canvade
Yeni Üye
PARIS – Moda takvimi bu hafta hem prestijli evlerin hem de yeni gelenlerin gösterileriyle dolu, ancak geleneksel olarak bu altı aylık lüks ustalık gösterisini tamamlayan mücevher sunumları çok daha az.
Van Cleef & Arpels ve Piaget gibi birçok önemli marka sezonu askıya alırken, Bulgari, Serpenti tasarımının 75. yılını Mayıs ayında İtalya’da bir sunumla kutlamayı planlıyor.
Sektör gözlemcileri, mevcut küresel jeopolitik ve finansal belirsizlik göz önüne alındığında, markaların kararının stratejik olduğunu söylediler. Araştırma şirketi Sanford C. Bernstein’da lüks analisti olan Luca Solca bir e-postada, “ABD’deki talebin yavaşlayabileceğini varsaymanın adil olduğunu düşünüyorum” diye yazdı. “Öte yandan bence Çin pazarı çok hızlı toparlanıyor.”
Ancak Chanel, Dior ve Louis Vuitton gibi moda evleri bu sezon couture malzemelerini ve tekniklerini mücevher formuna getirme fırsatını değerlendirdi.
Chanel’in Métiers d’art yan kuruluşlarında kullanılan işleme teknikleri, Mademoiselle Privé koleksiyonu için beş benzersiz mücevher saatine ilham verdi. Pique-Aiguilles (İngilizce’de iğnedenlik) adı verilen saatlerin ibreleri dikiş iğnesi şeklinde; saat 9 konumunda elmaslar ve minik altın makaslarla süslenmiş klasik bukle ceket gibi House alamet-i farikalarıyla süslenmiş büyük boy 55 mm kadranlar; ve safir cam kubbe ile örtülmüştür.
Dior’da mücevher kreatif direktörü Victoire de Castellane, on yıl önce Dear Dior adlı bir koleksiyonda öncülük ettiği ve 2018’de Dior Dior Dior ile geri döndüğü bir dernek olan danteli yeniden yorumlayarak evin köklerine atıfta bulundu. Dearest Dior adlı son koleksiyonunda 75 mücevher ve iki benzersiz saat yer alıyor. Pembe altın ve platin alaşımındaki dantelli kafesler, büyük pembe kesim pırlantalarla vurgulanan bir parure’ye eski altın görünümü verdi.
Dantelin zarafeti ve filenin şeffaflığı, Louis Vuitton saat ve mücevherat sanat yönetmeni Francesca Amfitheatrof’un Spirit koleksiyonunun ikinci bölümünde de kendini gösteriyor. Örneğin, kafes tarzı Destiny bileziği, 100’den fazla çerçeveli elmas içerir ve Mozambik’ten 4.05 karatlık zümrüt kesimli güvercin kanı yakutla sabitlenir ve iki yeni LV Monogram kesiminde, Star ve iki yeni LV Monogram kesiminde elmaslarla çevrilidir. Çiçek. Marka, parçanın yaratılmasının 650 saat sürdüğünü söyledi.
Biraz farklı bir ruhla moda, Boucheron’un en son Histoire de Style koleksiyonu Like a Queen’e de ilham verdi. Evin 1937’de tasarladığı ve 1944’te 18. doğum günü için gelecekteki İngiltere Kraliçesi Prenses Elizabeth’e verdiği bir çift Art Deco akuamarin ve elmas broşun 18 varyasyonunu içerir.
Boucheron’un kreatif direktörü Claire Choisne bir e-postada, “İlk kez tek bir motifle başladık ve onu bir saplantı gibi farklı şekillerde yeniden ziyaret ettik,” diye yazdı. Parçalardan biri olan Rolling Red kolye, 1.027 pırlanta ve 17 Mozambik yakutuyla broş olarak da takılabilir.
Cartier’nin Beautés du Monde koleksiyonunun üçüncü bölümünde, House’un hayvan kitapçığında bir yenilik olan, dövüşen bir balığın yüzgecinin bir soyutlaması olarak esnek bir önlük kolye tasarlandı. Elmaslardan ve kırmızı spinelden yapılmıştı ve her bir inci, suda hareket ederken bir balığın pullarının yarattığı parıldayan etkiyi taklit etmek için minik bir çiviyle tutturulmuştu.
