canvade
Yeni Üye
Saint Laurent’li Anthony Vaccarello, Champ de Mars’ın ortasında, akşam gökyüzünde güçlü bir kartpostal gibi görünen Eyfel Kulesi’nin tabanından çok da uzak olmayan bir yerde, bahar koleksiyonunu daha iyi sergilemek için anıtsal bir suni mermer platform inşa etti. Austin Butler geldi ve Anna Wintour’un yanında oturan “Elvis” yönetmeni Baz Luhrmann’a sarıldı. Hailey Bieber, Kate Moss’la poz verdi. Akıllı telefonlar parladı. Bir izleyici denizi aşağıdaki çimen denizine baktı.
Ancak bazen şu durum geçerli olur: Marka ne kadar büyükse, senaryo da o kadar gösterişlidir, ünlülerin gücü ne kadar yüksekse, fikirler de o kadar küçüktür. En azından Paris Moda Haftası başladığında öyle görünüyordu.
Sonuçta, muhteşem kadraja rağmen, akşam karanlığı çökerken Eyfel Kulesi’nin gölgesinde görünen şey aslında 49 renkte bir uçuş kıyafetiydi.
Büyük yama cepli, güçlü omuzlu ve dar belli uçuş kıyafetleri vardı; askısız uçuş kıyafetleri; şeffaf jarse üstlü uçuş kıyafetleri için kargo pantolonları; uçuş kıyafetleri için gömlek elbiseler; Kolsuz üstler (uçuş kıyafetinin altına giydiğiniz türden) biraz daha uzun kesilerek mini bir elbise haline gelir; ve uçuş kıyafetiyle aynı renkte bulut benzeri mousseline.
Referans ve palet, Yves Saint Laurent’in 1967 Safari koleksiyonuydu; ilham perisi Amelia Earhart’tı. Eğer uçağını Paris’in hemen dışındaki Le Bourget havaalanına indirmiş, aksesuarlarını takmış ve bir martini içmek için doğruca Raspoutine’e gitseydi, tam olarak böyle görünecekti. Ancak iğne uçlu stilettoları, deri eldivenleri ve havacı şapkalarını, güneş gözlüklerini ve büyük altın takıları Très Chic tarzından uzaklaştırdığınızda, elinizde hala bir tulum kalıyor.
Kuşkusuz çok güzel kesilmişti; Bay Vaccarello’nun Saint Laurent’i için her zamankinden hem daha gizli hem de daha faydacı. Bazen günün haberlerini okumamak ve havalanıp bilinmeyen yerlere kaçmanın tam da ihtiyacınız olan şey olduğunu düşünmemek hiç şüphe yok ki. Daha azı özgürleştiricidir. Ama yine de muhtemelen valizinizde birden fazla kıyafetin olmasını istersiniz.
Tesadüfen, Dior’da bunlardan birkaç tane vardı, ancak setteki tüm çan ve ıslıklardan onları görmek zordu. Maria Grazia Chiuri, Tuileries Bahçeleri’nin ortasındaki geçici Dior megalitinin dört duvarını da çevreleyen bir video enstalasyonu oluşturmak için Barbara Kruger/Jenny Holzer çağdaş sanat okulunun demirbaşlarından İtalyan sanatçı Elena Bellantoni’yi işe aldı.
“Barbie” odaklı neon pembe ve sarı, yerini “Kimse senin değil; “Kimse mükemmel değildir”, “Aynayı ters çevir, kuralları yık” ve “Beden özgürlüğü ticari liberalizm değildir.” (İkincisinin en büyük lüks şirketlerden biri adına konuşlandırıldığı ironisi kimsenin aklına gelmemiş gibi görünüyor) ). olmak.)
Bayan Chiuri, ön izlemede, dijital yaşamlarımızın sürekli akışında, görüntülere o kadar boğulduğumuzu, ne gördüğümüzü sorgulamayı unuttuğumuzu ve görüntülerin (ve temsil ettiklerinin) bilincimize çekildiğini ve bu görüntülerin neyi temsil ettiğini söyledi. Şu anda içinde yaşadığımız kaotik dünyayı yaratarak, farkına bile varmadan fikirlerimizi oluşturuyoruz. Bir adım geriye çekilip geleneksel geleneklere bakmanın önemli olduğunu söyledi.
