canvade
Yeni Üye
“Her zamanki gibi alarm çalmadan hemen önce uyanıyor.”
“Her zamanki gibi karanlıkta kalkıp tuvalete gidiyor.”
“Her zamanki gibi aynaya hızlıca bakıyor. Evet bu o. Kırk yaşında, bir çocuk annesi, bekar, çalışıyor.”
Bu gizli gösterinin seslendirmesiydi: film yönetmeni Wim Wenders tarafından yazılan ve okunan düzyazı bir şiir. Seyircinin ayağa kalkıp şöyle cevap verdiğini neredeyse görebiliyordunuz: Bekle. Benim hakkımda mı konuşuyor? Ya da belki ben değil ama kuzenim/komşum/teyzem/arkadaşım?
Kesinlikle tanıdığım bir kadın.
Bir defile sırasında bunun ne sıklıkta gerçekleştiğini tahmin edin? Genellikle asla. Geleneksel bilgelik, podyum vaadinin arzu uyandırıcı olması gerektiğini söylüyor – olduğum kişiden ziyade olmak istediğim kişi (daha zengin, daha zayıf, daha uzun, daha muhteşem, daha asi, seksi vb.).
Ben modayı neredeyse hiç dikkate almayan türden bir kadınım. Orta yaşlı olabileceği için değil (her ne kadar modanın gençliğe odaklandığı bilinse de), bir arketip olmadığı için: bir glamazon, evrenin metresi ya da bir bilim kurgu kraliçesi. Aksine, Wenders'ın anlatısı ilerledikçe, bunun dağınık ve karmaşık olduğu ortaya çıktı: Dashiell Hammett'ı ve rujunu seven ve hızlı araba kullanan bir avukat; Glenn Gould, “Billy Elliot” ve dolma kalemler; özellikle oğlu. Örneğin.
Tasarımcılar, koleksiyonlarını açıklarken belirsiz “karakterlerden” bahsetme eğilimindedirler, ancak podyumda, günlük yaşamın keyifli karmaşıklığıyla ifade edilen bir karakter bulmak nadirdir.
Ancak Undercover'ın kurucusu ve tasarımcısı Jun Takahashi'nin yaptığı da tam olarak buydu ve sadece Bay Wenders'a bir senaryo yazması için talimat vermekle kalmadı (Bay Takahashi, Bay Wenders'ın son filmi “Perfect Days”ten etkilenmişti). .. esinlenilmiş). En basit anlarda neşe bulan Japon tuvalet temizleyicisi) ama bu kadının hayatını tasarımda yakalayarak.
Konu kadar hayali ve çok yönlü kıyafetler yaratarak. En basit beyaz kolsuz bluz veya gömlek, solmuş kot pantolonun dikişlerine birleştirilerek tek bir giysi haline getirilmesi ve yanlarında yelken gibi daha fazla kumaş bulunması dışında başka bir şekilde tasarlandı. Kazaklar ve ceketler kanatlandı; 24 ayar yedek püsküllü kot pantolon ve sweatshirtler; Anoraklar, düğün duvağı veya kraliyet kuyruğu gibi dantellerle süslenirdi.
İnşaat zar zor görülebiliyordu; Değerli olan ile gündelik olan arasındaki ayrım bulanıklaştı.
Bay Takahashi gösteriden sonra sahne arkasında bir çevirmen aracılığıyla şunları söyledi: “Günlük yaşamın önemine ışık tutmak istedim.” Özel bir şeyin olmadığı ancak günü atlatmak için gösterdiğiniz katıksız çabaya değdiği zamanlar, takdir edildi. Sonuçta, bu zamanlar için giyinmek, herhangi bir resmi etkinlik veya yönetim kurulu toplantısı için olduğu kadar buna değer.
Ve Bay Takahashi bu tavrı sergileyen tek tasarımcı değildi; koleksiyonuna “Kendi Saçaklarını Kesmeye Cesaret Eden Kadın” adını veren Dries Van Noten da dahil.
Onu tanıyor musun? Yapmamak zordu. Bay Takahashi gibi, Bay Van Noten da günlük hayatta kullanılan malzemeleri (kot, kırçıllı tişörtü, esnek naylon, buzlu örgüler) araştırdı, ancak her zamanki gibi yeniden karıştırdı ve olağanüstü bir bağlama yerleştirdi. Bunu (“her ne ise”) kendi gücünüzle yapmanın değerini takdir edin.
Arkada yere kadar uzanan bir trene doğru uzanan ve yapay elmaslarla süslenmiş, kısa kollu, siyah, sıfır yakalı, kısa kollu bir gömleğin altına beyaz nervürlü bir atlet ile giyilen gri eşofman altı hayal edin. Veya pastel renkli ekoseli düğmeli bir gömleğin üzerine atılan, şeffaf şeftali rengi bir kazağın altına gizlenmiş, denim kollu deve rengi bir ceket.
Renkler muhteşemdi ama iletilen güven ve kendini yaratma duygusu daha da iyiydi; Bu kıyafetleri giyen kişiye duyulan saygı ve hayatında her gün ne giyeceğine karar vermenin ötesinde pek çok şeyin olduğu gerçeği. Ancak tam da bu yüzden her gün ne giydiği önemli.
Bay Wenders'ın gizli gösteri sırasında söylediği gibi: “Bir elbise seçip giyiyor. Çoğunlukla onu çıkarıyor ve başka birini seçiyor.” Bu giysilerin güzelliği, bu seçimi fark etmeleri ve bunu bir lütuf eylemi haline getirmeleridir.
