Victoria’s Secret Defilesi geri dönüyor. Ama senin bildiğin şekilde değil.

canvade

Yeni Üye
Victoria’s Secret’ın son defilesi 2018’de gerçekleşti.

20 yılı aşkın bir süredir gösteri her yıl düzenlenen bir etkinlikti; Paul Verhoeven’in gözünden “Barbie” gibi bir Hong Kong bebek fantezisiydi. 100’den fazla ülkede milyonlarca izleyiciye yayınlandı ve #MeToo hareketi ve toplumsal değişim nihayet kârla birlikte perdeyi indirene ve şirketi, kadınların özgüveninin ne kadar değerli olduğuyla boğuşmaya bırakana kadar giderek saçma bir hal aldı. uyum.

Şirket, 30 kiloluk dev kanatlar takan, push-up sütyen ve külotlu meleklere veda etti ve onların yerine VS Collective’i getirdi: olağanüstü başarılara ve dikkat çekici derecede farklı vücut tiplerine sahip 10 kadından oluşan bir grup. “Kadınların dünyanın önde gelen savunucusu” olmak istediğini açıkladı. Ve Çarşamba günü Victoria’s Secret nihayet gösteriyi geri getirdi.

Bir şekilde.

Manhattan’ın 34. Caddesi’ndeki Manhattan Center’ın dışında, Priyanka Chopra Jonas, Lourdes Leon, Alix Earle ve çeşitli modellerin dar kıyafetlerle paparazzilere poz verdiği pudra pembesi bir halı ve çadır vardı. Dışarıda akıllı telefonları ve içinde şampanyaları olan şaşkınlar vardı, her şey yumuşak pembe bir ışıkla yıkanmıştı. VIP balkonlardaki kalabalığın üzerinde, altın zincirli mini elbisesiyle Naomi Campbell ve Sunshine tek parça streç giysisiyle Gigi Hadid vardı. Doechii, mor bir korse ve ona uygun uzun çizmeleriyle odanın içinde serenat yapıyor ve twerk yapıyordu. Hatta bir çift ışıltılı kanat bile vardı. Şu ana kadar çok tanıdık.


Ama pist yoktu. Bayan Campbell’ın Nijeryalı yazar ve sanatçı Eloghosa Osunde’nin bir şiirini okumak için orada olduğu ortaya çıktı. Doechii sahneyi, performansı için Bogotá’lı tasarımcı Melissa Valdés imzalı kısa üst ve örümcek ağı kıvrımlı, ışıltılı tığ işi etekle gelen Bogotá, Kolombiya’dan şarkıcı Goyo ile paylaştı. Kanatlar, sanki başka bir zamandan kalma bir kalıntıyı belgeliyormuşçasına, dışarıda selfie çekmek için bekleyen bir dizi misafirin bulunduğu özel bir dairesel odaya yerleştirildi.


Ve Bayan Hadid, gecenin ana etkinliğini tanıtmak için bir mikrofon tuttu: VS’nin yeniden icat pastasının son dilimi olması amaçlanan bir buçuk saatlik filmin 12 dakikalık fragmanı.

26 Eylül’de Amazon Prime’da yayınlanan “Victoria’s Secret Dünya Turu”, platformunu ağzının olduğu yere koyan ve “yeni nesil yaratıcıların” (tabii ki hepsinin) çalışmalarını sergilemeyi amaçlayan bir film. kadın) dört büyük şehirden – Lagos, Nijerya; Londra; Bogotá; ve Tokyo – dünyayı bunun gerçekten yeni bir Victoria’s Secret olduğuna daha iyi ikna etmek için.

Markanın kreatif direktörü Raul Martinez, “Sonunda ‘İşte bu, biz buyuz’ demek için” dedi. “Geçmişimizi unutmadık ama bugünle de konuşuyoruz. Platformumuzu kullanmak için onun gücünü anlayın ancak farklı bir anlatımla öne çıkın.”

Tam olarak nedir?