Bu onun durumunda Dior’un veya Dior kadınının sadece bir bar ceketi ve New Look eteği olduğu fikriyle boğuşması anlamına geliyordu. Bunun yerine, bir omzunu ortaya çıkaracak şekilde yana dönük (1948’deki bir arşiv tasarımından esinlenilmiş) ya da sadece tek kollu kesilmiş, havalı, tek renkli, özel kesimli ceketler, etekler ve Pantolonlar ile eşleştirilen harika, canlı gömlekler önerdi. Brigitte Niedermair’in Eyfel Kulesi’nden (evet, yine) X-ışını fotoğraflarıyla veya Paris sokaklarının bulanık haritalarıyla serigrafi baskı.
Ay ve yıldızlar gibi büyülü sembollerle örülmüş danteller, vücudu alttan alttan sarsan bol, neredeyse Viktoryen elbiseler oluşturuyor; bazen görüyorsun, bazen görmüyorsun; Örgü elbiseler ve etekler kabarık örgüler ve deri moto ceketlerle eşleştirildi; fitilli örgüler hayaletimsi güve delikleriyle beneklenmişti; ve denimin paçaları sanki ateşten kurtarılmış gibi kömürleşmişti.
Bilinen alevler içinde kalma fikri güçlü bir öneri, ancak koleksiyonun tamamı gibi bu da ustaca uygulanıyor. Belki çok incelikli. Bayan Chiuri’nin yıkıcılığı ayrıntılarda gizlidir. Onun isyanı, işbirliklerinde benimsediği açık feminizmden daha az, ki bu aslında akıllı telefon seti için basit bir çocuk oyuncağıdır ve daha çok pilili bir eteğin giyilebilirliği konusunda ısrar etmesinden ve daha sonra atkı örgülerine büyücülük atmasından kaynaklanıyor.
Belki de tasarımcıların şimdi yapması gereken şeytanla anlaşma budur: önyargılara gerçekten meydan okumayan, onları biraz öne iten, ancak kendileri de küçük ekranda patlamaya yetecek kadar çevresel heyecanla donatılmış satması kolay kıyafetler.
Peki bu tür dengesiz hırslar gerçekte kime hizmet ediyor? Bir zamanlar Dior, kadınların ne giymesi gerektiğine dair tüm fikirleri altüst etti ve Paris’te bir skandala neden oldu; Bir zamanlar, Saint Laurent’in koleksiyonları editörleri düzenli olarak çılgına çeviriyordu; konfor alanlarının dışında gördükleri karşısında o kadar şok oluyorlardı ki. Her iki tasarımcı da kadınların giyinme biçimini, kadınların kendilerini ifade etme biçimini ve dünyadaki yerlerini savunma biçimini sonsuza dek değiştirdi.
Bu endişeli ve riskten kaçınılan bir zaman olabilir. Ama belki de bu aslında bunu tekrar yapmanın tam zamanıdır.
Ancak bazen şu durum geçerli olur: Marka ne kadar büyükse, senaryo da o kadar gösterişlidir, ünlülerin gücü ne kadar yüksekse, fikirler de o kadar küçüktür. En azından Paris Moda Haftası başladığında öyle görünüyordu.
Sonuçta, muhteşem kadraja rağmen, akşam karanlığı çökerken Eyfel Kulesi’nin gölgesinde görünen şey aslında 49 renkte bir uçuş kıyafetiydi.
Büyük yama cepli, güçlü omuzlu ve dar belli uçuş kıyafetleri vardı; askısız uçuş kıyafetleri; şeffaf jarse üstlü uçuş kıyafetleri için kargo pantolonları; uçuş kıyafetleri için gömlek elbiseler; Kolsuz üstler (uçuş kıyafetinin altına giydiğiniz türden) biraz daha uzun kesilerek mini bir elbise haline gelir; ve uçuş kıyafetiyle aynı renkte bulut benzeri mousseline.
Referans ve palet, Yves Saint Laurent’in 1967 Safari koleksiyonuydu; ilham perisi Amelia Earhart’tı. Eğer uçağını Paris’in hemen dışındaki Le Bourget havaalanına indirmiş, aksesuarlarını takmış ve bir martini içmek için doğruca Raspoutine’e gitseydi, tam olarak böyle görünecekti. Ancak iğne uçlu stilettoları, deri eldivenleri ve havacı şapkalarını, güneş gözlüklerini ve büyük altın takıları Très Chic tarzından uzaklaştırdığınızda, elinizde hala bir tulum kalıyor.
Kuşkusuz çok güzel kesilmişti; Bay Vaccarello’nun Saint Laurent’i için her zamankinden hem daha gizli hem de daha faydacı. Bazen günün haberlerini okumamak ve havalanıp bilinmeyen yerlere kaçmanın tam da ihtiyacınız olan şey olduğunu düşünmemek hiç şüphe yok ki. Daha azı özgürleştiricidir. Ama yine de muhtemelen valizinizde birden fazla kıyafetin olmasını istersiniz.