Hindistan
Haute Joaillerie dünyasını kırmak, bağımsız tasarımcılar için herkesin bildiği gibi zordur. Yine de bazıları, biraz farklı bir şey arayan zengin bir müşteri kitlesini cezbeder.
Bay Solca von Bernstein, “Niş markalar, her tüketici için açıkça bir ‘ilk satın alma’ değildir, ancak zaten çok şeye sahip olan ve pazarda çok özel bir şey arayan tüketiciler için sayısız satın alma olabilir” diye yazdı. Bu tür tasarımcılar için “özgün olmak ve net bir ‘neden’e sahip olmak hayati önem taşır.”
İşte böyle dört bağımsız kişiye bir bakış.
Marc Auclert
Marc Auclert için modernite geçmişle el ele gider. On iki yıl önce, Chanel’in Haute Joaillerie departmanındaki 15 yıllık deneyiminin yanı sıra Tokyo’daki De Beers ve Paris’teki Sotheby’s değerli taşlar departmanındaki deneyimleri ile donanmış olarak, sevdiği antika tuhaflıkları örmek için yola çıktı – antik madeni paralar, tarih öncesi inciler, telkari. oymalar – eşsiz mücevherlere.
Rue de Castiglione’deki küçük, derli toplu butiğindeki eşyalar arasında M.Ö. 3. yüzyıla ait kırık bir madeni para bulunan bir yüzük vardı. Büyük İskender’in varisi Makedon general Lysimachus’un profiliyle. Bay Auclert, madeni paranın eksik bir bölümünü beyaz altın ve elmaslarla doldurmak için mücevher atölyesiyle birlikte çalıştı ve kırık çanak çömleklerdeki kırıkların toz altın veya diğer değerli metallerle vurgulandığı geleneksel Japon kintsugi tekniğinden yararlandı.
En büyük zorluğunun “güzel, gerçek ve mücevher değeri taşıyan” eserler bulmak olduğunu söyledi. Ancak, dört oval değerli taş (safir, sitrin, turmalin ve spinel) ve pırlantalı çift bükümlü küpeler gibi tuhaflıkları olmayan parçalar da tasarlıyor.
Charlotte Chesnais
2016’da, kendi adını taşıyan moda takı markasını piyasaya sürdükten bir yıl sonra, Charlotte Chesnais ısmarlama bir parça için ilk talebini aldı: Bir arkadaşı, aile yadigarı bir yüzükten 4 karatlık bir pırlantanın yeni bir nişan yüzüğüne dönüştürülmesini istedi.
Bayan Chesnais, mücevheri elips tasarımında yüksek bir mücevher bükümü şeklinde tasarladı. Bittiğinde, parçayı bitiren usta, elmas çok değerli olduğu için hemen gelip onu almasını istedi.
Taşın 300 bin avro değerinde olduğunu ne müşteri ne de ben biliyorduk” dedi. “Bu yüzden, Haute Joaillerie ile tanışmam, Paris’in ortasında bu halka ile bisikletime binmek ve benimle hemen buluşması için ısrar etmek oldu.”
Şu anda, ortasında yüzüyormuş gibi görünen 2,5 karatlık bir pırlanta ile çift parmaklı kalp yüzüğü de dahil olmak üzere yılda yaklaşık 20 ısmarlama mücevher yaratıyor. Bu ayın başlarında Bayan Chesnais, Paris’teki ikinci butiğini Boulevard St.-Germain’de açtı; Danışmalar için özel bir salonu vardır.
Emanuel Tarpin
2017’nin sonlarında 25 yaşında Paris mücevher sahnesine çıkan Emmanuel Tarpin, şimdi yalnızca tek seferlik parçalara odaklanıyor ve yılda yaklaşık 30 adet üretiyor. İki yeni tasarım daha değerli malzemeleri kamufle ediyor: Ahşap benzeri bir patina, beyaz altın ve minik elmaslarla karartılmış altından Winter Acorn broş ve aynı zamanda küpe olarak da takılabilen pırlantalı mat karartılmış altından Black Ant iğnesi.
