Valentino, McQueen, Dior'da harika bir drama, ama Balenciaga

canvade

Yeni Üye
Valentino şovu bir banyoda gerçekleşti.

Ya da tam olarak bir banyo değil, enstitü du Monde Arms'ın avlusunda büyük, cinsiyetsiz bir kamu banyosu gibi görünen büyük bir kutu. Biri tuvalet standları ve lavabolar (idrar yok) ve parlak Valentino Red. Modeller tuvaletten tam, çılgın Valentino-Alessandro-Michele-Ruhm'dan geldi: üst vücut veya bel üzerinde kedi yüzleri ve bisiklet şortları aracılığıyla kısa burjuva kaya takım elbiseleri olan uzun üst elbiseler. Çiçek bağları olan Point pantolonları; Balaclavas ve el çantaları bolca.

Neden? Şimdi, Bay Michele'ye göre, özel benliğimizi kıyafetle kamusal benliğimize dönüştürdüğümüz, samimiyetin “metatatörü” ve sınır alanı olarak adlandırdığı ile başa çıkmak zorunda kaldı. Bir markaya veya en azından mirasına dayanan bir sahne seti olsa da, tuvalet gerçekten yapması gereken metafor olmayabilir.

Bunun yerine, Amatör Moda Tiyatrosu ile ilgili mevcut sorunun daha etkili bir örneği gibi görünüyordu.


Bir zamanlar bu tür bir fantezi rol yapma oyunu daha büyük bir noktayı çerçeveledi; Giysilere bir menşe hikayesi veren ve göz kamaştırıcı bir duygusal bağlantı kuran biri. En azından bu tür yapımların Alexander McQueen ve John Galliano tarafından Craft Ustaları tarafından dönüştürüldüğünde binyılın başında idi (bu yüzden bu Galliano Margiela Couture hala Ocak 2024'ten itibaren bir referans noktası).


Bununla birlikte, şovlar eğlenceye giderek daha yakın hale geldiğinden, tasarımcılar bu bağlantıyı gözden kaçırmış gibi görünüyor, böylece koleksiyonların neden var olduğunu düşünmek için dikkat çekmek (ve sosyal medyanın kaosunu kırmak) için görsel histrioniklikler ve görkem kullanılmıştır: bir sonraki bakmak istediğimiz şekilde kesici ifadeler. Sanki yeterli dekorasyonla kimsenin yeni fikirler icat etmediğinizi fark etmediğine inanıyormuşsunuz gibi.

Balenciaga'nın mononimik tasarımcısı Demna ve daha önce moda sahnesinin en büyük uygulayıcılarından biri olarak, “standartlara” odaklanan bir gösteriden sonra: “Herkesin ana karakter olmak istediği zamanda yaşıyoruz. Ama kostümün bir sorunum olduğu bir şey var çünkü hayal etmeme izin vermiyor. “

Sadece iniş yollarının ötesine geçen şey, yeterince dikkat dağıtıcı olmaktan daha fazlasıdır.

Pomp ve pterodactyls


Bu sorun, tasarımcı Seán McGirr'in markanın eski McQueen hareketlerinden geçmesi için üçüncü gezisinde elinden geleni yaptığı McQueen şovunda açıkça tanındı. Bir merdivenli harikalar diyarından hiçbir yere ve yansıtılmış bir tünel gibi, başka bir boyuttan (belki de Dickens 'İngiltere) bir solucan deliği gibi, yükselen bir maun kabine içeren ayrıntılı bir set inşa etti. Sonra da fırfırlı şifon, keskin omuz ceketleri, uzun süreli fırfırlar ve somut akşamlarla bir dizi kadın ve dandı ile kolonileşir.


Kesme ceketleri, geçici olarak bir bezle kör olan ve solucan deliğinin kenarına yumruklanan kanat benzeri yakaları vardı. Etkisi, “Game of Thrones” ın Kraliçe Victoria Mahkemesinde bir doz Saint Laurent ile kullanıldığı, ancak bir oyuk vardı. Çok fazla ses ve brokar, bu çok şey ifade etmiyor. Ya da bugün için alakalı görünen pek bir şey değil.

