2019’da Chanel ile yaptığı işbirlikleri arasında arsız renk bloklu katır ve makosen ayakkabılar, büyük boy bir kapaklı çanta, yuvarlak güneş gözlükleri ve meyve ve narenciye tonlarında püsküllü, büyük boy bir tote çanta vardı – adıyla o kadar doğal bir şekilde süslenmişti ki bu neredeyse hiç hata değildi. (Bay Williams’ın başka bir LVMH markası olan Tiffany ile olan ilişkisinin ana hatları bilinmiyor. Ancak bu elmas gözlükleri bir yılı aşkın süredir takıyor.)
Giyim işbirliklerinin tümü estetik başarı olmadı. Adidas ile yaptığı spor ayakkabı projeleri genel olarak yetersizdi – şaşırtıcı renklerde bazı Stan Smith’ler ve ayağın hemen üzerinde bağcıklı çorap benzeri NMD Humanrace spor ayakkabıları modern ama kalındı. (William’s Humanrace marka spor kıyafetleri önemsizdir, ancak görünüşe göre cilt bakım ürünleri sağlamdır.)
Ancak bunlar her zaman moda kataloğunun proforma bir parçası gibi geldi, bir ünlünün ucuza para veren omuz silkme işi.
Elbette, Bay Williams’ın yeni işi daha fazlasını gerektiriyor. Gerçek Milyarder Erkekler Kulübü olan LVMH’nin bir çalışanı olarak, vizyonunu tam olarak gerçekleştirmesi için başkalarına güvenebilme lüksüne sahip olacak – sadece Vuitton’un atölyesindeki Beyaz Saray’ın kadrolu personeli gibi tasarımcılara ve model yapımcılarına değil. sorumlu kim olursa olsun hizmet edin.
Belki de eski asistanı ve stilisti, Cactus Plant Bit Pazarı markası sokak giyimine zekice ve dünyevi bir yaklaşım getiren (ve yakın zamanda Nike ve McDonald’s ile işbirliği yapan) Cynthia Lu gibi yeteneklerden yararlanacaktır. Ya da neredeyse kesin olarak A Bathing Ape’in kurucusu ve Bay Abloh’un işbirlikçi olarak getirdiği ve yirmi yıldır Bay Williams’la ilişkilendirilen birkaç nesil sokak giyim tasarımcısına ilham kaynağı olan Nigo.
Her iki tasarımcı da kariyerlerini, hip-hop ve sokak giyimi kültürünün nasıl iyileştirileceğine, süsleneceğine ve genişletileceğine dair kapsamlı ve ileri görüşlü okumalara dayalı hale getirdi.
LVMH’nin geniş kaynakları göz önüne alındığında, muhtemelen Bay Williams da aynısını yapmak isteyecektir. Louis Vuitton, erkek giyimini yönetmesi için onu seçerek, hip-hop’un kültürünü, izleyicisini ve harcama gücünü görsel olarak kucaklamasına devam ederken aynı zamanda hip-hop’un tanıdık temas noktalarının ötesine geçerek ikisini de elde etmiş oluyor. atlama stili.
Randevusu ayrıca, bir gün benzer bir rolü üstlenebilecek olan Tyler, Yaratıcı veya belki ASAP Rocky gibi farklı tarzlara sahip genç hip-hop yıldızları için de masayı hazırlıyor. Elbette kıyafetleri iyi giymek, onları tasarlamakla aynı şey değil. Ancak çağdaş bir yaratıcı yönetmenin rolü, zamanın ruhuna uygun bir yorumcu olmaktan çok daha fazlasıdır. 20 yılı aşkın bir süredir hip-hop’ta yaşayan Bay Williams, hip-hop’u çoktan özümsemiş ve bir sonraki adımda ne olabileceğine bir göz atmayı uman lüks erkek giyim dünyası için değerli bir bakış açısıyla geleceğe bakıyor.
Hem katı hem de biraz kasvetli, hızlı ama yavaştı. Daha da önemlisi, 1970’lerin duygusallığı yerini 80’lerin somut gerçekçiliğine bırakırken, erken dönem hip-hop modasına derinlemesine gömülü ve zevkli bir şekilde abartısız bir selam gibi geldi. Hip-hop’un 50. yıldönümünde, 2000’lerin belirleyici müzik yapımcılarından biri ve türün uzun süredir stil mucitlerinden biri olan Bay Williams, seleflerinin gösterişini nasıl miras aldığına ve özümsediğine dair yumuşak kodlu mesajlar gönderdi.
Ve geçen hafta Louis Vuitton’da erkek giyim kreatif direktörü olarak atanmasıyla, belki de şirketi nasıl ileriye taşıyacağına ve ilk hip-hop sanatçısı Bay Williams’ın büyük moda evine nasıl liderlik edeceğine dair yumuşak bir şekilde kodlanmış bir mesaj. 2020’deki ölümüne kadar işi elinde tutan ve çerçevesi sonraki koleksiyonların merkezinde yer alan Virgil Abloh’un dizginlerini devralabilir.