Bay Tarpin, “Bazı parçalara biraz mizah katmayı seviyorum çünkü yüksek mücevher dünyasının genellikle kendisini fazla ciddiye aldığını düşünüyorum” dedi. “Asil malzemelerle çalışabileceğinizi ve işleri hafif ve eğlenceli tutarken mükemmel bir uygulama elde edebileceğinizi düşünüyorum.”
Tasarımcı, şimdi değerli taş ticaretini öğrenmeye odaklandığını söyledi. Kasım ayında Meksika’daki opal madenlerini ziyaret ederek 10 gün geçirdi ve bu yaz Kolombiya’daki bir zümrüt madenini ziyaret etmeyi planladığını söyledi.
Cindy Chao
Tayvanlı tasarımcı Cindy Chao, Paris’te yaşamamasına rağmen kendisini biraz Fransız olarak gördüğünü söylüyor. 2015 yılından bu yana couture koleksiyonlarında takılarını sergiliyor; 2021’de Fransız Ordre des Arts et des Lettres’te şövalye veya şövalye ilan edildi; ve önümüzdeki yıl içinde bir Paris showroom açmayı planlıyor.
Bu sezon Paris’te Bayan Chao, Black Label Masterpiece koleksiyonundan Mystère de la Nuit gül küpeleri de dahil olmak üzere 2015’ten 2022’ye kadar yapılmış 12 mücevherden oluşan bir seçki sunuyor. Titanyum ve oksitlenmiş gümüş yapısı tamamen zümrüt ve safir ile ayarlanmışken, her erkek organı Fransız cilası ile kaplanmış 18 ayar altından yapılmıştır.
Belki de en çok titanyum ve değerli taşlardan yapılmış türünün tek örneği bir parça olan yıllık kelebek broşuyla tanınan sanatçı, aynı zamanda “giyilebilir kalırken görsel etkiyi koruyan” takılar yaratmak için birkaç yıldır gümüş ve titanyum karışımıyla deneyler yapıyor. , dayanıklı ve hafif.”
Van Cleef & Arpels ve Piaget gibi birçok önemli marka sezonu askıya alırken, Bulgari, Serpenti tasarımının 75. yılını Mayıs ayında İtalya’da bir sunumla kutlamayı planlıyor.
Sektör gözlemcileri, mevcut küresel jeopolitik ve finansal belirsizlik göz önüne alındığında, markaların kararının stratejik olduğunu söylediler. Araştırma şirketi Sanford C. Bernstein’da lüks analisti olan Luca Solca bir e-postada, “ABD’deki talebin yavaşlayabileceğini varsaymanın adil olduğunu düşünüyorum” diye yazdı. “Öte yandan bence Çin pazarı çok hızlı toparlanıyor.”
Ancak Chanel, Dior ve Louis Vuitton gibi moda evleri bu sezon couture malzemelerini ve tekniklerini mücevher formuna getirme fırsatını değerlendirdi.
Chanel’in Métiers d’art yan kuruluşlarında kullanılan işleme teknikleri, Mademoiselle Privé koleksiyonu için beş benzersiz mücevher saatine ilham verdi. Pique-Aiguilles (İngilizce’de iğnedenlik) adı verilen saatlerin ibreleri dikiş iğnesi şeklinde; saat 9 konumunda elmaslar ve minik altın makaslarla süslenmiş klasik bukle ceket gibi House alamet-i farikalarıyla süslenmiş büyük boy 55 mm kadranlar; ve safir cam kubbe ile örtülmüştür.
Dior’da mücevher kreatif direktörü Victoire de Castellane, on yıl önce Dear Dior adlı bir koleksiyonda öncülük ettiği ve 2018’de Dior Dior Dior ile geri döndüğü bir dernek olan danteli yeniden yorumlayarak evin köklerine atıfta bulundu. Dearest Dior adlı son koleksiyonunda 75 mücevher ve iki benzersiz saat yer alıyor. Pembe altın ve platin alaşımındaki dantelli kafesler, büyük pembe kesim pırlantalarla vurgulanan bir parure’ye eski altın görünümü verdi.
