canvade
Yeni Üye
Gerçekten hiçbir yolu yoktu: 100 yıllık Fendi'yi kutlayan bir gösteri her zaman kürkleri kutlamak anlamına gelir.
Sonuçta, Fendi bir çanta ve kürk atölyesi olarak başladı. Ve 100 yıllık koleksiyonun arkasındaki tasarımcı ve dükkana katılan (şimdi LVMH'ye sahip olan) kalan tek aile üyesi Silvia Venturini Fendi'ye göre, bunun nasıl görünebileceğini düşünmeye başladı, Fendi'deki ilk hafızasını düşündü. 1966'da 6 yaşında olan ilk Fendi şovuna gitti ve Karl Lagerfeld tarafından tasarlanan bir çocuğun boyutunu giydi. Moodboard'daki sahnenin arkasında fotoğrafı vardı.
İlk olarak Bayan Venturini'nin bu ceketin yeni versiyonlarını giyen 6 yaşındaki ikiz yakıt çocukları ve daha sonra görünüşte yemyeşil bir tilki kürküyle (ya da en çok gerçek olan tilki benzeri bir schearling) açıldığına şaşmamalı. Ya da 1920'lerden gelen zarif inci elbiseleri ve Intarsia kürkü de dahil olmak üzere 40'lı ve 80'li yıllar arasında stilistik bir şekilde düşen güçlü omuzlu takım elbiseler arasında daha fazla kürk izledi. Haftanın en iyi yeni aksesuarından bahsetmiyorum bile: sadece yaka ve kendi başına giyilebilen büyük bir katın önü olan uzun bir kürk-gile-cum yara izi.
Ama Milano'daki hemen hemen her pistte düştü ya da en azından kürk neye benziyor? Bu beklenmedikti. Her şeyden önce, çünkü kürk hakkında gerçekten dikkat çekici olan şey, çok na evet, kürklü Herkes bakabilir. Hızlı Yeti-Furry. 1980'ler Ivana Trump Purry. Mob Bayan Pelzig. Ben-Pelzig-in Pelzig'im.
Bu aynı zamanda uzun zamandır mümkün olan bu özel malzemenin yine tasarımcılar için moda arenasının bir parçası olduğu sonucundan kaçınmayı imkansız hale getirdi.
Ama kürk mü?
Bunu Wokeizme karşı genel karşı reaksiyonun başka bir örneği olarak görmek kolay olurdu. Hayvan Polisi'ni pahalı bir reddetme. Ama daha nüanslı ve daha da kafa karıştırıcı bir şey oluyor.
Tod'un yaratıcı direktörü Matteo Tamburini, düzgün içerilmiş bir siluet ve büyük, kokuşmuş bir kürk ile uzun, Louche-Oberwelding'den önce “Eh, kürk değil, kürk değil,” dedi. Üzgünüm, kesme.
Aslında bağlı yün ile yeni kesilmiş bir kuzunun derisi olan kesme, aslında bir tür kürk peta, onu “hayvan türevi” olarak nitelendirir-ama aynı zamanda bir yan ürün olabilir, ima daha az tartışmalı görünmektedir.
Her halükarda, Ferragamo'dan Maximilian Davis, benzer şekilde, sadece büyük kürk kaplamaların değil, aynı zamanda ince bir şifon kaymasının belinin etrafında bir vurgu olarak koltuk altı seğirmesinin ve kürk flip-flops-ben-Fur'un kürk yapımının kullanıldığını söyledi.
“Her şey çizildi,” dedi. “Kürk bugün kullanamayacağımız bir şey, bugün kullanmamalıyız, ancak tüm tedarikçiler gerçek kürkleri taklit edebilen teknikler ve çeşitli ayrıntılar geliştirdi.” Ve bu, göstermek istediği bir şeydi; Kendi içinde bir lüks.
Ve daha fazla schearling vardı – Prada'da Nerz'e benzeyen. Dolce & Gabbana'da Shearling (Big White Chubbies). Erkekler ve kadınlar için Emporio Armani'de uzun saçlı kabuk. Etro'da ginorme, toprak emici boho-deeluxe yün pelze ve büyük yapay kürk tuzak şapkaları vardı. Roberto Cavalli'de bir leopar/fuchs karışımı) ve hatta Ferrari'de bir kayak etek düştü. Bally'de tasarımcı Simone Bellotti'nin altındaki Milan şovlarının beklenmedik vurguları haline gelen bir tür psikotik döşeme olarak kullanılan Fauxkelz'den bahsetmiyorum bile.
Ciltlerin Altına Gel
Şişe yeşili, pembe ve siyahta, tüylü bally aldatıcı, gri bir pazen tunikinin arka kesimini vurguladı ve uygun bir çift gri pazen şortuyla peekaboo oynadı; ya da iyi bir olası adayın altını doldurdu. Aksi takdirde el değmemiş bir koleksiyonda ve Bay Bellotti'nin çalışmalarının bu kadar ikna edici hale getirmesinin bir kısmında garipti. Düğmenin yüzeyinin altındaki dönüşü öneren bir dahidir. (Ve haftanın en iyi siyah elbisesini yaptı: bir omuzdan bir bulut gibi kayan orgamik bir elbise).
