“Zavallı Şeyler” ve Mega Kabukların Gücü

canvade

Yeni Üye
Yorgos Lanthimos’un Cuma günü vizyona giren genç bir kadının psikolojik ve cinsel uyanışını anlatan fantastik filmi “Poor Things”in kostüm tasarımcısı Holly Waddington, kahramanının ne giyeceğini düşünürken, “sıska kollar ve… “şu büyük telaşlı düz etekler.”

Alasdair Gray’in 1992 tarihli bir kitabına dayanan ve Emma Stone’un başrol oynadığı film, 1880’lere benzer bilinmeyen bir zaman diliminde geçiyor – eğer 1880’ler, Zaman’ın kendi içine katlandığı alternatif bir boyutta gerçekleştiyse, yani geçmiş de aynıydı. gelecek. Bayan Waddington’un üst kısmı ince, alt kısmı ise abartılı bir silüetin ilgisini çekmesinin nedeni kısmen bu.

Ayrıca, “oldukça fallikti” dedi, “ve bu doğru hissettirdi.” Bay Lanthimos’un başka fikirleri vardı.

Bayan Waddington, “‘Kol koluyla ilgili’ dedi” diye anımsıyor. Ve aslında bu böyledir.


Bayan Stone’un karakteri Bella Baxter’ın giydiği kollar şişkin, fırfırlı ve aşırı uçlara kadar fırfırlıdır ve gözden kaçırılması imkansızdır. Yaklaşık 15,5 inç genişliğindeki bu yaratıklar, her sahnede dev sıcak hava balonları veya aşırı büyük meme uçları gibi ekranın üzerinde zıplıyorlar, kafalarından daha büyükler, absürt ve inanılmaz derecede baştan çıkarıcı, minyon ve baskınlar. Bayan Waddington, bunların “çok büyük” olduğunu söyledi. “Devasa.”


Ancak anıtsal oldukları kadar çok modalar da. Bayan Waddington, “Havada bir şeyler var” dedi. “Yorgos bu işin içindeydi.” Barbie’yi pembeye çeviren şey pazarlama tsunamisi değildi; Bu, moda ve kültürün çarpıştığı kozmik anlardan sadece biri.

Güç omuzunu unutun: 2023 güç kolunun yılıydı. Stili ne olursa olsun (kabarık, piskopos, yivli, çanlı, koyun budu, gösterişli, mega, dramatik) asıl önemli olan tek şey büyük olmasıydı. Hem ekran dışı hem de ekran içi.

Schiaparelli’nin kreatif direktörü Daniel Roseberry, “zirveye ulaştığımızı” söyledi.

Kollar, kollar, her yerde


Stil gözlemcileri 2022’nin sonlarında kol süpürme hakkında konuşmaya başladı. Etkili İtalyan butiği Luisa Via Roma, web sitesinde “Bildirim kılıfı hakkında bildiklerinizi unutun” dedi. “Bu sezon stil her zamankinden daha dramatik ve cüretkar.” Sonbaharın hazır giyim defileleri kollarla doluydu; Balenciaga ve Rodarte’de ön plana çıktılar; Thom Browne’da bowling topu büyüklüğü; Schiaparelli tarafından yuvarlak ve heykelsi.

Oscar zamanı geldiğinde, şortun üzerine görkemli kabarık kollu Valentino tafta elbisesini giyen Florence Pugh sayesinde kol çılgınlığı kırmızı halıya yayılmıştı; Jessie Buckley, Rodarte imzalı Shakespeare tarzı kollu siyah dantel elbiseyle; ve beyaz Vera Wang elbisesinin manşetleri ve kolları çıkarılabilir olan Mindy Kaling.


Mayıs ayındaki Met Gala’da Kendall Jenner, tasarımcının pantolonun tüm kumaşını alıp kollara aktardığı pullu Marc Jacobs görünümünü giymişti. (Ayrıca açıklamalı kol setinde: Michelle Yeoh, Kate Moss ve Cara Delevingne.)

Daha sonra Vogue, Carey Mulligan’ı Kasım ayı kapağında Louis Vuitton’un Resort 2024 koleksiyonundan şeftali rengi bir elbiseyle öne çıkardı; kolları o kadar giriftti ki sanki kolları dirseklerine kadar iki kremalı dev pufun içine tıkılmış gibi görünüyordu. Ve ardından Bayan Waddington’ın “kollara bağlılık” dediği “Zavallı Şeyler” geldi.

Moda Teknoloji Enstitüsü Müzesi’nin 2024 programını Ocak ayında, kalıcı koleksiyondan yaklaşık 80 parçadan oluşan ve kolların nasıl “statü ve beğeni göstergesi” olarak hizmet ettiğine odaklanan bir sergi olan “Beyan Kolları” ile açmasına şaşmamak gerek. ve kişilik” diyor bir basın bülteninde. Ve her ne kadar modaya geri dönmeye devam etseler de, bu her zaman böyle olmuştur.