Dantelin zarafeti ve filenin şeffaflığı, Louis Vuitton saat ve mücevherat sanat yönetmeni Francesca Amfitheatrof’un Spirit koleksiyonunun ikinci bölümünde de kendini gösteriyor. Örneğin, kafes tarzı Destiny bileziği, 100’den fazla çerçeveli elmas içerir ve Mozambik’ten 4.05 karatlık zümrüt kesimli güvercin kanı yakutla sabitlenir ve iki yeni LV Monogram kesiminde, Star ve iki yeni LV Monogram kesiminde elmaslarla çevrilidir. Çiçek. Marka, parçanın yaratılmasının 650 saat sürdüğünü söyledi.
Biraz farklı bir ruhla moda, Boucheron’un en son Histoire de Style koleksiyonu Like a Queen’e de ilham verdi. Evin 1937’de tasarladığı ve 1944’te 18. doğum günü için gelecekteki İngiltere Kraliçesi Prenses Elizabeth’e verdiği bir çift Art Deco akuamarin ve elmas broşun 18 varyasyonunu içerir.
Boucheron’un kreatif direktörü Claire Choisne bir e-postada, “İlk kez tek bir motifle başladık ve onu bir saplantı gibi farklı şekillerde yeniden ziyaret ettik,” diye yazdı. Parçalardan biri olan Rolling Red kolye, 1.027 pırlanta ve 17 Mozambik yakutuyla broş olarak da takılabilir.
Cartier’nin Beautés du Monde koleksiyonunun üçüncü bölümünde, House’un hayvan kitapçığında bir yenilik olan, dövüşen bir balığın yüzgecinin bir soyutlaması olarak esnek bir önlük kolye tasarlandı. Elmaslardan ve kırmızı spinelden yapılmıştı ve her bir inci, suda hareket ederken bir balığın pullarının yarattığı parıldayan etkiyi taklit etmek için minik bir çiviyle tutturulmuştu.
Hindistan
Haute Joaillerie dünyasını kırmak, bağımsız tasarımcılar için herkesin bildiği gibi zordur. Yine de bazıları, biraz farklı bir şey arayan zengin bir müşteri kitlesini cezbeder.
Bay Solca von Bernstein, “Niş markalar, her tüketici için açıkça bir ‘ilk satın alma’ değildir, ancak zaten çok şeye sahip olan ve pazarda çok özel bir şey arayan tüketiciler için sayısız satın alma olabilir” diye yazdı. Bu tür tasarımcılar için “özgün olmak ve net bir ‘neden’e sahip olmak hayati önem taşır.”
İşte böyle dört bağımsız kişiye bir bakış.
Marc Auclert
Marc Auclert için modernite geçmişle el ele gider. On iki yıl önce, Chanel’in Haute Joaillerie departmanındaki 15 yıllık deneyiminin yanı sıra Tokyo’daki De Beers ve Paris’teki Sotheby’s değerli taşlar departmanındaki deneyimleri ile donanmış olarak, sevdiği antika tuhaflıkları örmek için yola çıktı – antik madeni paralar, tarih öncesi inciler, telkari. oymalar – eşsiz mücevherlere.
Rue de Castiglione’deki küçük, derli toplu butiğindeki eşyalar arasında M.Ö. 3. yüzyıla ait kırık bir madeni para bulunan bir yüzük vardı. Büyük İskender’in varisi Makedon general Lysimachus’un profiliyle. Bay Auclert, madeni paranın eksik bir bölümünü beyaz altın ve elmaslarla doldurmak için mücevher atölyesiyle birlikte çalıştı ve kırık çanak çömleklerdeki kırıkların toz altın veya diğer değerli metallerle vurgulandığı geleneksel Japon kintsugi tekniğinden yararlandı.
En büyük zorluğunun “güzel, gerçek ve mücevher değeri taşıyan” eserler bulmak olduğunu söyledi. Ancak, dört oval değerli taş (safir, sitrin, turmalin ve spinel) ve pırlantalı çift bükümlü küpeler gibi tuhaflıkları olmayan parçalar da tasarlıyor.