“Her zamanki gibi karanlıkta kalkıp tuvalete gidiyor.”
“Her zamanki gibi aynaya hızlıca bakıyor. Evet bu o. Kırk yaşında, bir çocuk annesi, bekar, çalışıyor.”
Bu gizli gösterinin seslendirmesiydi: film yönetmeni Wim Wenders tarafından yazılan ve okunan düzyazı bir şiir. Seyircinin ayağa kalkıp şöyle cevap verdiğini neredeyse görebiliyordunuz: Bekle. Benim hakkımda mı konuşuyor? Ya da belki ben değil ama kuzenim/komşum/teyzem/arkadaşım?
Kesinlikle tanıdığım bir kadın.
Bir defile sırasında bunun ne sıklıkta gerçekleştiğini tahmin edin? Genellikle asla. Geleneksel bilgelik, podyum vaadinin arzu uyandırıcı olması gerektiğini söylüyor – olduğum kişiden ziyade olmak istediğim kişi (daha zengin, daha zayıf, daha uzun, daha muhteşem, daha asi, seksi vb.).
Ben modayı neredeyse hiç dikkate almayan türden bir kadınım. Orta yaşlı olabileceği için değil (her ne kadar modanın gençliğe odaklandığı bilinse de), bir arketip olmadığı için: bir glamazon, evrenin metresi ya da bir bilim kurgu kraliçesi. Aksine, Wenders'ın anlatısı ilerledikçe, bunun dağınık ve karmaşık olduğu ortaya çıktı: Dashiell Hammett'ı ve rujunu seven ve hızlı araba kullanan bir avukat; Glenn Gould, “Billy Elliot” ve dolma kalemler; özellikle oğlu. Örneğin.
Tasarımcılar, koleksiyonlarını açıklarken belirsiz “karakterlerden” bahsetme eğilimindedirler, ancak podyumda, günlük yaşamın keyifli karmaşıklığıyla ifade edilen bir karakter bulmak nadirdir.
Ancak Undercover'ın kurucusu ve tasarımcısı Jun Takahashi'nin yaptığı da tam olarak buydu ve sadece Bay Wenders'a bir senaryo yazması için talimat vermekle kalmadı (Bay Takahashi, Bay Wenders'ın son filmi “Perfect Days”ten etkilenmişti). .. esinlenilmiş). En basit anlarda neşe bulan Japon tuvalet temizleyicisi) ama bu kadının hayatını tasarımda yakalayarak.
Konu kadar hayali ve çok yönlü kıyafetler yaratarak. En basit beyaz kolsuz bluz veya gömlek, solmuş kot pantolonun dikişlerine birleştirilerek tek bir giysi haline getirilmesi ve yanlarında yelken gibi daha fazla kumaş bulunması dışında başka bir şekilde tasarlandı. Kazaklar ve ceketler kanatlandı; 24 ayar yedek püsküllü kot pantolon ve sweatshirtler; Anoraklar, düğün duvağı veya kraliyet kuyruğu gibi dantellerle süslenirdi.
İnşaat zar zor görülebiliyordu; Değerli olan ile gündelik olan arasındaki ayrım bulanıklaştı.
Bay Takahashi gösteriden sonra sahne arkasında bir çevirmen aracılığıyla şunları söyledi: “Günlük yaşamın önemine ışık tutmak istedim.” Özel bir şeyin olmadığı ancak günü atlatmak için gösterdiğiniz katıksız çabaya değdiği zamanlar, takdir edildi. Sonuçta, bu zamanlar için giyinmek, herhangi bir resmi etkinlik veya yönetim kurulu toplantısı için olduğu kadar buna değer.
Ve Bay Takahashi bu tavrı sergileyen tek tasarımcı değildi; koleksiyonuna “Kendi Saçaklarını Kesmeye Cesaret Eden Kadın” adını veren Dries Van Noten da dahil.
Onu tanıyor musun? Yapmamak zordu. Bay Takahashi gibi, Bay Van Noten da günlük hayatta kullanılan malzemeleri (kot, kırçıllı tişörtü, esnek naylon, buzlu örgüler) araştırdı, ancak her zamanki gibi yeniden karıştırdı ve olağanüstü bir bağlama yerleştirdi. Bunu (“her ne ise”) kendi gücünüzle yapmanın değerini takdir edin.
Arkada yere kadar uzanan bir trene doğru uzanan ve yapay elmaslarla süslenmiş, kısa kollu, siyah, sıfır yakalı, kısa kollu bir gömleğin altına beyaz nervürlü bir atlet ile giyilen gri eşofman altı hayal edin. Veya pastel renkli ekoseli düğmeli bir gömleğin üzerine atılan, şeffaf şeftali rengi bir kazağın altına gizlenmiş, denim kollu deve rengi bir ceket.
Renkler muhteşemdi ama iletilen güven ve kendini yaratma duygusu daha da iyiydi; Bu kıyafetleri giyen kişiye duyulan saygı ve hayatında her gün ne giyeceğine karar vermenin ötesinde pek çok şeyin olduğu gerçeği. Ancak tam da bu yüzden her gün ne giydiği önemli.
Bay Wenders'ın gizli gösteri sırasında söylediği gibi: “Bir elbise seçip giyiyor. Çoğunlukla onu çıkarıyor ve başka birini seçiyor.” Bu giysilerin güzelliği, bu seçimi fark etmeleri ve bunu bir lütuf eylemi haline getirmeleridir.