İyi niyetlerin, büyük yatırımların, bir buçuk yıllık çalışmanın ve başka türlü adlarını hiç duymamış olabilecek bir izleyici kitlesine şüphesiz yeni yetenekler kazandıracak birkaç bölümün bir karışımı. Ama aynı zamanda kaos. Ve mutlaka sıcak bir tane değil.

Adil olmak gerekirse, muhtemelen amacın bir parçası da buydu. “Hot”, yeni Victoria’s Secret’ın uzak durmayı tercih edeceği bir çağrışım. Çoğunlukla.

Tura çıkmak için


Neredeyse tüm koleksiyonları İspanya’ya getirilen ve Barselona’daki brütalist beton kemerlerin başyapıtı Corberó binasında çekilen, dünyanın dört bir yanından beş farklı tasarımcının beş farklı mini defilesinden uyarlanan film, tüm içeriğiyle enkarnasyon, Adut Akech, Lila Moss Hack, Honey Dijon, Julia Fox ve Yseult gibi çeşitli Cast modellerinin yanı sıra Adriana Lima ve Candice Swanepoel gibi dünyaya dönen bazı eski melekleri tasvir ediyor.


Bayan Hadid, “Son Victoria’s Secret şovumdan bu yana beş uzun, iç çamaşırısız yıl geçti” gibi gözlemler yaparak olup biteni anlamlandırmaya çalışan ipek giyimli bir sunucuyu canlandırıyor. Doja Cat konuk oyuncu olarak yer alıyor ve klasik “seksi” iç çamaşırlarıyla tek oyuncu.


Ancak moda ve müzik bölümlerinin arasına, başka bir kadın grubu olan VS 20’nin projeleri hakkında kısa belgeseller serpiştirilmiş: Her öne çıkan şehirden beşer kişi, aralarında bir tasarımcı (Barselona setindeki defilelerin kıyafetlerini yapan) ve bir film yapımcısı (Barselona setindeki defilelerin kıyafetlerini yapan) var. her şehrin belgeselini yaptı) ve Victoria’s Secret tarafından istediklerini yapmaları için açık çek verilen ressamlar, şairler veya müzisyenler gibi diğer üç “yaratıcı”.

Görünen o ki bunun Victoria’s Secret’la çok az ilgisi vardı ve daha çok kadın olmanın anlamı ve vücudun tüm kusurlu görkemiyle ne kadar önemli olduğuyla ilgiliydi. Londralı tasarımcı Supriya Lele’nin saf gümüş örgülerinden, Lagos’lu tasarımcı Bubu Ogisi’nin Afrika’nın dört bir yanından getirdiği patlayıcı rafya saçaklı parçalara kadar uzanan defilelerdeki kıyafetler gibi, projeler de seri üretilmiyor. Eserler Victoria’s Secret tarafından film dışında hiçbir amaçla kullanılmayacaktır. Başka bir deyişle, ticarileştirilmemiş olması, şirketin kadınlara karşılığında hiçbir şey almadan mümkün olduğu kadar geniş bir platform verme yönündeki fedakar arzusunun altını çiziyor.

Tabii ki, Victoria’s Secret’ın sanatçılarıyla olan ilişkilerinden bir şeyler alması dışında: kadınları gelinciklere dönüştürmesiyle tanınan bir iç çamaşırı markasına başka türlü fazla kafa yormayacak insanlardan gelen çeşitli onay damgaları.


(Sonunda mağazalarda görünecek tek giyim ürünleri, “tur” sırasında sunulan ve Victoria’s Secret’ın kendisi tarafından yapılan beşinci koleksiyonun versiyonları olacaktır. Çok sayıda büstiyer ve kombinezondan, ara sıra deri sütyen üst ve sıcak pantolonlardan oluşur. altın kristallerde gösterinin karakteristik özelliği olan balonlar! elf botları! dambıllar! gibi saçma aksesuarlar hâlâ bulunmuyor.)