Charlotte Chesnais
2016’da, kendi adını taşıyan moda takı markasını piyasaya sürdükten bir yıl sonra, Charlotte Chesnais ısmarlama bir parça için ilk talebini aldı: Bir arkadaşı, aile yadigarı bir yüzükten 4 karatlık bir pırlantanın yeni bir nişan yüzüğüne dönüştürülmesini istedi.
Bayan Chesnais, mücevheri elips tasarımında yüksek bir mücevher bükümü şeklinde tasarladı. Bittiğinde, parçayı bitiren usta, elmas çok değerli olduğu için hemen gelip onu almasını istedi.
Taşın 300 bin avro değerinde olduğunu ne müşteri ne de ben biliyorduk” dedi. “Bu yüzden, Haute Joaillerie ile tanışmam, Paris’in ortasında bu halka ile bisikletime binmek ve benimle hemen buluşması için ısrar etmek oldu.”
Şu anda, ortasında yüzüyormuş gibi görünen 2,5 karatlık bir pırlanta ile çift parmaklı kalp yüzüğü de dahil olmak üzere yılda yaklaşık 20 ısmarlama mücevher yaratıyor. Bu ayın başlarında Bayan Chesnais, Paris’teki ikinci butiğini Boulevard St.-Germain’de açtı; Danışmalar için özel bir salonu vardır.
Emanuel Tarpin
2017’nin sonlarında 25 yaşında Paris mücevher sahnesine çıkan Emmanuel Tarpin, şimdi yalnızca tek seferlik parçalara odaklanıyor ve yılda yaklaşık 30 adet üretiyor. İki yeni tasarım daha değerli malzemeleri kamufle ediyor: Ahşap benzeri bir patina, beyaz altın ve minik elmaslarla karartılmış altından Winter Acorn broş ve aynı zamanda küpe olarak da takılabilen pırlantalı mat karartılmış altından Black Ant iğnesi.
Bay Tarpin, “Bazı parçalara biraz mizah katmayı seviyorum çünkü yüksek mücevher dünyasının genellikle kendisini fazla ciddiye aldığını düşünüyorum” dedi. “Asil malzemelerle çalışabileceğinizi ve işleri hafif ve eğlenceli tutarken mükemmel bir uygulama elde edebileceğinizi düşünüyorum.”
Tasarımcı, şimdi değerli taş ticaretini öğrenmeye odaklandığını söyledi. Kasım ayında Meksika’daki opal madenlerini ziyaret ederek 10 gün geçirdi ve bu yaz Kolombiya’daki bir zümrüt madenini ziyaret etmeyi planladığını söyledi.
Cindy Chao
Tayvanlı tasarımcı Cindy Chao, Paris’te yaşamamasına rağmen kendisini biraz Fransız olarak gördüğünü söylüyor. 2015 yılından bu yana couture koleksiyonlarında takılarını sergiliyor; 2021’de Fransız Ordre des Arts et des Lettres’te şövalye veya şövalye ilan edildi; ve önümüzdeki yıl içinde bir Paris showroom açmayı planlıyor.
Bu sezon Paris’te Bayan Chao, Black Label Masterpiece koleksiyonundan Mystère de la Nuit gül küpeleri de dahil olmak üzere 2015’ten 2022’ye kadar yapılmış 12 mücevherden oluşan bir seçki sunuyor. Titanyum ve oksitlenmiş gümüş yapısı tamamen zümrüt ve safir ile ayarlanmışken, her erkek organı Fransız cilası ile kaplanmış 18 ayar altından yapılmıştır.
Belki de en çok titanyum ve değerli taşlardan yapılmış türünün tek örneği bir parça olan yıllık kelebek broşuyla tanınan sanatçı, aynı zamanda “giyilebilir kalırken görsel etkiyi koruyan” takılar yaratmak için birkaç yıldır gümüş ve titanyum karışımıyla deneyler yapıyor. , dayanıklı ve hafif.”