Bellotti şovdan sonra neden düştü – “vahşilik” dedi. Bu, sanki beş saniye boyunca bir çalışma toplantısından köşeye gidiyormuş gibi rutin bir mola olduğunu söyledi.
Tüm bu kürkün meselesi budur: üreticinin ruhunda farklı roller oynar. Ve muhtemelen izleyicinin gözü. Ya da giydiği kişinin ruhu.
Örneğin, Ferrari'nin yaratıcı direktörü Rocco Iannone, örneğin, “ciltleri” aktarma biçimleri – markaya bağlanan vrooom hissi nedeniyle “ciltler” olduğunu söyledi. Bay Tamburini Von Tod, ilk kez sokakta kürk görmeye başladığını ve liderliğini sürdürdüğünü söyledi.
Ferragamo'dan Bay Davis, “Sadece süper zengin ve süper göz alıcı hissediyor. Ferragamos DNA'sını düşündüğümde, her şey Hollywood'daki cazibe ve 1950'lerin film yıldızları etrafında dönüyor ve herkesin omuzlarında kürk vardı. “Dedi ki:” Bu referansları alıp modern yapmak. “
Fendi'de, Bayan Venturini Fendi, Scherling'in (ve Nerz'in iki balıkçı kemiği) “Fendi'nin ne olduğu ve hala hala olduğu konusunda bir ima” dedi. Tıpkı büyükannesinin saç ağını temsil eden siyah ağ bulutlarına sahip hobo kurşuklu şapkalar gibi. “Güzelse bir şeyin her zaman güzel olduğu gerçeğine çok saygı duyuyorum” dedi.
Tüm bunlar gerekçe gibi geliyorsa, olabilir. Pastalarını (hayvan hakları hareketine duyarlı) almak isteyen ve aynı zamanda onu (gerçekten öfkeli olmadığını iddia etmek) isteyen tasarımcılar gibi geliyorsa, durum da böyle olabilir. Bununla birlikte, bu “kürkler” olarak adlandırmak isterseniz, gerçekte ne yaparlarsa olsunlar, çoğu insanın göreceği şey tam olarak şudur: kürk. Ve bu, kertenkele beynimizin derinliklerine gömülü bir atavistik içgüdüye dokunuyor. Ortadan kaldırılması düşünen birinden daha zor olabilir.
Sonuçta, Fendi bir çanta ve kürk atölyesi olarak başladı. Ve 100 yıllık koleksiyonun arkasındaki tasarımcı ve dükkana katılan (şimdi LVMH'ye sahip olan) kalan tek aile üyesi Silvia Venturini Fendi'ye göre, bunun nasıl görünebileceğini düşünmeye başladı, Fendi'deki ilk hafızasını düşündü. 1966'da 6 yaşında olan ilk Fendi şovuna gitti ve Karl Lagerfeld tarafından tasarlanan bir çocuğun boyutunu giydi. Moodboard'daki sahnenin arkasında fotoğrafı vardı.
İlk olarak Bayan Venturini'nin bu ceketin yeni versiyonlarını giyen 6 yaşındaki ikiz yakıt çocukları ve daha sonra görünüşte yemyeşil bir tilki kürküyle (ya da en çok gerçek olan tilki benzeri bir schearling) açıldığına şaşmamalı. Ya da 1920'lerden gelen zarif inci elbiseleri ve Intarsia kürkü de dahil olmak üzere 40'lı ve 80'li yıllar arasında stilistik bir şekilde düşen güçlü omuzlu takım elbiseler arasında daha fazla kürk izledi. Haftanın en iyi yeni aksesuarından bahsetmiyorum bile: sadece yaka ve kendi başına giyilebilen büyük bir katın önü olan uzun bir kürk-gile-cum yara izi.
Ama Milano'daki hemen hemen her pistte düştü ya da en azından kürk neye benziyor? Bu beklenmedikti. Her şeyden önce, çünkü kürk hakkında gerçekten dikkat çekici olan şey, çok na evet, kürklü Herkes bakabilir. Hızlı Yeti-Furry. 1980'ler Ivana Trump Purry. Mob Bayan Pelzig. Ben-Pelzig-in Pelzig'im.
Bu aynı zamanda uzun zamandır mümkün olan bu özel malzemenin yine tasarımcılar için moda arenasının bir parçası olduğu sonucundan kaçınmayı imkansız hale getirdi.
Ama kürk mü?
Bunu Wokeizme karşı genel karşı reaksiyonun başka bir örneği olarak görmek kolay olurdu. Hayvan Polisi'ni pahalı bir reddetme. Ama daha nüanslı ve daha da kafa karıştırıcı bir şey oluyor.