Bay Michele'nin ticari markasının tamamen sergilendiği Valentino için durum böyleydi. Bir dizi şeffaf üst elbise ve daha fazla dantel tayt, vücudun kendisi, birçoğu acı verici bir şekilde ince olan duyarlı olmayan vücut takımları sayesinde. Kadınların sökülmüş sternumlarından uzaklaştıklarında ön tarafta bele kesilen yüksek kadife bir elbisenin zarafetine konsantre olmak zordur.

Güç altında gizlenmiş aslında potansiyel olarak ikna edici bazı fikirler vardı: eski bir kot pantolonla giyilen metalik bir büst hayvanın yetersizliği; Boyunda sadece bir puf yaylı mükemmel kesilmiş damalı pantolon takım elbise. Ancak tüm terzilik manzarasının ortasında görmek zordu.

Tıpkı Dior'da olduğu gibi, Maria Grazia Chiuri'nin bir ve oldukça iyi bir öneride bulunması, deney yönetmeni ve oyun yazarı Robert Wilson ile gerçeküstü işbirliği hayallerinde kayboldu.


Sonuç, beş eylemde bir ses “bir kez … bir kez”, bazı lazerler, birkaç lazer, yukarıdan düşen kan kırmızısı asteroitlerde ve yerden gelen dağınık kristal buzdağında aydınlatılmış bir gösteriydi. Uçan bir pterodaktil vardı.

Oh evet – ve kıyafetler vardı. “Orlando” nun çoğu, taburcu edildi: pantolon, çift, fırfırlı gömlekler ve esas olarak siyah, beyaz ve Rauer Linen'in beji gibi geyikler. Ama aynı zamanda akıllıydı, çünkü Bayan Chiuri'nin bir önizlemede açıkladığı gibi, bu büyük fırfırlar ve gevrek manşetler, boyun ve korselerler bel üzerinde çıkarılabilirdi, böylece kullanıcı gözlerini iradeye uyarlayabilir. Tıpkı Lacy'ye benzer olan gibi, küçük olanlar aslında -aslında yapışmazlardı ve kamuflaj ceketi Jacquard'dı. Bunlar şov bombasından kısa bir süre önce görülebilen parçalar, ama sıkıcı görünüyorlardı.

Ama hey: Pterodactyl'e bak!

Sahne arkası gerçekleri


Balenciaga'yı bu kadar beklenmedik hale getiren tam da bu tutum. Ekim 2024 hazır olan Demna, 154 metrelik bir masada gerçekleşti, bu sefer tüm tiyatrolar uzaklaştı ve siyah koridorların dar bir labirentini yarattı. Biri, bunun marka için son şovu olabileceğine dair spekülasyonları bastırmak için tam olarak hesaplanmamıştır, ancak son 10 yılda statükoyu stratejik olarak zayıflattığının ve ertelenen modayı ne kadar stratejik olarak zayıflattığının bir anısı olarak hareket eden biri.

Entegre kıvrımlar ve güve delikleri ile bankacı takımları (ofis servetinin bir eğilimi vardı) vardı, böylece ayar daha az sınırlı olmak için biraz optimize edildi, ancak daha az özel değil. 1967'deki evin katı gelinlik gibi, zemini süpüren peri-açısal mavi kapüşonlu bir elbise. Ve bir korse yerleştirilen mor bir tampon.


Gerekli sokak kıyafetleri vardı, aynı zamanda bir puma işbirliği de vardı; “Lüks” adı verilen bir kapüşon; Esasen mayoları trenlerle yıkayan aptal yüzme kıyafetleri; Ve couture boyutuyla başka bir tampon da dahil olmak üzere fedakarlıklar. Genel olarak, karmaşık değildi ve çimlerini yapıştı.


“Standartlar en zor şeyler,” dedi Demna sahnenin arkasında. Her zamanki büyük boy tişörtünü değil, takımlarından birini giyiyordu ve yeni görünümünü “Demna 2.0” olarak nitelendirdi. Bu bir şakaydı, ama aynı zamanda önemli bir şeydi. Bunun anladığını kabul ettiğini kabul etmek ve konsantre olmak için bir an olduğunu.

“Bir sandalyeyi baş aşağı koymak ve giyilebilir sanat yapmak kolaydır,” dedi, “ama şimdi yapmak istediğim şey, onu nasıl kullanacağını bilen biri için sadece harika kıyafetler. Birçok farklı insan için iyi görünen iki kollu bir ceket yapmak – benim için en önemli durumunda moda. “

Haklı.