Yeni Helmut Lang hakkındaki karar

canvade

Yeni Üye
2000’li yılların başında siyah bir Helmut Lang pantolonlu takımım vardı. Bu, “pantolon takım” kelimesinin beni biraz utandırdığı bir dönemdi, ancak bu takımın kesimi – tek sıralı, üç düğmeli ceket ve önü düz (ama loş) pantolon – temel üzerinde çarpık bir etki yaratıyor. Sanki herkesle konuşabilen ve herhangi bir odaya girebilen biriymişim gibi, kendimin hem en havalı hem de en olgun versiyonu gibi hissetmemi sağladı.

Eskiyene kadar giydim ve o zamandan beri yas tutuyorum. Bu konu hakkında konuştuğumda, ki hala da konuşuyorum, neredeyse her zaman birisi yanıma geliyor ve bana Helmut Lang’in hikayesini anlatıyor. Kıyafetleri bir an için korku dolu, hoşnutsuz bir kültürel ruh halini yansıtıyordu ve sonra bu ruh halini aşarak onu hem mikro (bireysel) hem de makro (endüstri) anlamda son derece etkili kılıyordu.

Öyle ki 1998 yılında defilesini Paris’ten New York Moda Haftası’na taşıyarak tüm defile programını değiştirdi. New York geleneksel olarak koleksiyon takvimindeki dört büyük şehrin sonuncusuydu ve sergiler Ekim ortasında yapılıyordu. Bay Lang ilk önce gitmek istedi, bu yüzden Eylül başında atladı ve tüm kasaba onu takip etti.

2005 yılında markasından emekli olduktan sonra onu ertesi yıl satın alan Fast Retailing şirketinin, markanın imajını büyük ölçüde bozmayı başaran bir dizi tasarımcı ve “yerli editör” ile bağlantı kurarak onu yeniden canlandırmaya çalışmasına şaşmamak gerek.


Cuma günü New York Moda Haftası başlarken bir kez daha denedi.


Teorik olarak zamanlama daha iyi olamazdı. Sosyal medyanın hayatımızı değiştirmesinden hemen önceki yıllar olan 1990’ların sonu ve 2000’lerin başı, her yerde bulunan referans noktaları haline geldi.

Yeni tasarımcı da bu iş için biçilmiş kaftan gibi görünüyordu: Kendi markası için giydiği keskin takım elbise onu Lang çizgisinin tam ortasına yerleştirecek türde sürprizler barındıran, yükselen bir yıldız olan Peter Do.

Gösterinin yapıldığı Aşağı Doğu Yakası’ndaki mağara gibi alan beklentiyle doluydu. Bay Do’nun arkadaşı yazar Ocean Vuong’un bir şiiri yere boyanmıştı (örnek ayet: “Kıyafetlerimiz çiğnenmiş çiçekler gibi yerde”), tıpkı Bay Lang’ın bir zamanlar sanatçı Jenny Holzer’in sloganlarını bantladığı gibi. dükkanının çevresinde. Bay Do’nun araştırmasını yaptığı belliydi.


Sorunun bu olduğu ortaya çıktı.

Koleksiyon Helmut Paskalya yumurtalarıyla doluydu: Kayışlar! Taksi reklam kampanyasına dayanan bir taksi baskısı! Stella Tennant’ın gelinliği gibi bükümlü ipek şifondan transparan örgülü tişört elbiseler! Bay Lang’in moda üslubuyla özenle hazırlanmıştı: önü düz pantolonlar, krom kaplamalı paltolar ve cilalı kot pantolonlar.


Lang paleti vardı: siyah beyaz ve bej, ara sıra parlak pembe ve kadife çiçeği tonları. Renk bloklu mesaj tişörtü, daha kolay okunabilmesi için tersten giyilir. Eski Lang modelleri bile vardı: Mipam Thurman (Uma’nın kardeşi), Sasha Pivovarova.

Başarılıydı, erişilebilirdi ve oldukça ticariydi. Sonuç olarak koleksiyon muhtemelen çok iyi satılacak ve gerçekten de meli çok iyi sat. Bay Do aslında Helmut Lang’in hareketlerini kendisinden önceki tüm gelecek vaat eden Lang tasarımcılarından daha ustaca uyguladı. Ama olmayan şey yıkımdı.

Bay Lang’in kıyafetlerinin bu kadar popüler olmasının nedenlerinden biri, klasik unsurları alıp sadece en sofistike ilginçlik katmanını eklemesiydi, bu da herkesin biraz sinirini bozdu. Bay Do’nun kıyafetleri ise tam tersine ciddi görünüyordu; stratejik saygısızlığın çekiciliğini anlayan bir mirasa fazla saygılıydı. Bay Lang’in kayışları kölelikten ve yeraltında yapılan şeylerden bahsediyordu; Bay Do’lar, ilk arabanızdan (aslında emniyet kemerlerini temel alıyorlar) ve fedailerden. Bunlar gardırobunuzu yeniden tanımlamak yerine dolduran giyim eşyalarıdır.

Bunu Lang Lite olarak düşünün. Sindirimi kolaydır ancak tadı kalıcı değildir.