Bay Williams, Ye (eski adıyla Kanye West) dışındaki tüm diğer hip-hop ünlülerinden daha fazla, kışkırtıcı moda bölgesini keşfetmeyi kendisine görev edinmiştir. Sanatsal kaykay veletinden çizgi film bling hiperrealistine, lunapark aynası öğrencisine ve gösterişli hippiye kadar, yirmi yılı aşkın bir süredir kişisel tuvaliyle deneyler yapıyor. Chanel, Moncler ve Tiffany’nin yanı sıra Louis Vuitton ile de işbirliği yaparak neredeyse bir o kadar uzun süredir yüksek moda işbirlikçisi.
Hip-hop’ta etkili olan Bay Williams, aynı zamanda, özellikle son yıllarda terzilik deneyleri geleneksel silüetlerin çok ötesine uzanan, kendine özgü bir züppeydi. Kırmızı halıda genellikle ince bir takım elbise ve dizinin hemen üstüne kadar gelen şort giyer – bazen 2014 Oscar’larındaki siyah kravat görünümü gibi başarılı ve bazen 2019 Akademi Ödülleri oscar’larındaki kamuflaj kıyafeti gibi biraz daha garip 2014 Grammy’lerinde, 1.000 mem üreten bir kıyafet olan Vivienne Westwood’un büyük boy kahverengi derbisiyle kırmızı deri bir eşofman giymişti. Normalde kendilerini sıkı kontrol edilen biri olarak sunan birinin görsel bir çarpıtması ve erkeklerin tuhaflıkları için bir pop kültürü Rorschach tolerans testiydi.
Bu kıyafetlerin hiçbiri özellikle hip-hop diye bağırmıyor ki bu, Bay Williams’ın atanmasıyla ilgili alaycı okumaların – hip-hop’un çağdaş erkek giyimi üzerindeki kalıcı etkisinin basit ve belki de korkakça bir kabulü olarak – yetersiz kalmasının nedenlerinden biri.
Bunun yerine, Bay Williams’ın lükse, hip-hop’un sınıfı yeniden benimseme taahhüdüyle başlayan ama aynı zamanda Kaliforniya boş zamanlarına, Japon kaprislerine, Avrupa zarafetine ve kraliyet ailesinin bozulmamış sükunetine kadar uzanan kendine özgü bir yaklaşımı var. Bilimsel hissettiren ancak çalışılmamış bir şekilde sürekli olarak zenginlik ve gösteriş aktarıyor.
Bay Williams’ın stili, hip-hop stilinin bir ideoloji, bir dizi ilke olarak, hatta farklı geleneklerden alınan giysiler aracılığıyla bile ifade edilebileceğinin bir göstergesidir.
Bu bağlamda, kabartmalı deri ceketler, bol kot pantolonlar, basketbol ayakkabıları gibi tanıdık hip-hop tarzı referansları alan ve onları Louis Vuitton atölyesine aktaran Bay Abloh’un felsefi bir yan ürünü. Bay Abloh, giyim tasarımına çocuksu bir sanatsal gösterişle yaklaştı, eski bir şeyin yeni bir versiyonu her zaman oradaymış gibi hissettirene kadar dürttü, yırttı ve çizdi. Bir tamirci ve DJ olarak, Fransız evlerinin her zaman en temeli olan Louis Vuitton’u aldı ve onu radikal bir şekilde çağdaş hale getirdi, Dapper Dan’in ruhunu özümsedi ve hip-hop’un yeni para seçkinleri (ve onları taklit eden gençler) için gardırop temellerini sağladı. ).
Bay Abloh, hem edebi tasarım hem de yaklaşım açısından taklitçiler üretti. Tasarımcı hip-hop topluluğundan çıkmamış olsa bile, son birkaç yılın erkek lüksünün kodları inkar edilemez bir şekilde hip-hop’tan türetilmiştir. Ancak hiçbir tasarımcı veya ev, Abloh’un renkli fantezi ve neşeli provokasyon karışımını tam olarak kopyalayamadı.
Bay Williams da deniyor gibi görünmüyor, ancak ara sıra hip-hop zımbalarını yeniden karıştırmak ve güçlendirmek için benzer bir eğilim gösteriyor. 2010 yılında Moncler için, geri dönüştürülmüş plastik şişelerden yapılan iplikten yapılmış kurşun geçirmez yelek şeklinde parlak siyah bir yelek tasarladı. Ve bu momentum, uzun süredir hip-hop takı ikonu Jacob Arabo ile birlikte tasarladığı takı serisinde olduğu kadar hiçbir yerde daha belirgin değil.