Tod'un yaratıcı direktörü Matteo Tamburini, düzgün içerilmiş bir siluet ve büyük, kokuşmuş bir kürk ile uzun, Louche-Oberwelding'den önce “Eh, kürk değil, kürk değil,” dedi. Üzgünüm, kesme.
Aslında bağlı yün ile yeni kesilmiş bir kuzunun derisi olan kesme, aslında bir tür kürk peta, onu “hayvan türevi” olarak nitelendirir-ama aynı zamanda bir yan ürün olabilir, ima daha az tartışmalı görünmektedir.
Her halükarda, Ferragamo'dan Maximilian Davis, benzer şekilde, sadece büyük kürk kaplamaların değil, aynı zamanda ince bir şifon kaymasının belinin etrafında bir vurgu olarak koltuk altı seğirmesinin ve kürk flip-flops-ben-Fur'un kürk yapımının kullanıldığını söyledi.
“Her şey çizildi,” dedi. “Kürk bugün kullanamayacağımız bir şey, bugün kullanmamalıyız, ancak tüm tedarikçiler gerçek kürkleri taklit edebilen teknikler ve çeşitli ayrıntılar geliştirdi.” Ve bu, göstermek istediği bir şeydi; Kendi içinde bir lüks.
Ve daha fazla schearling vardı – Prada'da Nerz'e benzeyen. Dolce & Gabbana'da Shearling (Big White Chubbies). Erkekler ve kadınlar için Emporio Armani'de uzun saçlı kabuk. Etro'da ginorme, toprak emici boho-deeluxe yün pelze ve büyük yapay kürk tuzak şapkaları vardı. Roberto Cavalli'de bir leopar/fuchs karışımı) ve hatta Ferrari'de bir kayak etek düştü. Bally'de tasarımcı Simone Bellotti'nin altındaki Milan şovlarının beklenmedik vurguları haline gelen bir tür psikotik döşeme olarak kullanılan Fauxkelz'den bahsetmiyorum bile.
Ciltlerin Altına Gel
Şişe yeşili, pembe ve siyahta, tüylü bally aldatıcı, gri bir pazen tunikinin arka kesimini vurguladı ve uygun bir çift gri pazen şortuyla peekaboo oynadı; ya da iyi bir olası adayın altını doldurdu. Aksi takdirde el değmemiş bir koleksiyonda ve Bay Bellotti'nin çalışmalarının bu kadar ikna edici hale getirmesinin bir kısmında garipti. Düğmenin yüzeyinin altındaki dönüşü öneren bir dahidir. (Ve haftanın en iyi siyah elbisesini yaptı: bir omuzdan bir bulut gibi kayan orgamik bir elbise).
Bellotti şovdan sonra neden düştü – “vahşilik” dedi. Bu, sanki beş saniye boyunca bir çalışma toplantısından köşeye gidiyormuş gibi rutin bir mola olduğunu söyledi.
Tüm bu kürkün meselesi budur: üreticinin ruhunda farklı roller oynar. Ve muhtemelen izleyicinin gözü. Ya da giydiği kişinin ruhu.
Örneğin, Ferrari'nin yaratıcı direktörü Rocco Iannone, örneğin, “ciltleri” aktarma biçimleri – markaya bağlanan vrooom hissi nedeniyle “ciltler” olduğunu söyledi. Bay Tamburini Von Tod, ilk kez sokakta kürk görmeye başladığını ve liderliğini sürdürdüğünü söyledi.
Ferragamo'dan Bay Davis, “Sadece süper zengin ve süper göz alıcı hissediyor. Ferragamos DNA'sını düşündüğümde, her şey Hollywood'daki cazibe ve 1950'lerin film yıldızları etrafında dönüyor ve herkesin omuzlarında kürk vardı. “Dedi ki:” Bu referansları alıp modern yapmak. “
Fendi'de, Bayan Venturini Fendi, Scherling'in (ve Nerz'in iki balıkçı kemiği) “Fendi'nin ne olduğu ve hala hala olduğu konusunda bir ima” dedi. Tıpkı büyükannesinin saç ağını temsil eden siyah ağ bulutlarına sahip hobo kurşuklu şapkalar gibi. “Güzelse bir şeyin her zaman güzel olduğu gerçeğine çok saygı duyuyorum” dedi.
Tüm bunlar gerekçe gibi geliyorsa, olabilir. Pastalarını (hayvan hakları hareketine duyarlı) almak isteyen ve aynı zamanda onu (gerçekten öfkeli olmadığını iddia etmek) isteyen tasarımcılar gibi geliyorsa, durum da böyle olabilir. Bununla birlikte, bu “kürkler” olarak adlandırmak isterseniz, gerçekte ne yaparlarsa olsunlar, çoğu insanın göreceği şey tam olarak şudur: kürk. Ve bu, kertenkele beynimizin derinliklerine gömülü bir atavistik içgüdüye dokunuyor. Ortadan kaldırılması düşünen birinden daha zor olabilir.