Filmin vizyona girmesinden önce yapılan röportajlarda Victoria’s Secret kendilerine yaklaştığında şaşırıp şaşırmadıkları sorulduğunda, bazı kadınlar güldü ve “evet” dedi. Barselona bölümünü çeken ve Victoria’s Secret’tan önceki son görünümü Jane Campion’un “The Power of the Dog” filmi olan görüntü yönetmeni Ari Wegner, markanın “çocukken bana hiç çekici gelen bir marka olmadığını” söyledi. Nijeryalı tasarımcı Bayan Ogisi, ilk e-postaları aldığında o kadar şüpheci olduğunu ve arkadaşlarından Victoria’s Secret’ın onlara ulaşmaya çalıştığını söyleyen mesajlar alana kadar yanıt bile vermediğini söyledi.

Bu kadınların katılımından çıkan sonuç şu: Eğer Victoria’s Secret’ın değiştiğine inanıyorlarsa ve hepsi de öyle söylüyorsa, o zaman gerçekten değişmiş olmalıdır.

Yargı


Sorun, pek çok farklı sesi yükseltmek ve tüm bu farklı kadınların hepsi için ciddi bir şekilde her şey olmaya çalışmak – hepsi Çarşamba günkü açılışta hazır bulundu ve filmin bazı bölümleri ortaya çıktıkça birbirlerini alkışladılar – “Tur”. sonu özel bir şey değil.


Sonuçta bir markanın sadece “kadın” anlamına geldiğini söylemesi yeterli değil. Kadınlar ve kadınların ihtiyaçları konusunda tutarlı bir görüş sunmalıdır. Özellikle konu iç giyim olduğunda, tüm giyim eşyaları arasında en mahrem olanıdır. Özellikle de Victoria’s Secret’ın yanında taşıdığı türden bir bagaj varken. (Ayrıca, tüm kadın modası en azından teoride “kadınları” temsil etmelidir.)


Belki de bu yüzden filmin en büyüleyici kısımları Tokyo bölümünün tasarımcısı Jenny Fax ve çoğumuzun normalde sakladığı vücut parçalarıyla yüzleşmeyi zorlayan korse yaratıcısı Londralı sanatçı Michaela Stark’tan geliyor. Her ikisi de doğrudan Victoria’s Secret’ın tarihiyle ilgileniyor ve onunla yeni bir şeyler yapıyor.

Örneğin Bayan Fax, kendi ortaçağ figürünün etli rulolarla tamamlanan bir kalıbını yarattı ve modellerinin giymesi için ondan modellenen termoplastik poliüretan vardiya elbiseleri tasarladı. Eski Victoria’s Secret iç çamaşırlarının kopyalarını karıştırdı: devasa dantel sütyenler ve şifon gecelikler, sıradan bir ev elbisesinin renkli versiyonlarında bir araya getirildi. Bayan Stark, gerçek Victoria’s Secret arşivlerini araştırdı ve kanatlarla ve geçmişin diğer çocuksu aksesuarlarıyla oynadı, sonra onları geri aldı ve kendi sanatının bir parçası olarak yeniden bağlamlandırdı: onları bir zamanlar Victoria’s Secret’ta bulunan bedenlere de iliştirdi. asla kapıdan içeri girmeyen malları bulun.

Çalışmaları hep birlikte, şirketin başlangıçta yaratılmasına katkıda bulunduğu bu eski gelenekler ve önyargılarla en ironik ve olumlu şekilde yüzleşmeye dair bir hikaye anlatıyor. İç çamaşırı onun elinde özgürlüğün sembolü haline geliyor. Bu, Victoria’s Secret’ın çalışabileceği bir kimlik.

Aslında, ön gösterim partisiyle aynı zamana denk gelecek şekilde Victoria’s Secret, Instagram’da, filmdeki birçok modelin New York sokaklarında hayatlarını sürdürdüğü, etrafta dolaştığını, tırnaklarını yaptırdığını, bir vitrinin önünde durduğunu gösteren yeni bir kampanya yayınladı. kuru temizlemeciler – vintage Wing giyerken. İzlemesi çok eğlenceli.