Tesadüfen, Dior’da bunlardan birkaç tane vardı, ancak setteki tüm çan ve ıslıklardan onları görmek zordu. Maria Grazia Chiuri, Tuileries Bahçeleri’nin ortasındaki geçici Dior megalitinin dört duvarını da çevreleyen bir video enstalasyonu oluşturmak için Barbara Kruger/Jenny Holzer çağdaş sanat okulunun demirbaşlarından İtalyan sanatçı Elena Bellantoni’yi işe aldı.
“Barbie” odaklı neon pembe ve sarı, yerini “Kimse senin değil; “Kimse mükemmel değildir”, “Aynayı ters çevir, kuralları yık” ve “Beden özgürlüğü ticari liberalizm değildir.” (İkincisinin en büyük lüks şirketlerden biri adına konuşlandırıldığı ironisi kimsenin aklına gelmemiş gibi görünüyor) ). olmak.)
Bayan Chiuri, ön izlemede, dijital yaşamlarımızın sürekli akışında, görüntülere o kadar boğulduğumuzu, ne gördüğümüzü sorgulamayı unuttuğumuzu ve görüntülerin (ve temsil ettiklerinin) bilincimize çekildiğini ve bu görüntülerin neyi temsil ettiğini söyledi. Şu anda içinde yaşadığımız kaotik dünyayı yaratarak, farkına bile varmadan fikirlerimizi oluşturuyoruz. Bir adım geriye çekilip geleneksel geleneklere bakmanın önemli olduğunu söyledi.
Bu onun durumunda Dior’un veya Dior kadınının sadece bir bar ceketi ve New Look eteği olduğu fikriyle boğuşması anlamına geliyordu. Bunun yerine, bir omzunu ortaya çıkaracak şekilde yana dönük (1948’deki bir arşiv tasarımından esinlenilmiş) ya da sadece tek kollu kesilmiş, havalı, tek renkli, özel kesimli ceketler, etekler ve Pantolonlar ile eşleştirilen harika, canlı gömlekler önerdi. Brigitte Niedermair’in Eyfel Kulesi’nden (evet, yine) X-ışını fotoğraflarıyla veya Paris sokaklarının bulanık haritalarıyla serigrafi baskı.
Ay ve yıldızlar gibi büyülü sembollerle örülmüş danteller, vücudu alttan alttan sarsan bol, neredeyse Viktoryen elbiseler oluşturuyor; bazen görüyorsun, bazen görmüyorsun; Örgü elbiseler ve etekler kabarık örgüler ve deri moto ceketlerle eşleştirildi; fitilli örgüler hayaletimsi güve delikleriyle beneklenmişti; ve denimin paçaları sanki ateşten kurtarılmış gibi kömürleşmişti.
Bilinen alevler içinde kalma fikri güçlü bir öneri, ancak koleksiyonun tamamı gibi bu da ustaca uygulanıyor. Belki çok incelikli. Bayan Chiuri’nin yıkıcılığı ayrıntılarda gizlidir. Onun isyanı, işbirliklerinde benimsediği açık feminizmden daha az, ki bu aslında akıllı telefon seti için basit bir çocuk oyuncağıdır ve daha çok pilili bir eteğin giyilebilirliği konusunda ısrar etmesinden ve daha sonra atkı örgülerine büyücülük atmasından kaynaklanıyor.
Belki de tasarımcıların şimdi yapması gereken şeytanla anlaşma budur: önyargılara gerçekten meydan okumayan, onları biraz öne iten, ancak kendileri de küçük ekranda patlamaya yetecek kadar çevresel heyecanla donatılmış satması kolay kıyafetler.
Peki bu tür dengesiz hırslar gerçekte kime hizmet ediyor? Bir zamanlar Dior, kadınların ne giymesi gerektiğine dair tüm fikirleri altüst etti ve Paris’te bir skandala neden oldu; Bir zamanlar, Saint Laurent’in koleksiyonları editörleri düzenli olarak çılgına çeviriyordu; konfor alanlarının dışında gördükleri karşısında o kadar şok oluyorlardı ki. Her iki tasarımcı da kadınların giyinme biçimini, kadınların kendilerini ifade etme biçimini ve dünyadaki yerlerini savunma biçimini sonsuza dek değiştirdi.
Bu endişeli ve riskten kaçınılan bir zaman olabilir. Ama belki de bu aslında bunu tekrar yapmanın tam zamanıdır.