Zavallı ve kadın


Geniş kollular neredeyse giyim var olduğundan beri giyimin bir parçası olmuştur. Müzenin kol defilesinin arkasında yer alan FIT’in kostüm ve aksesuar küratörü Colleen Hill, dünyanın en eski dokuma giysisinin M.Ö. 4. binyıldan kalma V yakalı keten bir gömlek olduğunu söyledi. Bıçak kıvrımlı kolları da dahil olmak üzere şu anda Londra’daki Petrie Mısır Arkeoloji Müzesi koleksiyonunda bulunan BC. Rönesans döneminde kollar genellikle bir elbisenin en ayrıntılı kısmıydı ve ayrıca çıkarılabilirdi; Damatlar yeni gelinlerine sıklıkla kol verirlerdi.

Kollar Elizabeth, Viktorya ve Edward dönemlerinde daha da önemli hale geldi. Bayan Hill, 1830’larda o kadar çok farklı kol stili ve adı olduğunu söyledi ki, o döneme ait bir kadının dikiş talimatlarında neredeyse şöyle deniyordu: “Size tüm kol stillerini söylemeyeceğiz çünkü bu imkansız.”


Bayan Waddington, “Poor Things” için bu dönemleri araştırırken moda arşivlerine gittiğini ve neredeyse inanılmaz derecede aşırı kollar keşfettiğini söyledi. “Dönem kıyafetlerinde beni büyüleyen şey bu” dedi. “Şekiller vahşi.” Bilim kurgu gibi görünen şeyin aslında “19. yüzyıldan kalma bir modelden” olduğunu ekledi.

Kollar, genç Joan Crawford’un favorisi olan ve II. Dünya Savaşı’nın aynı derecede devasa omuz vatkalarının öncüsü olan, devasa fırfırlı kolları olan Hollywood modacısı Adrian gibi tasarımcılar sayesinde 1940’larda yeniden büyüdü. Ve 1980’lerde, kısmen Prenses Diana ve steroidli bir peri masalı gibi görünen gelinliğinin büyük kolları sayesinde, kollar ünlü bir geri dönüş yaptı.

Diana’nın ön planda olduğu “The Crown” bölümlerinin, gelinliklerinin yeniden tasarlanması da dahil olmak üzere, uzun kolların geri dönüşüyle aynı zamana denk gelmesi muhtemelen tesadüf değil. Simon Porte Jacquemus, tamamı kabarık kollardan oluşan 2023 sonbahar defilesi için özellikle Diana’yı ilham kaynağı olarak gösterdi. Onun “dramatik yuvarlak kabarık kollarına” takıntılı olduğunu söyledi.

“Bu onun silüetini şehvetli bir şekilde şekillendirdi ama yine de şiirsel ve saf bir 80’ler dokunuşuyla” dedi.

Bir durumda ne var?


İlk başta, pandemik karantinalar ve rahat kıyafetlerin çoğalması vücudun üst kısmına zarar veriyormuş gibi görünebilir. Ancak değişen gerçekliğin etkileşimlerimizi bir bilgisayar monitörü boyutuna küçültmesi aslında bu eğilimi hızlandırmış olabilir.


Bayan Hill, “Bugünlerde ekranda sıklıkla belden yukarısı görülüyoruz ve kollar öne çıkmanın bir yolu” dedi.

Bayan Waddington da hemen hemen aynı şeyi söyledi ve “kameranın çoğu zaman gördüğü yerin gövde olduğunu, dolayısıyla bilginin bel ile baş arasında yer alması gerektiğini” belirtti. Ve hacimli bir şekilde aktarıldığında çok daha iyi. Daha doğrusu ciltler halinde.

Aslında Bay Roseberry, kolların “dikkati yukarıya doğru yüze ve giysiyi giyen kişiye çektiğini” söyledi.


Bay Lanthimos, ne olursa olsun, “gerçekten etki yaratıyorlar” dedi. Kolluklar dahildir: Sayısız kişi tarafından sayısız şekilde giyilebilir ve sayısız fiyata mevcuttur. Bunlar teatraldir. (Ellerinizle konuşmayı unutun; kollarınızla konuşmak çok daha etkilidir.) Ve cinselliği, güvenliği ve gücü yansıtabilirler.


Bu, kolları hem göz alıcı hem de göz alıcı, nadir bir tasarım öğesi haline getiriyor. Balon kolları çocuksu ile şehvetli arasında ince bir çizgide yürüyen ve adeta bir tasarım imzası haline gelen Simone Rocha, “Vücudun etrafındaki oranların neredeyse bir koza gibi oluşması ve bir güvenlik hissi yaratması”ndan etkilendiğini söyledi. Artı: Büyük, dalgalı kollar hem vintage hem de çağdaş, tarihe ve kendi deyimiyle “iş kıyafeti bomber ceketinin pragmatik hissine” hitap ediyor.

İlişki ne olursa olsun, sonuç evrenseldir: “Baş aşağı bir dünyada, uzaydaki fizikselliğinizi vurgulamak ve yer kaplamak, kendinizi öne çıkarmanın bir yoludur” dedi Bay Roseberry. “Kendini ciddiye almak.”

Bayan Waddington kabul etti. “Bunun yetkilendirmeyle ilgili olduğunu düşünüyorum” dedi. Bu, sonuçta “Zavallı Şeyler”in kahramanının yolculuğu ve onun duygusal çekiciliğinin özüdür.

Bayan Waddington, “Artık büyük kollu giymek istediğimi hissediyorum” dedi.