Bay Williams’ın kendi müzayede sitesi Joopiter’de yaptığı son müzayedede, elmas kakmalı bir Rubik Küpü anahtarlık da dahil olmak üzere bu parçalardan birkaçını sattı; beyaz, pembe ve sarı elmaslarla kaplı sarı altın kaykay süsleri; elmas, zümrüt, safir ve yakutlarla süslenmiş altın bir ızgara; ve gösterişli parça, 2005’in pastel elmas işlemeli halkalara ve ışıltılı çizgi film karakterleri olarak grubun üç üyesine sahip NERD kolyesi.
Ancak bu parçalar, Bay Williams’ın kariyerinin ilk yıllarından, Nigo ile neşeli, her tarafı baskılı kapüşonlular ve spor ayakkabılarda uzmanlaşmış ve eski modanın modern, Japonlardan etkilenmiş bir versiyonu olan Milyarder Erkek Kulübü’nü kurmasından kısa bir süre sonra geliyor. hip-hop tarzında başka bir yerde oluyor.
Daha yakın zamanlarda, Bay Williams eski paranın lüksünü ve onu içeriden yıkmanın yollarını araştırdı. 2019’da Chanel ile yaptığı işbirlikleri arasında arsız renk bloklu katır ve makosen ayakkabılar, büyük boy bir kapaklı çanta, yuvarlak güneş gözlükleri ve meyve ve narenciye tonlarında püsküllü, büyük boy bir tote çanta vardı – adıyla o kadar doğal bir şekilde süslenmişti ki bu neredeyse hiç hata değildi. (Bay Williams’ın başka bir LVMH markası olan Tiffany ile olan ilişkisinin ana hatları bilinmiyor. Ancak bu elmas gözlükleri bir yılı aşkın süredir takıyor.)
Giyim işbirliklerinin tümü estetik başarı olmadı. Adidas ile yaptığı spor ayakkabı projeleri genel olarak yetersizdi – şaşırtıcı renklerde bazı Stan Smith’ler ve ayağın hemen üzerinde bağcıklı çorap benzeri NMD Humanrace spor ayakkabıları modern ama kalındı. (William’s Humanrace marka spor kıyafetleri önemsizdir, ancak görünüşe göre cilt bakım ürünleri sağlamdır.)
Ancak bunlar her zaman moda kataloğunun proforma bir parçası gibi geldi, bir ünlünün ucuza para veren omuz silkme işi.
Elbette, Bay Williams’ın yeni işi daha fazlasını gerektiriyor. Gerçek Milyarder Erkekler Kulübü olan LVMH’nin bir çalışanı olarak, vizyonunu tam olarak gerçekleştirmesi için başkalarına güvenebilme lüksüne sahip olacak – sadece Vuitton’un atölyesindeki Beyaz Saray’ın kadrolu personeli gibi tasarımcılara ve model yapımcılarına değil. sorumlu kim olursa olsun hizmet edin.
Belki de eski asistanı ve stilisti, Cactus Plant Bit Pazarı markası sokak giyimine zekice ve dünyevi bir yaklaşım getiren (ve yakın zamanda Nike ve McDonald’s ile işbirliği yapan) Cynthia Lu gibi yeteneklerden yararlanacaktır. Ya da neredeyse kesin olarak A Bathing Ape’in kurucusu ve Bay Abloh’un işbirlikçi olarak getirdiği ve yirmi yıldır Bay Williams’la ilişkilendirilen birkaç nesil sokak giyim tasarımcısına ilham kaynağı olan Nigo.
Her iki tasarımcı da kariyerlerini, hip-hop ve sokak giyimi kültürünün nasıl iyileştirileceğine, süsleneceğine ve genişletileceğine dair kapsamlı ve ileri görüşlü okumalara dayalı hale getirdi.
LVMH’nin geniş kaynakları göz önüne alındığında, muhtemelen Bay Williams da aynısını yapmak isteyecektir. Louis Vuitton, erkek giyimini yönetmesi için onu seçerek, hip-hop’un kültürünü, izleyicisini ve harcama gücünü görsel olarak kucaklamasına devam ederken aynı zamanda hip-hop’un tanıdık temas noktalarının ötesine geçerek ikisini de elde etmiş oluyor. atlama stili.
Randevusu ayrıca, bir gün benzer bir rolü üstlenebilecek olan Tyler, Yaratıcı veya belki ASAP Rocky gibi farklı tarzlara sahip genç hip-hop yıldızları için de masayı hazırlıyor. Elbette kıyafetleri iyi giymek, onları tasarlamakla aynı şey değil. Ancak çağdaş bir yaratıcı yönetmenin rolü, zamanın ruhuna uygun bir yorumcu olmaktan çok daha fazlasıdır. 20 yılı aşkın bir süredir hip-hop’ta yaşayan Bay Williams, hip-hop’u çoktan özümsemiş ve bir sonraki adımda ne olabileceğine bir göz atmayı uman lüks erkek giyim dünyası için değerli bir bakış açısıyla geleceğe bakıyor.